Partnerzy serwisu:

PLK przebudowuje perony w Kujawsko-Pomorskiem, Łódzkiem i w Wielkopolsce

inf. pras. 12.02.2021 12

PLK przebudowuje perony w Kujawsko-Pomorskiem, Łódzkiem i w Wielkopolsce
Zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
W Turznie i Suchatówce na trasie z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego podróżni wygodniej wsiadają do pociągów. W województwie kujawsko-pomorskim do końca 2022 r. PKP Polskie Linie Kolejowe ułatwią obsługę na 8 stacjach i przystankach. PKP PLK ze środków POIiŚ przebudowuje także perony w innych regionach.
Zakończono przebudowę peronów w Turznie (peron nr 2) oraz Suchatówce (peron nr 1). Perony są wyższe i podróżni mają ułatwione korzystanie z pociągów i wygodniejsze wyjazdy w stronę Torunia i Jabłonowa Pomorskiego (z Turzna) oraz Torunia i Inowrocławia (z Suchatówki). Zamontowane zostało energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe wiaty i ławki. Dla pasażerów niewidomych i niedowidzących zamontowano ścieżki naprowadzające na peronach. Remont kolejnego peronu w dwóch lokalizacjach zaplanowano na I kwartał 2021.

Na przystanku Książki, na peronie nr 1, montowane są wiaty i oznakowania. Dla bezpieczeństwa podróżnych część terenu będzie ogrodzona. Z nowego peronu będzie można korzystać w marcu.

Do przebudowy przewidziano perony między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim. Wygodny dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych zapewniony będzie także na stacjach Gniewkowo i Papowo Toruńskie oraz na przystankach Kamionki Jezioro, Rychnowo Wielkie, Zieleń.

Projekt „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007–2013” zapewni lepsze warunki obsługi podróżnym na 22 peronach w 15 miejscowościach.

W Wielkopolsce, na linii kolejowej Kluczbork – Poznań, przebudowanych zostanie 6 peronów na stacjach i przystankach Domanin, Łęka Opatowska, Słupia, Solec Wielkopolski, Pierzchno i Kępno. W województwie łódzkim przebudowany będzie peron na przystanku Wolbórka na linii kolejowej Warszawa – Katowice.

Inwestycja ogólnopolska za blisko 100 mln zł jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach POIiŚ. Zakończenie robót budowlanych przewidziano do końca 2022 r.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony