Partnerzy serwisu:

Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku

kł/inf. pras. 30.10.2020 4,9k

arrow
arrow
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku
Trwają prace na małopolskim odcinku linii nr 8 z Krakowa do stolicy. Mają się zakończyć przed końcem roku.
Jak informuje PKP PLK, na stacji Zastów mają do końca roku zostać otwarte nowe perony, kładka i windy roku. Od lipca czynny jest nowy peron „aglomeracyjny”, a od października wykorzystywana jest przebudowana połowa dwukrawędziowego peronu. Są wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Udogodnienia dla podróżnych będą jeszcze rozszerzone po zakończeniu prac. Zamontowane zostanie lepsze oświetlenie. Informacje o pociągach uzupełni system zapowiedzi głosowych.

Gotowa jest już konstrukcja nowej kładki między peronami. Wykonawca szykuje montaż kolejnych elementów przejścia. Kładka zostanie wyposażona w windy. Na stacji dobudowane zostaną także pochylnie i schody – podaje PLK. Nowy peron dedykowany jest podróżnym Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Sędziszowa. Podobne obiekty PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały już w Miechowie i Słomnikach. Dodatkowe perony pozwalają na obsługę pociągów regionalnych i szybkie przejazdy składów dalekobieżnych, m.in. na trasie przez Tunel w kierunku Warszawy i Częstochowy. Zwiększyła się przepustowość trasy i usprawniły przejazdy blisko 140 pociągów w ciągu doby – czytamy.

Powstaje nowa sieć trakcyjna między Tunelem a Miechowem. Wykonawca zdemontował stare, wyeksploatowane konstrukcje. Już z wykorzystaniem podciągów sieciowych montowany jest osprzęt i wywieszane nowe przewody. Prace realizowane są przy utrzymanym ruchu pociągów po jednym torze. Pod koniec listopada „pod nowym drutem” składy pojadą dwutorowo. Wszystkie prace na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków, zakończą się do 31 grudnia 2020 r. Wykonawcą zadania za ponad 16 mln zł jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.

Według poprzednich informacji inwestora, prace przy pierwszym peronie miały się zakończyć jeszcze w ubiegłym roku. Skąd ta zmiana? – Zaplanowane prace, obejmujące perony w Zastowie (dodatkowy jednokrawędziowy, istniejący dwukrawędziowy) oraz sieć trakcyjną między Tunelem a Miechowem i obiekty inż. (przepusty), ogólnie mieszczą się w harmonogramie. Termin zakończenia zaplanowanych prac przewidziano na grudzień 2020 r. i tak będzie. Natomiast pewne przesunięcia, dotyczące budowy samego dodatkowego peronu w Zastowie, wynikały z fazowania robót oraz pozyskiwania decyzji administracyjnych – wyjaśnia Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony