Partnerzy serwisu:

PLK szukają nadzoru dla inwestycji na Pomorzu

Martyn Janduła 07.02.2017 198

PLK szukają nadzoru dla inwestycji na Pomorzu
Linia 207Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Zarządca inwestycji otworzył już koperty z ofertami na pełnienie nadzoru dla inwestycji na Pomorzu. Zakończony we wrześniu przetarg dotyczył rewitalizacji linii kolejowej nr 207 na odcinku od granicy województwa do Malborka. Zakres cen jest mocno zróżnicowany.
PKP PLK rozpisały w 2016 roku przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork”, które mają być wykonane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Modernizacja obejmie odcinek od granicy województwa pomorskiego i kujawsko–pomorskiego w km 76, 400 do km 133,026 w województwie pomorskim. W tej chwili lekkie pojazdy pasażerskie poruszają się tu z prędkością od 60 do 80 km/h z miejscowymi ograniczeniami. Po remoncie, na większej części odcinka Gardeja – Malbork prędkość zostanie podniesiona do 100, na części także 120 km/h.

Z kolei w lutym PKP PLK poinformowały o firmach, które chcą sprawować nadzór nad realizacją inwestycji. Ofert do zamawiającego wpłynęło siedem. W dodatku zaobserwować można dużą różnicę w cenach pomiędzy najtańsza a najdroższą ofertą. Najtańsza należy do konsorcjum ZBM Inwestor Zastępczy za 7,9 mln zł brutto. Cena stanowiła jedyne kryterium wyboru oferty.

Zamawiający przygotował budżet w wysokości 8,02 mln zł brutto. W kosztorysie mieści się jeszcze jedna oferta – Konsorcjum Kolmen za 7,94 mln zł. Reszta ofert znacząco wykracza poza budżet PKP PLK. Do przetargu przystąpiły również – Transprojekt Gdański (8,9 mln zł brutto), konsorcjum Koltech i Cekom (15 mln zł brutto), MGGP (11,6 mln zł brutto), Safege z Francji (8,5 mln zł brutto) oraz ECM Group Polska (11,4 mln zł brutto).

Roboty na infrastrukturze obejmą nawierzchnię i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzenia i systemy telekomunikacyjne, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe oraz przejścia i przejazdy. Szacowany koszt inwestycji to prawie 270 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 212 mln zł. Więcej o samej inwestycji infrastrukturalnej tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony