Partnerzy serwisu:

PLK: Przedłużenie linii bełchatowskiej sprawą PGE i województwa

Kasper Fiszer 16.12.2016 363

PLK: Przedłużenie linii bełchatowskiej sprawą PGE i województwa
Pociąg specjalny na stacji Bełchatówfot. Kasper Fiszer
Stan linii nr 24 jest dobry – twierdzi zarządca infrastruktury. Pociągi towarowe kursują jednak tamtędy z niskimi prędkościami. Nie wiadomo wciąż, czy szansą na poprawę parametrów będzie modernizacja połączona z rozbudową trasy.
Po raz kolejny pojawiła się inicjatywa postulująca remont linii kolejowej nr 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Rogowiec i jej wykorzystanie w ruchu pasażerskim. Pod internetową petycją do PKP PLK o przeprowadzenie inwestycji podpisało się ponad 200 osób, w większości mieszkańców Bełchatowa. – Wyremontowana linia z pewnością zachęciłaby przewoźników pasażerskich do uruchomienia połączeń. Również dla spółek zajmujących się przewozem towarów byłoby to korzystne rozwiązanie (...). Remont linii i dostosowanie jej do prędkości 100-110 km/h spowodowałyby, że przejazd z Piotrkowa do Bełchatowa mógłby trwać ok. 20 minut – czytamy w apelu.

Ruch towarowy jest sprawny, a pasażerski nie jest planowany

Dotychczas pomysł ewentualnej modernizacji linii łączony był głównie z koncepcją jej doprowadzenia do Złoczewa lub do Wielunia. – Co jakiś czas pojawiają się plany wydłużenia tej linii, jednak bez konkretnych terminów. Priorytetem powinno być wyremontowanie obecnie istniejącego odcinka, aby już mógł służyć mieszkańcom powiatu piotrkowskiego i bełchatowskiego – argumentuje Paweł Duda, autor petycji.

Jak twierdzi jednak PKP PLK, obecny stan trasy jest wystarczający w odniesieniu do skali ruchu. – Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego nie wskazuje obecnie planów wykorzystania tej linii do regionalnych przewozów pasażerskich i w związku z tym nie została ona objęta planami inwestycyjnymi przewidzianymi w Regionalnym Programie Inwestycyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Na linii prowadzone są jedynie prace utrzymaniowe zapewniające przejezdność dla ruchu towarowego. Stan infrastruktury jest dobry i pozwala na sprawny ruch pociągów – ocenia Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

PLK nie planuje wydłużenia trasy

Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie przewiduje obecnie wstrzymania przewozów (przed kilkoma laty rozważano wyłączenie odcinka z ruchu w ramach planów tzw. optymalizacji sieci). Dodaje też, że nie prowadzi obecnie prac zmierzających do wybudowania przedłużenia trasy. – PKP PLK nie planuje budowy tej linii i nie dysponuje informacjami o dalszych pracach związanych z ewentualną inwestycją – stwierdza przedstawiciel spółki.

– Jej inicjatorem jest samorząd województwa łódzkiego wspólnie z PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA. W 2014 r. Instytut Kolejnictwa na zlecenie PGE GiEK opracował wstępne studium wykonalności dla budowy linii kolejowej Bełchatów – Złoczew i jej włączenia w krajową sieć kolejową – przypomina. PLK była jednak wówczas, obok województwa i koncernu energetycznego, jedną ze stron umowy o przygotowanie wstępnej koncepcji rozbudowy. – Brak jest [nam] wiedzy o dalszych działaniach PGE i samorządu – mówi Łukasz Kwasiborski.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony