Partnerzy serwisu:

PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie

inf. prasowa 04.01.2018 92

arrow
arrow
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
Fot. PKP PLK
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
PLK rozbudowuje historyczny wiadukt w Krakowie
Trwają prace związane z rozbudową XIX-wiecznego wiaduktu kolejowego, nad ul. Grzegórzecką w Krakowie. Będzie dostosowany do potrzeb nowoczesnej kolei, która zapewni krótsze podróże i przejazd większej liczby pociągów. Na wiadukcie będą cztery tory, co ułatwi przejazdy pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem.
Budowa nowego układu torów oraz dobudowa dwóch nowych torów jest wyzwaniem dla wykonawcy inwestycji. Wiadukt zapewni większe możliwości dla przejazdu pociągów i jednocześnie zachowa swój zabytkowy charakter. W okolicy powstanie także nowy przystanek Kraków Grzegórzki.

Prace przy wiadukcie nad ul. Grzegórzecką odbywają się pod ścisłym nadzorem służb konserwatorskich. W styczniu inżynierowie pracują nad demontażem części lica wiaduktu. Jego elementy są skrupulatnie katalogowane i składowane. Później, po „poszerzeniu” obiektu o dodatkowe tory, zostaną wykorzystane do odtworzenia fasady.

Na placu budowy widać też nowe, już dobudowywane, elementy wiaduktu. Przygotowywane są fundamenty nowych podpór. Rozpoczęto również murowanie łuku, który wchodzi w skład centralnej nawy historycznego obiektu. PLK podkreśla, że pomimo szerokiego zakresu prac zachowany jest ruch pociągów na trasie Kraków Płaszów – Kraków Główny. Pociągi kursują jednym torem.

Rozbudowa wiaduktu nad ul. Grzegórzecką realizowana jest w ramach projektu PLK „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja tworzy nowe możliwości komunikacyjne w ruchu kolejowym i drogowym. Powstaną dwa nowe przystanki: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, a osiem stacji i przystanków zostanie przebudowanych. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dzięki budowie dodatkowych torów na odcinkach Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń.

Dwa nowe Lokalne Centra Sterowania zapewnią bezpieczny i sprawny ruch pociągów. Modernizowane wiadukty zapewnią płynny ruch drogowy dla kierowców oraz wygodne przejście pieszych. Na Wiśle powstaną dwa nowe mosty, a most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową zostanie całkowicie przebudowany. Usprawnienie ruchu drogowego oraz otwarcie przestrzeni w centrum miasta od ul. Kopernika do ul. Miodowej zapewni nowa, 850-metrowa estakada, która zastąpi obecny w Krakowie od połowy XIX wieku – nasyp kolejowy.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony