Partnerzy serwisu:

PLK przebudują stacje w Terespolu, Białej Podlaskiej i Małaszewiczach

Martyn Janduła 29.12.2016 352

PLK przebudują stacje w Terespolu, Białej Podlaskiej i Małaszewiczach
Stacja MałaszewiczeFot. Grzegorz W. Tężycki, GFDL
PKP PLK rozpoczęły przetarg na trzeci już etap prac na linii kolejowej nr 2 (E 20) na odcinku Siedlce – Terespol. Tym razem prace przewidziano w obrębie lokalnego centrum sterowania w Terespolu. W ramach inwestycji , poza stacją w Terespolu, zostaną przebudowane stacje w Białej Podlaskiej i w Małaszewiczach.
W ramach pierwszego etapu projektu PKP PLK zmodernizowały odcinki szlakowe na linii Siedlce – Terespol. Drugi etap objął budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie (również z przebudową stacji w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim).

Zaplanowane w ramach trzeciego etapu prace obejmują m.in.: przebudowę układów torowych wraz z podtorzem, przebudowę sieci trakcyjnej, modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym, przebudowę obiektów inżynieryjnych, przebudowę układów drogowych, budowę peronów i wyposażenie ich w elementy małej architektury, budowę nastawni, a także demontaż zbędnych elementów infrastruktury. W efekcie zrealizowanego projektu, prędkość pociągów na całym odcinku z Siedlec do Terespola zostanie podniesiona do 160 km/h.

Na realizację trzeciego zadania PKP PLK rozpisały właśnie przetarg w formule „projektuj i wybuduj”. To już ostatni etap modernizacji międzynarodowej magistrali E20 między Siedlcami a granicą z Białorusią. Wykonawca najpierw będzie musiał wykonać dokumentację projektową i zdobyć niezbędne pozwolenia na budowę. Przewidziano na to 10 miesięcy. Z kolei zakończenie wszystkich prac planuje się w przeciągu od 36 do 40 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Składanie ofert w przetargu ustalono do 3 lutego 2017 roku. Zamawiający ustalił aż cztery kryteria ocen. Cena stanowi 60% oceny przetargowej. Doświadczenie personelu – 15%, z czego na wagę kryterium składają się wagi przypisane do poszczególnych członków personelu. W specyfikacji wyszczególniono doświadczenie kierownika budowy (6%) oraz doświadczenie kierownika robót sterowania ruchem kolejowym (9%). Ostatnie dwa kryteria ocen to termin realizacji – waga 10% oraz dostępność linii kolejowej liczona niezbędnym czasem zamknięć torowych – waga 15%.

PKP PLK w planach ma zakończenie tego projektu do roku 2020.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony