Partnerzy serwisu:

PLK udrożni linię do Mińska Mazowieckiego. Powstanie przystanek Warszawa Stalowa

Michał Szymajda 24.02.2017 69

PLK udrożni linię do Mińska Mazowieckiego. Powstanie przystanek Warszawa Stalowa
zdjęcie ilustracyjneFot. Michał Szymajda, RK
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały warty ponad 100 milionów złotych przetarg na modernizację magistrali E20 i linii stycznych na wschód od Warszawy. Największą zauważalną korzyścią dla pasażerów będzie powstanie nowego przystanku Warszawa Stalowa i zwiększenie przepustowości linii wybiegającej ze stolicy w kierunku Mińska Mazowieckiego.
Przetarg odbywa się w formule „zaprojektuj i buduj”. Przedmiotem zamówienia będą wybrane odcinki i punkty eksploatacyjne linii kolejowych numer 9, 20, 501, 502, 546, 901. Prace polegać będą m.in. na wymianie nawierzchni torowej, blokady liniowej, sieci trakcyjnej i zabudowie nowych urządzeń srk, wraz z budową nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Wschodnia Towarowa. Wymienionych zostanie szereg rozjazdów.

Nowy przystanek Warszawa Stalowa

Najważniejsza z punktu widzenia mieszkańców stolicy będzie budowa dwuperonowego przystanku osobowego Warszawa Stalowa wraz z przejściami podziemnymi. Powstanie on w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską, na torach łączących Rembertów z Warszawą Gdańską. Zatrzymywać się na nim będą m.in. pociągi Kolei Mazowieckich wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej w kierunku Legionowa, Modlina i Nasielska. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach przemieszczania się. W pobliżu nowego przystanku powstanie nowa stacja metra drugiej linii – Szwedzka. Nie będą one jednak ze sobą zintegrowane i dzielić je będzie około 400 metrów.

Celem większa przepustowość

Prace obejmą również przebudowę stacji w Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkim i w Rembertowie. Zakres planowanych robót zakłada jak największe efekty – m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych, przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym.

– Roboty obejmą modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym oraz budowę dodatkowych torów pozwalających zmienić kierunek pociągu na końcowej stacji. Pozwoli to uruchamiać częstsze lub zupełnie nowe połączenia ze stacji Sulejówek Miłosna i z Ożarowa Mazowieckiego (tego dotyczy inny przetarg o którym piszemy tutaj). W efekcie przewoźnicy będą mogli zwiększyć liczbę połączeń kolejowych do stolicy w godzinach szczytu – informowało PKP PLK już na początku 2015 roku.

Początek prace budowlanych w 2019 roku

PKP PLK zakłada, że wykonawcę inwestycji uda się wyłonić z końcem III kwartału 2017 roku. W październiku 2017 podpisana ma zostać umowa z wykonawcą, tworzenie projektu prac dla całej inwestycji potrwa do końca 2018 roku, a na początku 2019 rozpoczną się prace budowlane. Według założeń PLK potrwają do końca 2020 roku.

Oferty można przedkładać w siedzibie PKP PLK w Warszawie przy ul. Targowej. Można to zrobić do 7 kwietnia 2017.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony