Partnerzy serwisu:

PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki

Michał Szymajda 09.04.2020 52

arrow
arrow
PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki
Nowa stacja Zielona Góra Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki
PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki
PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki
PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki
PLK prezentują nową stację Zielona Góra. Konieczne były drobne poprawki
– Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne – pochwaliły się PKP Polskie Linie Kolejowe. Zrealizowana we współpracy z miastem inwestycja warta 38 mln zł wymagała jednak poprawek.
PKP PLK wykonało nowe zadaszenie peronów na wszystkich peronach stacji (poprzednie, pamiętające XIX wiek, zostało zlikwidowane). Nowością jest zadaszony łącznik między jednym z peronów a centrum przesiadkowym budowanym przez miasto przy dworcu.

– Już w 2019 r. podróżni zyskali łatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunel rozbudowany o 24 m (do 44 m) łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodne dojście do peronów z obu stron miasta. Dla osób mających trudności z poruszaniem się jest winda oraz pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach – czytamy w komunikacie PKP PLK. PLK nie zniszczyło betonowych fragmentów wiat, które poprzednio stały w przed wejściem w perony. Zostały one przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.

W końcu lutego, wraz z informacją na temat zrealizowanej inwestycji, PKP PLK przesłała do redakcji także zdjęcia. Niestety, widać było na nich elementy, które wciąż wymagały poprawy. Częściowo nie działał (także na początku marca) system informacji pasażerskiej, część nowego tunelu uległa zawilgoceniu przy posadzce, wątpliwości wzbudzał stan elementów małej architektury. Zielonogórscy aktywiści poinformowali nas, że ścieżki przejścia dla osób niewidomych zostały natomiast tak wykonane, że osoba niewidoma musi zderzyć się z bardzo licznymi kolumnami, podtrzymującymi wiaty. PKP PLK szybko zareagowały na większość uwag.

– Podróżni w Zielonej Górze korzystają z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej już od 2017 r. System wykonany był w pierwszym etapie modernizacji stacji (lata 2015-2017). Montaż i połączenie z działającym systemem 17 wyświetlaczy pod nowymi wiatami wymagał czasowego wyłączenia wszystkich urządzeń – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK, dodając, że od marca wyświetlacze powinny działać prawidłowo. Informuje też, że wykonawca usuwa usterki na podstawie ustaleń z odbiorów prac.

– Poprawki dotyczą wykończenia sufitu przy wejściu do przejścia podziemnego, odnowione zostaną kosze na śmieci oraz ławki. Ustalamy przyczynę powstania zacieków przy posadzce tunelu – napisał przedstawiciel PKP PLK. Spółka natomiast nie widzi problemów  dotyczących ścieżek doprowadzających i oznaczeń dla osób niewidomych i niedowidzących.

– Na peronie nr 2 ścieżki wykonano zgodnie z przepisami. Przed elementami znajdującymi się na ścieżce zostały umieszczone dodatkowe oznaczenia, tzw. „pola uwagi” – ocenił Radosław Śledziński.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony