Partnerzy serwisu:

PLK: Trzy osoby nadzorujące modernizację Warszawy Zachodniej straciły stanowiska

Jakub Madrjas 02.09.2022 9,1k

PLK: Trzy osoby nadzorujące modernizację Warszawy Zachodniej straciły stanowiska
zdjęcie ilustracyjne fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe wydały oświadczenie po informacjach o niewykonaniu zaplanowanych prac podczas ostatniego, bardzo dotkliwego dla pasażerów zamknięcia torowego przy modernizacji Warszawy Zachodniej. Stanowiska straciły trzy osoby.
Jak informowaliśmy w tym tygodniu, ogromne utrudnienia, które doprowadziły do odwołania ponad 200 pociągów dziennie pomiędzy 22 sierpnia a 3 września w Warszawie nie zostały wykorzystane. Co więcej, PKP PLK wiedziały już ponad miesiąc wcześniej, że prac nie uda się przeprowadzić - mimo to nie wspomniano o tym podczas dwóch konferencji prasowych zapowiadających zmiany.

- Rozkład jazdy pociągów przygotowywany jest z dużym wyprzedzeniem i nie było możliwości jego korekty z uwagi m.in. na czas potrzebny dla opracowania zmian - komentowali wówczas przedstawiciele spółki dodając, że ruch przez stację Warszawa Zachodnia wpływa na znaczną ilość połączeń krajowych i regionalnych, którym również trzeba by było zmienić rozkład. Co gorsza, realizacja całego kontraktu jest już opóźniona.

Dziś PKP PLK wydały oświadczenie, w którym czytamy, że "w związku ze zmianami w ruchu pociągów w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego, które nie zostąły w pełni wykorzystane na zaplanowane pracy przy systemie sterowania na stacji Warszawa Zachodnia, Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zdecydował o usunięciu ze stanowisk kierowniczych trzech osób z zespołu nadzorującego modernizację stacji". Spółka zwraca też uwagę na korzyści z modernizacji, ale internauci wytykają, że w oświadczeniu nie ma przeprosin dla pasażerów.
Według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", pracownicy nie zostali zwolnieni, a zdegradowani. Gazeta Wyborcza napisała, że wśród tych osób jest Agnieszka Safuta-Pawlak, dyrektor pełnomocnik ds. realizacji inwestycji aglomeracji warszawskiej. Wiceprezes Arnold Bresch powiedział gazecie, że kolejarze spróbują "zintensyfikować prace", które nie odbyły się teraz, podczas następnych ograniczeń w ruchu pociągów zaplanowanych na listopad - co stawia pod znakiem zapytania cały sens wprowadzenia tak dużych utrudnień.

Według ostatnich informacji, realizacja kontraktu przedłuży się do przełomu 2023 i 2024 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony