Partnerzy serwisu:

PLK rozważają remont linii Cieszyn – Bielsko

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 21.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-07-21 08:40:14 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
Rynku, powiedz mi - jak można połączyć Bielsko ze Śląskiem Cieszyńskim, skoro Bielsko leży w granicach Śląska Cieszyńskiego.
Kolejny babol, prawie jak wasze "przyjechał z Jaworzyny Śląskiej na Śląsk".

Nigdy się nie nauczycie?
2015-07-21 08:42:24 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Ile słów o tym, że nic nie wiadomo w powyższej sprawie.
2015-07-21 08:52:01 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Nareszcie dobre wieści!!!! Tą linię warto zmodernizować :)
2015-07-21 08:53:20 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Dla mnie jako mieszkańca regionu to bzdura. Trasą Bielsko - Skoczów nikt nie jeździł bo przystanki znajdują się na peryferiach. Między Skoczowem - Goleszowem i Cieszynem jeździ tyle autobusów i busów że na pociąg i tak nikt nie pójdzie. Jedynie sens może mieć połączenie Katowice - Cieszyn lub Goleszów - Cieszyn jako skomunikowanie do pociągów Katowice - Wisła
2015-07-21 08:54:00 Autor: asa
---.tktelekom.pl
a tu więcej informacji: http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,18385611,pociagi-moga-wrocic-na-linie-z-bielska-do-cieszyna-potrzebny.html
2015-07-21 09:05:16 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ile będzie kosztowac utrzymanie tej linii?
Może warto przeanalizowac koszty (niech PLK podaje otwarcie koszty utrzymania każdej linii kolejowej!!) i zaplanowac obsługę (np. ile samorzad będzie dopłacał) PRZED przeprowadzeniem remontu.

Bo potem samorząd stwierdzi, że 5 par to bez sensu (słusznie!)
a na więcej ich nie stać bo stawki PLK ich zjedzą!!!!
2015-07-21 09:09:39 Autor: ciekawostka
---.anfa.net.pl
Wszystko pięknie, ale jak po remoncie torów kolej ma konkurować z autobusem skoro jeżdżą one od godziny 00:50 do 23:30 z trzygodzinną przerwą. Kursy realizuje trzech przewoźników, a wygląda to dziś tak:

00:50, 04:30, 05:05, 05:25, 05:55, 06:10, 06:40, 06:45, 06:55. 07:20, 07:25, 07:50, 07:50, 08:00, 08:15, 08:35, 08:55, 09:10, 09:15, 09:30, 09:55, 10:20, 10:20, 10:25, 10:55, 11:00, 11:10, 11:35, 12:05, 12:25, 12:30, 12:35, 12:50, 12:55, 13:15, 13:30, 13:55, 14:00, 14:15, 14:20, 14:30, 15:05, 15:15, 15:20, 15:35, 15:55, 16:00, 16:20, 16:25, 16:40, 16:55, 17:00, 17:20, 17:40, 17:45, 18:25, 18:30, 18:35, 18:40, 19:15, 19:25, 19:45, 19:55, 20:20, 20:25, 21:15, 21:25, 21:40, 22:20, 22:25, 22:30, 23:30,

To co zaoferuje kolej 10 par ?
2015-07-21 09:22:27 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ciekawostka

Najważniejszy element to zmiana podejścia do sposobu ustalania stawek PLK (to zmiana w prawie więc trzeba tego dokonać w Warszawce), nie mniej samorządy powinny mocno naciskać na większą jawność w kosztach utrzymania linii kolejowych.

To pozwoli na zwiększanie ilości połączeń mniejszym kosztem. Potem trzeba jeszcze by przewoźnicy zrozumieli, że lepiej jesli tabor i ludzie jeżdżą zamiast stać na bocznicy.
(być może należy ogłaszać przetargi w stylu mam XY PLN kto da lepszy rozkład?)

Połączenie kolejowe nie może być stricte regionalnym.
autobusy też miewają kursy Cieszyn - Bielsko - Kraków.
Więc to trasa minimum.
Należy przedłużać relacje maksymalnie jak się da.
W druga stronę do Czeskiego Cieszyna (skomunikowania!) czy nad Frydek Mistek (skoro już i tak mają jeździć z polskiego Cieszyna) plus połączenia w stronce Cadcy (na Zaolziu mieszka sporo polaków moze nalezy dac im szansę na dojazd do pracy do Polski, będa wolniej tracili związek z krajem!)


Przy odpowiednich warunkach połączenie kolejowe może uruchomić..busiarz:P
2015-07-21 09:25:20 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Po co linia po której nikt nie chce jeździć? PKP PLK na Śląsku niech wreszcie się zajmie liniami które są potrzebne, a ich stan jest prawie agonalny, niech zajmą się konarami drzew, niech oczyszczają stacje z chwastów, a nie spełniają marzenia mikoli którym marzy się powrót pustych pociągów jadących z Bielska do Cieszyna.
2015-07-21 09:33:29 Autor: Kornel
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Po pierwsze (ogólnie):
Pociąg jeździ inną trasą niż autobusy. Szczególnie w pierwszej części, z Cieszyna do Skoczowa. Jedzie przez Goleszów (4 tys. mieszkańców, cała gmina 12 tys), więc trochę ludzi może zabrać po drodze.

Po drugie (em):
Gdzie ty widzisz te autobusy między Skoczowem a Goleszowem?

Po trzecie:
Nawet jeśli linia kolejowa idzie nie zawsze w środku miejscowości, to nie znaczy, że wszyscy w tych miejscowościach mieszkają w centrum lub przy dawnej DK1. Większość z tych, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej tak czy owak musi dojść/dojechać na przystanek autobusowy. Czyli może dostać się też na kolejowy.

Po czwarte:
Dawno temu pociągami jeździły tłumy, nawet przy bardzo dobrze rozbudowanej sieci autobusowej. Bo wybierali kolej jako pewniejszą i wygodniejszą formę, przy zbliżonym czasie jazdy.

Po piąte:
Nie ma oczywiście prostego powrotu do przeszłości, ale przy sensownym ułożeniu ruchu i relacjach linia ma bardzo duży potencjał. Zakorkowane Bielsko od zachodu to szansa szybkiego dojazdu do centrum miasta. Ruch weekendowy Bielsko Wisła, Cieszyn-Katowice albo i lepiej Czeski Cieszyn Katowice.
2015-07-21 09:38:07 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rok wyborczy = rok cudów, co? Tematy w normalnych warunkach kompletnie nieopłacalne i - co więcej - wielokrotnie wcześniej uwalane nagle okazują się zupełnie realne, sensowne i nawet planowane do realizacji.

To tak samo, jak to całe HH na Pędooblecholono, czyli byzness class za cenę niższą od segmentu ekonomicznego i niby nawet jest to to wszystko super rentowne. Tu mi kaktus, he, he, he...
2015-07-21 09:41:45 Autor: antek
---.wapgw.era.pl
Po 1. Bielsko- Biala to Podbeskidzie a nie Slask...
2. Nie ma autobusow tylkp zdezelowane Busy.
3. Zaden bus nie jedzie ekspresowka, wszystkie sa zwykle.
2015-07-21 09:41:55 Autor: lll
---.18.61.1
@ciekawostka

Kolega zapomniał o trasie Wisła - Ustroń - Goleszów - Cieszyn, gdzie autobusy w dni robocze kursują co 20 min. od 6:30 do 18:00.

No ale jak widać ktoś już w kosmos odleciał, żeby mając taką ofertę przewoźników drogowych (z pożytkiem dla klientów, bo są fajne połączenia jadące dwupasem 30 min. za 5 zł.) i wygodną drogę dwupasmową bawić się ożywianie trupa z parametrami nieboszczyki Austrii (jednotorówka, mało mijanek, Vmaks na wiekszości trasy 50 km/h.). Papier wszystko przyjmie.
2015-07-21 09:42:50 Autor: antek16
---.wapgw.era.pl
Po 1. Bielsko- Biala to Podbeskidzie a nie Slask...
2. Nie ma autobusow tylkp zdezelowane Busy.
3. Zaden bus nie jedzie ekspresowka, wszystkie sa zwykle.
2015-07-21 09:43:33 Autor: antek16
---.wapgw.era.pl
Po 1. Bielsko- Biala to Podbeskidzie a nie Slask...
2. Nie ma autobusow tylkp zdezelowane Busy.
3. Zaden bus nie jedzie ekspresowka, wszystkie sa zwykle.
2015-07-21 09:50:42 Autor: Kornel
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@antek77

Bielsko-Biała to i Śląsk, i Małopolska.
Bielsko to Śląsk, Biała to Małopolska. A Podbeskidzie to nazwa wprowadzona po reformie administracyjnej w 1975 roku. A dziś, chyba oprócz niektórych bielszczan, nikt się do niej nie przyznaje.
2015-07-21 09:52:41 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ antek

Historycznie żadnego bzdurnego nowotworu w stylu "Podbeskidzia" nigdy nie było. Bielsko było miastem nadgranicznym w śląskim Księstwie Cieszyńskim, a Biała malutką miejscowością (długo dłuuuugo zresztą wsią, prawa miejskie dopiero w 1723 r., podczas gdy pierwsze wzmianki o śląskim Bielsku jako mieście to już rok 1312) w Małopolsce. Bielsko-Biała w obecnym kształcie powstała dopiero za komuny, w styczniu 1951 r.
2015-07-21 10:15:06 Autor: podbeskidzie
---.beskidmedia.pl
Do Kornel

i tu jesteś w błędzie nazwa Podbeskidzie żyje i ma się dobrze a wielu się z nią utożsamia ponieważ Bielsko-Biała poprzez to iż była miastem wojewódzkim w latach 1975-1998 stała się dla nas małą ojczyzną nie chcielismy ani Katowic ani Krakowa bo nie jesteśmy ani Slązakami ani krakowskimi centusiami. A Cieszyniacy to oni mają kompleks małego zapyziałego miasteczka wobec wielkiego Bielska-Białej , gdyż w BB toczy się życie, przemysł, skupia nauka a nie w prowincjonalnym zapuszczonym Cieszynie . Jeszcze jedno do autora Leniwiec: nie ma czegoś takiego jak Bielsko jest od 1951 roku Bielsko-Biała a Ślązakować to sobie możesz albo w Katowicach albo w SCi
2015-07-21 10:20:26 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Ta linia jest potrzebna!A ludzie będą jeździć tylko porze w będzie dobre relacje .Czas wyjść na wojnę smrodobusom ,kolej to ekologia czyste powietrze ,a busy stare złomy ,trumny na kołach tylko smrodzą!ja osobiście mam dośc tych klatek na gumowych kolach w których nawet oddychać się nie da !
2015-07-21 10:20:33 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Ta linia jest potrzebna!A ludzie będą jeździć tylko porze w będzie dobre relacje .Czas wyjść na wojnę smrodobusom ,kolej to ekologia czyste powietrze ,a busy stare złomy ,trumny na kołach tylko smrodzą!ja osobiście mam dośc tych klatek na gumowych kolach w których nawet oddychać się nie da !
2015-07-21 10:20:40 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Ta linia jest potrzebna!A ludzie będą jeździć tylko porze w będzie dobre relacje .Czas wyjść na wojnę smrodobusom ,kolej to ekologia czyste powietrze ,a busy stare złomy ,trumny na kołach tylko smrodzą!ja osobiście mam dośc tych klatek na gumowych kolach w których nawet oddychać się nie da !
2015-07-21 10:20:48 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Ta linia jest potrzebna!A ludzie będą jeździć tylko porze w będzie dobre relacje .Czas wyjść na wojnę smrodobusom ,kolej to ekologia czyste powietrze ,a busy stare złomy ,trumny na kołach tylko smrodzą!ja osobiście mam dośc tych klatek na gumowych kolach w których nawet oddychać się nie da !
2015-07-21 10:29:54 Autor: antek16
---.wapgw.era.pl
powtarzane komentarze to skutek bledu komorek.

Nawet byla solidarnosc Podbeskidzie. Radze Etnografom aby zwrocili uwage na gware. Bb to ani Slask ani gorale. Goralowi tez!
2015-07-21 10:30:33 Autor: antek16
---.wapgw.era.pl
powtarzane komentarze to skutek bledu komorek.

Nawet byla solidarnosc Podbeskidzie. Radze Etnografom aby zwrocili uwage na gware. Bb to ani Slask ani gorale. Goralowi tez!
2015-07-21 10:42:49 Autor: Kornel
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@antek16

To nie jest błąd komórki, ale raczej błąd forum. Gdy wpisuję coś przez Samsung Galaxy 5 (Android) to mam tak samo. Po kliknięciu pojawia się pusty ekran, sugerujący że akcja się nie udała. Więc robimy to ponownie. I za każdym razem jest tak samo. A w rzeczywistości za każdym razem post jest publikowany...

Co do Podbeskidzia: Tak jak napisałem - nikt oprócz niektórych mieszkańców BB z nim się nie identyfikuje. Nikt z Cieszyńskiego, nikt z Żywiecczyzny. Może wystarczyłoby mówić po prostu Bielsko-Biała i okolice? Jakby co - nie mam nic do BB, nawet je lubię. Choć SCI bardziej ;-) (jednak już tam nie mieszkam)...
2015-07-21 10:58:11 Autor: antek16
---.wapgw.era.pl
kornel
W Cieszynie jest gwara slaska. co do zywca- to gorale moim zdaniem.
mi w andrlidzie pokazuje blad.
2015-07-21 11:42:34 Autor: tom90
---.87.184.238
Nie ma czegoś takiego jak Podbeskidzie. bielsko należało do Górnego Śląska, a Biała do Małopolski. Obecnie można byłoby ewentualnie powiedzieć że Bielsko-Biała leży na Śląsku Cieszyńskim. Jednak który "dumny" bielszczanin to przyzna....
Trzeba przywrócić to połączenie!!!
2015-07-21 11:46:56 Autor: tom90
---.87.184.238
[Admin: zmoderowano]
2015-07-21 11:52:09 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
Po co się aż tak kłócić? Nazwa Śląsk jest obecnie nadużywana - z wiadomych względów pewnych aktywnych grup okreslających się jako osobna narodowość. Tak więc śląskość będą za chwilę wciskać dzieciom nawet i w Jeleśni, jak to już ma miejsce w niektórych częściach tego pomylonego województwa.

Podbeskidzie to także nazwa geograficzna, Śląsk to przede wszystkim historyczna. Etnologia to jeszcze jedno zagadnienie, bo etnicznie, to ani "Śląsk" cieszyński nie jest zamieszkany przez ślązaków (w znaczeniu takim jak górnoślązacy dzisiaj). Jest spora różnica pomiędzy typową gwarą śląska a cieszyńską (dlatego się nazywa cieszyńską). Podział bardzo zbliżony do etnologicznego miało województwo bielskie. Autochtoniczny mieszkaniec Ziemi Cieszyńskiej nie podkreśla swojej slaskości, tylko swoją cieszyńskość lub góralskość w południowej części tej ziemii. Pozdrawiam, górol z Wisły :). wyjątkiem są osoby bardzo młode, które przeszły już przez szkolne pranie mózgu o śląskości.

PS Czy ślązacy śpiewają szumi jawor jako swój hymn, jak to miało miejsce w Ustroniu, gdy protestowali przeciwko przeniesieniu szpitala do Siemianowic? :)
2015-07-21 11:58:17 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Najważniejsze żeby nie wycenili po 5 mln zł/km, tylko po milion-dwa jak w innych województwach. Skąd oni biorą te ceny?

http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/slaskie/slaskie-jest-lista-inwestycji-do-rpo
2015-07-21 12:23:04 Autor: fusy1
---.adsl.inetia.pl
Z radością przyjmuję pomysł rewitalizacji tej linii. Oponentom chcę powiedzieć tylko tyle, że komunikacja publiczna oparta na busach, często rozklekotanych jest charakterystyczna dla krajów Bliskiego Wschodu ( dolmusze), czy Kaukazu (marszrutki), które w tamtych warunkach spisują się doskonale -wielokrotnie z nich korzystałem. Polska jest jednak krajem europejskim i dążenie do wyższych standardów w tym zakresie powinno być normą. Czasy busów jako jedynie słusznego środka transportu powoli się kończą. Cieszę się, że wzorem woj.dolnośląskiego i u nas następuje zmiana podejścia w kwestii przywracania ruchu na lokalnych liniach kolejowych.
2015-07-21 12:43:16 Autor: Kflik
---.60.129.178
@fusy1

Wszystko zgoda, tylko trzeba zrobić to z głową.
żeby się nie okazało, że remont przeprowadzony ale pociągów nie ma (albo jakies symboliczne 4 pary) bo "nie stać" na uruchomienie pociagów bo stawki PLK za wysokie na więcej niż 4 pary (choć dyżurny ruchu siedzi i się nudzi jak EZT nie jedzie, z kolei załoga EZT siedzi i się nudzi czekając na odjazd za 4h).
2015-07-21 12:55:52 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
@Krzysztof Rytel,

Nie wiem skąd biorą te ceny, ale 9 lat wcześniej koszt rewitalizacji tej linii WRAZ z linią do Wisły był oszacowany na 110 000 000, czyli jakieś 1,5 bańki za km, dziś tam widzę prawie 6,5 bańki za km linii i nie wierzę w te liczby.
2015-07-21 14:12:45 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
jak widać większość komentujących uwielbia jeździć blachhosmrodem albo przerobionym dostawczakiem,to nic, najwyżej zgniecie z rodziną tym w dostawczaku który wyląduje jakimś rowie.

http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,29197,wypadek-na-starej-drodze.html

krzyżyk na drogę
2015-07-21 14:17:00 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post lll:
"@ciekawostka

Kolega zapomniał o trasie Wisła - Ustroń - Goleszów - Cieszyn, gdzie autobusy w dni robocze kursują co 20 min. od 6:30 do 18:00.

No ale jak widać ktoś już w kosmos odleciał, żeby mając taką ofertę przewoźników drogowych (z pożytkiem dla klientów, bo są fajne połączenia jadące dwupasem 30 min. za 5 zł.) i wygodną drogę dwupasmową bawić się ożywianie trupa z parametrami nieboszczyki Austrii (jednotorówka, mało mijanek, Vmaks na wiekszości trasy 50 km/h.). Papier wszystko przyjmie."
na większości linii jest 60-80 km/h, powodzenia w kursowaniu zdezelowanym busem najwyżej będziemy wyciągać twoje zwłoki z rowu.
http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,29197,wypadek-na-starej-drodze.html

tu masz "bardzo wygodną" drogę dwupasmową. najwyżej będziemy wyciągać twoje zwłoki i twojej rodziny z rowu.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/karambol-na-s1-utrudnienia-na-drodze,494445.html

krzyżyk na drogę
2015-07-21 14:18:28 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post em:
"Dla mnie jako mieszkańca regionu to bzdura. Trasą Bielsko - Skoczów nikt nie jeździł bo przystanki znajdują się na peryferiach. Między Skoczowem - Goleszowem i Cieszynem jeździ tyle autobusów i busów że na pociąg i tak nikt nie pójdzie. Jedynie sens może mieć połączenie Katowice - Cieszyn lub Goleszów - Cieszyn jako skomunikowanie do pociągów Katowice - Wisła"
powodzenia w kursowaniu zdezelowanym busem najwyżej
będziemy wyciągać twoje zwłoki z rowu.
http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,29197,wypadek-na-starej-drodze.html
krzyżyk na drogę
2015-07-21 14:18:56 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post ciekawostka:
"Wszystko pięknie, ale jak po remoncie torów kolej ma konkurować z autobusem skoro jeżdżą one od godziny 00:50 do 23:30 z trzygodzinną przerwą. Kursy realizuje trzech przewoźników, a wygląda to dziś tak:

00:50, 04:30, 05:05, 05:25, 05:55, 06:10, 06:40, 06:45, 06:55. 07:20, 07:25, 07:50, 07:50, 08:00, 08:15, 08:35, 08:55, 09:10, 09:15, 09:30, 09:55, 10:20, 10:20, 10:25, 10:55, 11:00, 11:10, 11:35, 12:05, 12:25, 12:30, 12:35, 12:50, 12:55, 13:15, 13:30, 13:55, 14:00, 14:15, 14:20, 14:30, 15:05, 15:15, 15:20, 15:35, 15:55, 16:00, 16:20, 16:25, 16:40, 16:55, 17:00, 17:20, 17:40, 17:45, 18:25, 18:30, 18:35, 18:40, 19:15, 19:25, 19:45, 19:55, 20:20, 20:25, 21:15, 21:25, 21:40, 22:20, 22:25, 22:30, 23:30,

To co zaoferuje kolej 10 par ?"
powodzenia w kursowaniu zdezelowanym busem najwyżej
będziemy wyciągać twoje zwłoki z rowu.
http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,29197,wypadek-na-starej-drodze.html
krzyżyk na drogę
2015-07-21 14:19:42 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
powodzenia w kursowaniu zdezelowanym busem najwyżej
będziemy wyciągać twoje zwłoki z rowu.
http://wiadomosci.ox.pl/wiadomosc,29197,wypadek-na-starej-drodze.html
krzyżyk na drogę

lint to ny busiarz napewno kochanek arona
2015-07-21 14:20:15 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Lint:
"Po co linia po której nikt nie chce jeździć? PKP PLK na Śląsku niech wreszcie się zajmie liniami które są potrzebne, a ich stan jest prawie agonalny, niech zajmą się konarami drzew, niech oczyszczają stacje z chwastów, a nie spełniają marzenia mikoli którym marzy się powrót pustych pociągów jadących z Bielska do Cieszyna."
[Admin: zmoderowano]
2015-07-21 14:45:33 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
A ja widzę, że jest spora grupa ludzi którzy po prostu racjonalnie podchodzą do rzeczy - jak remont i powrót pociągów to z głową a nie za wszelką cenę, byleby tylko jeździły (nawet całkiem puste). Nie jest łatwo odzyskać utraconego pasażera, zwłaszcza jak PKP dbało o to, by ich odstraszyć. Czasem i w tych busach czy autobusach słychać, że "przydały by się pociągi, ale 1,5 godziny się wlec?" Tak więc remont to jedno, relokacja niektórych przystanków to drugie (komu ma służyć przystanek odległy o 2 km od zabudowań?), tabor na miarę osiągnięć współczesnej techniki a nie 40-letnie kible, rozkład jazdy po czwarte. Gdyby jeszcze była łącznica z Goleszowa Górnego (będącym w rzeczywistości centrum Goleszowa) z linią do Wisły, to i Cieszyn-Wisła byłoby atrakcyjną relacją.
2015-07-21 15:00:13 Autor: lint
---.leon.com.pl
@wojtus - nie lubię busów, stawiam na kolej ale w sposób racjonalny. W obecnej sytuacji kiedy Kolei Śląskich nie stać na rozbudowę już istniejących połączeń - po co wracać do linii na której przez wiele lat wożono powietrze i po której nie było i nie ma ruchu towarowego, a krzeseł z Jasienicy już na pewno nie będzie się wozić pociągami tak jak 40 lat temu. Najpierw zadbajmy o to co mamy i co istnieje np. linia Bielsko-Wadowice-Kalwaria, Bielsko-Żywiec-Zwardoń, Sucha-Żywiec czy Bielsko-Katowice i tam zadbajmy o lepsze połączenia chyba że chcielibyście likwidację tamtych kosztem jakichś lokalnych ambicji mieszkańców powiatu cieszyńskiego, które nie są poparte jakimikolwiek badaniami czy analizami. W artykule jest jeszcze jeden tendencyjny błąd bo najszybsze busy z Bielska do Cieszyna dojeżdżają w pół godziny. Celowo to pominięto bo bus jadący godzinę wygląda bardziej marketingowo ;) Nie pierwszy raz miłośnicy z Cieszyna tendencyjnie szafują różnymi argumentami.
2015-07-21 16:02:36 Autor: fluffy
---.37.euro-lan.pl
a propos linii Żywiec - Sucha oraz kontrargument dla tych Żywczanów, którzy chcieliby zmienić województwo:
http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,18397995,pociagi-na-popularnej-linii-wrocily-ale-na-krotko.html#BoxLokBielImg
2015-07-21 16:26:21 Autor: WOJTUS
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post lint:
"@wojtus - nie lubię busów, stawiam na kolej ale w sposób racjonalny. W obecnej sytuacji kiedy Kolei Śląskich nie stać na rozbudowę już istniejących połączeń - po co wracać do linii na której przez wiele lat wożono powietrze i po której nie było i nie ma ruchu towarowego, a krzeseł z Jasienicy już na pewno nie będzie się wozić pociągami tak jak 40 lat temu. Najpierw zadbajmy o to co mamy i co istnieje np. linia Bielsko-Wadowice-Kalwaria, Bielsko-Żywiec-Zwardoń, Sucha-Żywiec czy Bielsko-Katowice i tam zadbajmy o lepsze połączenia chyba że chcielibyście likwidację tamtych kosztem jakichś lokalnych ambicji mieszkańców powiatu cieszyńskiego, które nie są poparte jakimikolwiek badaniami czy analizami. W artykule jest jeszcze jeden tendencyjny błąd bo najszybsze busy z Bielska do Cieszyna dojeżdżają w pół godziny. Celowo to pominięto bo bus jadący godzinę wygląda bardziej marketingowo ;) Nie pierwszy raz miłośnicy z Cieszyna tendencyjnie szafują różnymi argumentami."
[Admin: zmoderowano]
2015-07-21 17:30:43 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
"Debil", "kochanek Arona", życzenie komuś śmierci - tak piszą zwolennicy reaktywacji linii 190. Każdy kto nie jest w 100% za reaktywacją to busiarz. Jak tacy ludzie walczą o reaktywację tej linii, to nie dziwię się, że jest miejscami zamknięta i w kiepskim stanie...

Uważam, że takie lokalne linie kolejowe mają szansę na stworzenie kręgosłupa komunikacyjnego regionu. Walczący o tą linię proponują najtańszy remont z możliwych - po co? Taki remont spowoduje powrót do stanu przed likwidacją tj. pustych pociągów. Linię 190 trzeba kompleksowo wyremontować i zapewnić dobry tabor dla obsługi tej linii, a UMWŚ musi wyłożyć pieniądze na pociągi. To co bojownicy proponują, czyli SA109 to jakiś żart.

Zachowajmy zdrowy rozsądek i nie walczmy o przywrócenie pociągów "za wszelką cenę". Albo pociąg co godzinę obsługiwany nowym składem jadący z najszybszą prędkością jaka jest możliwa do osiągnięcia albo nic. Na razie w zasięgu nas jest tylko 2 opcja.
2015-07-21 21:02:04 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
,,Wszystko pięknie, ale jak po remoncie torów kolej ma konkurować z autobusem skoro jeżdżą one od godziny 00:50 do 23:30 z trzygodzinną przerwą. Kursy realizuje trzech przewoźników, a wygląda to dziś tak:

00:50, 04:30, 05:05, 05:25, 05:55, 06:10, 06:40, 06:45, 06:55. 07:20, 07:25, 07:50, 07:50, 08:00, 08:15, 08:35, 08:55, 09:10, 09:15, 09:30, 09:55, 10:20, 10:20, 10:25, 10:55, 11:00, 11:10, 11:35,
12:05, 12:25, 12:30, 12:35, 12:50, 12:55, 13:15, 13:30, 13:55, 14:00, 14:15, 14:20, 14:30, 15:05, 15:15, 15:20, 15:35, 15:55, 16:00, 16:20, 16:25, 16:40, 16:55, 17:00, 17:20, 17:40, 17:45, 18:25,
18:30, 18:35, 18:40, 19:15, 19:25, 19:45, 19:55, 20:20, 20:25, 21:15, 21:25, 21:40, 22:20, 22:25, 22:30, 23:30,

To co zaoferuje kolej 10 par ?,,

ciekawostka, nie wim, co za godziny t tu piszesz, ale na pewno nie sa to godziny odjazdów autobusów - busów z Cieszyna do Bielska. ostatni kurs Lajkonik wykonuje z Cieszyna Pl. Hajduka coś około 21.30, natomiast Linea ma ostatni kurs z Cieszyna do Bielska o 21.35 (odjazd z Placu Hajduka), o ile sie nie mylę, bez niedzieli, jest jeszcze późniejszy kurs Linea, ale tylko Cieszyn - Skoczów.
2015-07-21 21:12:00 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Czy PLK myśli o miejscach, gdzie powinny być zlokalizowane nowe przystanki między Bielskiem-Biała a Cieszynem?
Bo ja miejsca do zlokalizowania nowych przystanków widzę następująco:

- w Bielsku-Białej gdzieś przy skrzyżowaniu z tzw. obwodnicą zachodnia,
- w Jasienicy gdzieś przy drodze na Landek i Chybie, aby stworzyć coś w rodzaju dworca przesiadkowego z pociagów na lolakne autobusy
- w Skoczowie przy skrzyżowaniu z drogą do Brennej lub z drogą do Pogórza i Jasienicy, aby ułatwić przesiadki z pociagów do autobusów i vice versa,
- w Cieszynie gdzies przy S1 w takim miejscu aby powstal P+R, tzn. tak, aby kierowca jadący trasą S1, a chcący udac się do Cieszyna, bez konieczności jeżdżenia po mieście samochodem, aby miał miejsce, gdzie bezpiecznie można zostawić samochód i przesiąść się na autobus lub pociag, jak wiemy, centrum Cieszyna jest dość mocno zapchane samochodami, może nie tyle samochodami jadącymi, co samochodami zaparkowanymi.
2015-07-21 21:35:11 Autor: ciekawostka
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Są to godziny odjazdów z Bielska następujących przewoźników

- Linea Tras (Busy + duże autobusy)
- Traf Line (Duże autobusy)
- Lajkonik (Duże autobusy)
2015-07-21 22:33:11 Autor: traxx
---.net.e-net24.pl
Droga Redakcjo Rynku Kolejowego .
Czy to jest strona kolejowa ?! czy busiarska ! Nie rozumiem dla czego reklamują się tu busy z rozkładami jazdy ! nie możecie coś z tym zrobić ?

Czy to Strona Rynku kolejowego ?! czy Smrodobusów ! zaczyna mnie to irytować !
2015-07-21 23:35:30 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Ciekawostka, no, widzisz, tego nie napisałeś (nie napisałaś). Czyli przedstawiasz rozkład busów tylko w jednym kierunku: z Bielska do Cieszyna, a w drugą stronę?

Zwłaszcza busy wieczorne z Cieszyna do Bielska nie jeżdżą tak obficie, jak busy z Bielska do Cieszyna.

Czy te busy są może w wyszukiwarce jakdojade?
2015-07-21 23:40:16 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Tworząc pociagi z Bielska do Cieszyna, należy pamiętać, że dzis są inne czasy, niż 20 lub 30 lat temu i dziś ludzie, poza magistralami kolejowymi, nie korzystają z pociągów na terenach miast i aglomeracji tam, gdzie nie ma wspólnych biletów z komunikacja miejską.

Innymi słowy, na odcinku BB Wapienica - BB Mikuszowice, a jeszcze lepiej Jaworze Jasienica - Wilkowice Bystra (także przy przejazdach do innych stacji na terenie Bielska - Białej), powinny być w pociagach honorowane bilety MZK Bielsko - Biała.

Reaktywacja tej linii od razu powinnatak być przeprowadzana, aby celem tej rektywacji było kursowanie pociągów, od razu zintegrowanych taryfowo z lokalnymi komunikacjami miejskimi.
2015-07-21 23:56:39 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Miłośnicy kolei z okolic Cieszyna są nierealni dlatego wcale nie obrażam się na jakieś epitety pokroju tych wypluwanych przez @wojtus. Każdy kto sprzeciwi się ich chorym wizjom - jest busiarzem i ich wrogiem... Wspomniałem o Sucha-Żywiec bo to linia która ma ogromny potencjał - szybki skrót w kierunku Zakopanego. W dodatku tam dałoby się odebrać busiarzom pasażerów bo wzdłuż linii kolejowej nie ma porządnej drogi, a zimą w tamtych rejonach trudno jest się poruszać autami czy busami. Dlatego zresztą tak ważna sprawą dla tamtych powiatów jest rewitalizacja tej linii i przywrócenie ruchu. Na Bielsko-Cieszyn tłumów nigdy nie było, a ludzie przywykli do autobusów i szybkiej ekspresówki. Powrót linii 190 w formule że PKP PLK ją przywraca do ruchu i utrzymuje jest z punktu widzenia ekonomicznego - szkodliwą fanaberią.
2015-07-22 00:15:37 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
zdarzyło mi się nieraz jechać busem, to czas jazdy Cieszyn-Bielsko zawsze przekracza godzinę.
Pociągiem przy normalnych prędkościach bez problemu można osiągnąć 1godz.5min.
W dodatku wykorzystując 3 składy jednostek można zapewnić niezły takt w szczycie w ten sposób że poruszałyby się one jakby przeciwsobnie( w porannym szczycie 1 skład Cieszyn-Bielsko-Czechowice-Zebrzydowice-Cieszyn i dalej w kółko; drugi skład Cieszyn-Zebrzydowice-Czechowice-Bielsko, trzeci skład Bielsko- Cieszyn-Zebrzydowice-Czechowice-Bielsko i dalej w kółko)
Podobnie w szczycie popołudniowym wyjazd z Bielska dwoma składami , jednym przez Czechowice drugim przez Skoczów a trzecim Cieszyn-Bielsko . Dwa z nich kursowałyby w kółko
2015-07-22 00:49:34 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Lint:
"Miłośnicy kolei z okolic Cieszyna są nierealni dlatego wcale nie obrażam się na jakieś epitety pokroju tych wypluwanych przez @wojtus. Każdy kto sprzeciwi się ich chorym wizjom - jest busiarzem i ich wrogiem... Wspomniałem o Sucha-Żywiec bo to linia która ma ogromny potencjał - szybki skrót w kierunku Zakopanego. W dodatku tam dałoby się odebrać busiarzom pasażerów bo wzdłuż linii kolejowej nie ma porządnej drogi, a zimą w tamtych rejonach trudno jest się poruszać autami czy busami. Dlatego zresztą tak ważna sprawą dla tamtych powiatów jest rewitalizacja tej linii i przywrócenie ruchu. Na Bielsko-Cieszyn tłumów nigdy nie było, a ludzie przywykli do autobusów i szybkiej ekspresówki. Powrót linii 190 w formule że PKP PLK ją przywraca do ruchu i utrzymuje jest z punktu widzenia ekonomicznego - szkodliwą fanaberią."
[Admin: zmoderowano]
2015-07-22 06:43:47 Autor: Dedete
---.93.208.3
Problemem dla PLK jest odcinek Goleszów-Skoczów. Bo jeśli spotkają się relacje Wisła-Katowice i Cieszyn-Bielsko to jest problem. Jeden czekać musi aż drugi przejedzie wspólny odcinek. Rozwiązaniem byłoby danie na odcinek do Cieszyn Goleszów i Skoczów-Bielsko dwóch szynobusów (ale pasażer też leniwy i dwa razy się nie będzie przesiadał-w Czechach to nie problem)
Na początek niech zrobią odcinek Cieszyn-Goleszów i skomunikują choćby szynobusa z relacją do/z Katowic....
2015-07-22 07:06:31 Autor: wścibski
---.silesnet.pl
Taki z Ciebie mądrala, to powiedz to pasażerom, którzy chcą się przesiąść na przykład z takiej Pogorii , jak latają z walizami i szukają przystanku do przesiadki bo nie napisałeś że ten rozkład który napisałeś dotyczy 3 różnych miejsc z których odjeżdżają blachosmrody skąd taki podróżny ma wiedzieć jak jest pierwszy raz w Bielsku.
2015-07-22 11:00:59 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Goleszów Skoczów to żaden problem. To chyba nie jest nawet 10 km, więc można ułożyć rozkład bez problemu. Przy naprawionych torach czas przejazdu to mniej niż 10 minut.
Trzydzieści lat temu pociągów było pełno. I to nie tylko BB-Cieszyn i K-ce - Wisła. Ale dochodziły do tego pociągi Pawłowice (i dalej) - Skoczów. Dodatkowo Kraków, Kędzierzyn...
Potem jeszcze dalekobieżne doszły...

Wszyscy się zmieścili...
2015-07-22 14:10:54 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Lint:
"Miłośnicy kolei z okolic Cieszyna są nierealni dlatego wcale nie obrażam się na jakieś epitety pokroju tych wypluwanych przez @wojtus. Każdy kto sprzeciwi się ich chorym wizjom - jest busiarzem i ich wrogiem... Wspomniałem o Sucha-Żywiec bo to linia która ma ogromny potencjał - szybki skrót w kierunku Zakopanego. W dodatku tam dałoby się odebrać busiarzom pasażerów bo wzdłuż linii kolejowej nie ma porządnej drogi, a zimą w tamtych rejonach trudno jest się poruszać autami czy busami. Dlatego zresztą tak ważna sprawą dla tamtych powiatów jest rewitalizacja tej linii i przywrócenie ruchu. Na Bielsko-Cieszyn tłumów nigdy nie było, a ludzie przywykli do autobusów i szybkiej ekspresówki. Powrót linii 190 w formule że PKP PLK ją przywraca do ruchu i utrzymuje jest z punktu widzenia ekonomicznego - szkodliwą fanaberią."
tylko skończony debil i prawdziwy busiarz uważna na linii Cieszyn-Bielsko nie powinni kursować pociągi niestety lint ma wpływy wśród przewoźników autobusowych dlatego namawia do likwidacji linii kolejowych. rozumiesz busiarzu że nikt nie chce zdezelowanym złomem tylko wygodnymi pociągami na linii bielsko-cieszyn.
jestem za przywróceniem pociagów na linii Cieszyn-Bielsko.
2015-07-22 14:50:28 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
@okokc
Ciekawa ta propozycja jednostek jeżdżących dookoła; jedna w lewo, druga w prawo. A w szczycie tzn. rano od 5.00 do 8.00 i po południu od 14.00 do 17.00 ?
Gwoli prawdy niepotrzebne są przystanki : Grodziec, Jasienica-Meble; czyli można jeszcze skrócić czas jazdy. A inne przenieść w rejon większych skupisk ludzkich.
2015-07-22 23:13:42 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Super pomysł z tymi okrężnymi pociągami pod warunkiem że byłby tylko jeden kursujący w weekendy dla... turystów i zaliczaczy linii kolejowych. hehehe A pasażerów nie było w latach 90. mimo że koło bielskiego Fiata był przystanek. Już wtedy ludzie woleli jeździć autobusami lub autami. Linia 190 to po prostu przeżytek o który nie warto walczyć.
2015-07-23 00:11:17 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dla tych pociągów jeżdżących w kółko potrzebna by była jedna cena biletu np. z Cieszyna do Bielska czy przez Zebrzydowice czy przez Skoczów no i oczywiście skomunikowanie z pociągami do Wisły i Katowic'
Da się to zrobić.
2015-07-23 08:34:51 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Zna ktoś może jaki był czas jazdy pociągów BielskoB - Cieszyn 30 lat temu tzn. nie było żadnych ograniczeń.
2015-07-23 11:30:20 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Lint:
"Super pomysł z tymi okrężnymi pociągami pod warunkiem że byłby tylko jeden kursujący w weekendy dla... turystów i zaliczaczy linii kolejowych. hehehe A pasażerów nie było w latach 90. mimo że koło bielskiego Fiata był przystanek. Już wtedy ludzie woleli jeździć autobusami lub autami. Linia 190 to po prostu przeżytek o który nie warto walczyć."
tylko skończony debil i prawdziwy busiarz uważna na linii Cieszyn-Bielsko nie powinni kursować
pociągi niestety lint ma wpływy wśród przewoźników autobusowych dlatego namawia do likwidacji
linii kolejowych. lint kiedyś ci w ę mam nadzieje ze matka chciała cie wyskrobać rozumiesz busiarzu że nikt nie chce zdezelowanym złomem tylko wygodnymi
pociągami na linii bielsko-cieszyn.
jestem za przywróceniem pociagów na linii Cieszyn-Bielsko.
2015-07-23 11:32:11 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Lint:
"Super pomysł z tymi okrężnymi pociągami pod warunkiem że byłby tylko jeden kursujący w weekendy dla... turystów i zaliczaczy linii kolejowych. hehehe A pasażerów nie było w latach 90. mimo że koło bielskiego Fiata był przystanek. Już wtedy ludzie woleli jeździć autobusami lub autami. Linia 190 to po prostu przeżytek o który nie warto walczyć."
[Admin: zmoderowano]
2015-07-26 11:31:05 Autor: z Bielska-Białej
---.bielskobiala.vectranet.pl
A czemu pociągi przed 2009 rokiem miały puste przebiegi? Kto wyda pieniądze na podróż koleją w XXI wieku jadącą ze średnią prędkością 30km/h? Proszę jedźcie sobie przez tydzień samochodem w jedną i druga stronę średnio 30 km/h i zobaczymy czy was sz..g nie trafi?!
Na trasie BB-Cieszyn, mieszka blisko ćwierć miliona ludzi, a że w regionie są tylko połączenia lądowe, to nie można opierać podróżowania tylko i wyłącznie o busy czy pks-y.
Pojedzie pociąg z szybkością 70-80 km/h na godzinę zaraz się znajdą chętni dla tej formy transportu.
Najwięcej PKP straci pieniędzy kiedy trzeba będzie zapłacić na nowe dworce i stacje kolejowe kiedy przyjdą podatki od nieruchomości za stacje Widzew w Łodzi czy Warszwe Gdańską, o utrzymanie linii kolejowej z Bielska-Białej, to bym się nie martwił. Jak paliwo na stacjach benzynowych skoczy znowu do 6 i ponad 6 złotych za litr, ludzie zaraz zapełnią pociągi, ponieważ przy tej skali płac w Polsce, litr benzyny za 6 złotych już powoduje, że pewnej części ludzi nie stać na jazdę samochodem, a i komunikacja autobusowa zacznie tracić pasażerów.
2015-07-26 12:02:58 Autor: z Bielska-Białej
---.bielskobiala.vectranet.pl
Bodajże w zeszłym roku doszło do wypadku prywatnego busa w jednym z sołectw Jasienicy, kiedy pojazd stoczył się ze skarpy, na szczęście nikt nie zginął. Mimo wszystko skontrolowano jakoś podróży w busach, no i wnioski są następujące, busy często nie są przystosowane do zabierania podróżnych, przyciemniane szyby, często w tych prywatnych środkach transportu, podróżuje więcej ludzi niż jest miejsc siedzących.
Ludzie sa skazani na monopol, pksy i busy bo innych form szybkiego transportu w regionie nie ma!
Górny Sląsk jest najszybciej wyludniającym się województwem z upadającymi kopalniami i kooperantami, powiązanych z branżą górniczą, upadają huty, a tam inwestycje na kolei pójdą do przodu jak szalone.
Dziwne jest też to że pomorze ma 4wszystkie rodzaje środków transportu: samochody, koleje, statki, promy pasażerskie oraz samoloty,no i wszystkim się opłaca, a na Południu Polski, snują teksty, ze drogi muszą wam wystarczyć.....
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony