Partnerzy serwisu:

Pięciu chętnych na przygotowanie rewitalizacji linii 229 [oferty]

Michał Szymajda 02.05.2019 122

Pięciu chętnych na przygotowanie rewitalizacji linii 229 [oferty]
Stacja LęborkFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Po 2023 roku województwo pomorskie chciałoby kontynuować inwestycje kolejowe na swoim terenie. W ramach prac przygotowawczych dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego powstanie dokumentacja dotycząca możliwości wydłużenia biegu pociągów elektrycznych do Nowej Wsi Lęborskiej.
Nowa Wieś Lęborska, miejscowość licząca 2200 mieszkańców, leży zaledwie 3 kilometry na północ od centrum Lęborka i 4 kilometry od stacji kolejowej Lębork. Przez Nową Wieś przebiega linia 229, którą latem kursują sezonowe pociągi regio z Lęborka do Łeby i sezonowe pociągi dalekobieżne z głębi kraju do Łeby.

Na zlecenie urzędu marszałkowskiego i za pieniądze w głównej mierze pochodzące z Unii Europejskiej, PKP PLK chce wykonać studium wykonalności dla projektu pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork – Nowa Wieś Lęborska”. Zrealizowanie elektryfikacji na tym odcinku pozwoliłoby na wydłużenie elektrycznych pociągów SKM Trójmiasto z Lęborka do Nowej Wsi i na ich zatrzymanie na przystanku Lębork Nowy Świat. 35-tysięczne miasto, w którym kilka lat temu zbudowano przystanek Lębork – Mosty, zyskałoby więc namiastkę kolei aglomeracyjnej.

PLK szacuje wartość prac przygotowawczych na 700 tysięcy złotych. Oferty zostaną ocenione z uwzględnieniem terminu szczegółowego wykonania analizy wariantów inwestycyjnych (40%) i ceny (60%). Termin składania ofert w zadaniu upłynie 25 kwietnia 2019.

Więcej o pracach przygotowawczych do inwestycji finansowanych z RPO województwa pomorskiego można przeczytaj tutaj.

Aktualizacja: Pięć ofert

Ostatniego dnia kwietnia PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie opiewającym na 861 tys. zł brutto. Najtańszą (niecałe 400 tys. zł) złożyło konsorcjum Infra CD i Instytutu Kolejnictwa, ale nie przedstawiło informacji na temat skrócenia terminu realizacji - PLK ma zamiar go interpretować. Pozostałe oferty złożyły DS Consulting (855 tys.), WYG (599 tys.), BBF (579 tys.) oraz Multiconsult (692 tys.). 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony