Partnerzy serwisu:

Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]

inf. pras. 12.05.2020 141

arrow
arrow
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają pracę na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem [zdjęcia]
Trwają prace na magistrali E59 Poznań – Szczecin. Powstają już bardziej dostępne perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają tory i montują sieć trakcyjną – informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prezentując zdjęcia z realizacji inwestycji.
Inwestycja na trasie z Wielkopolski do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie.

W Wielkopolsce (szlak Poznań – Wronki) pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony na stacji Kiekrz oraz na przystankach: Poznań Wola, Pamiątkowo i Baborówko z wiatami i pochylniami dla osób mających trudności z poruszaniem się. Podobnie przygotowywane są perony w Rokietnicy, Szamotułach, Pęckowie i Wronkach.

Między Wronkami a Słonicami prace koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew – Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie. Przed montażem nowych, rozbierane są stare tory i sieć trakcyjna. Dowiezione zostały: szyny, konstrukcje sieci trakcyjnej, kruszywo. Lepszy standard obsługi podróżni zyskają na przebudowanych stacjach m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach.

Na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice – Szczecin Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie. Konstrukcje nowych peronów są m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. W Stargardzie nowy wiadukt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi system komunikacji w mieście – informuje PKP PLK.

„Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” mają wartość ok. 4 mld zł. Są współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 2,2 mld zł. Realizacja planowana do końca 2022 r.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony