PLK: Przywrócenie ruchu na linii 207 Malbork – Kwidzyn w II poł. 2020 roku
Jakub Madrjas ⚫ 25.10.2019 ⚫
4,3k




Trwają prace nad rewitalizacją linii kolejowej nr 207 od granicy woj. pomorskiego do Malborka. PKP PLK przedstawiła aktualne zaawansowanie prac i nowy harmonogram inwestycji.
W maju 2019 roku NDI wstrzymało prace na linii 207 Gardeja – Malbork. – W trakcie realizacji tego kontraktu (prace trwają od 2017 roku – dop. red.) pojawiła się konieczność wykonania robót dodatkowych. Zgodnie z kontraktem wykonanie robót dodatkowych powinno być poprzedzone zawarciem aneksu. Mając jednak na uwadze długi proces uzgodnień oraz traktując priorytetowo sprawną realizację kontraktu, w porozumieniu z zamawiającym podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu koniecznych prac dodatkowych jeszcze przed zawarciem stosownego aneksu – tłumaczył Jacek Świderski, koordynator ds. promocji NDI SA.
Po tej decyzji PLK wstrzymała płatności wobec konsorcjum NDI i PPM-T (spółka-córka PLK), i zaczęła wypłacać pieniądze bezpośrednio podwykonawcom. Prace kontynuowało PPM-T.
Otwarcie toru dla ruchu w przyszłym roku
W aktualnym komunikacie prasowym na temat inwestycji PKP PLK informuje, że na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn w II połowie 2020 r. –Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń – tłumaczy inwestor. Pierwotny termin mija przed końcem bieżącego roku.
Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście 13 minut.
Jakie zaawansowanie prac?
Jak podaje PLK, w ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.
Inwestor informuje, że w tej chwili na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedza rozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy w dogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiej skomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przez tory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna, Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.
W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.
Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę pasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. W Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa nastawnia – podsumowuje PKP PLK.
Po tej decyzji PLK wstrzymała płatności wobec konsorcjum NDI i PPM-T (spółka-córka PLK), i zaczęła wypłacać pieniądze bezpośrednio podwykonawcom. Prace kontynuowało PPM-T.
Otwarcie toru dla ruchu w przyszłym roku
W aktualnym komunikacie prasowym na temat inwestycji PKP PLK informuje, że na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn w II połowie 2020 r. –Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń – tłumaczy inwestor. Pierwotny termin mija przed końcem bieżącego roku.
Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście 13 minut.
Jakie zaawansowanie prac?
Jak podaje PLK, w ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.
Inwestor informuje, że w tej chwili na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedza rozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy w dogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiej skomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przez tory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna, Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.
W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.
Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę pasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. W Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa nastawnia – podsumowuje PKP PLK.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |