Partnerzy serwisu:

PLK podwyższają budżet na prace ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza

Martyn Janduła 05.07.2017 36

PLK podwyższają budżet na prace ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza
SandomierzFot. WM4034, CC BY-SA 3.0
Rozstrzygnięty przez PKP PLK przetarg dotyczy zaprojektowania i wykonania robót na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Wykonawca najpierw wykona projekt, a później przystąpi do realizacji robót na prawie 100-kilometrowym odcinku. W przetargu zgłosiło się siedmiu oferentów, jednak nikt nie zmieścił się w budżecie zamawiającego.
Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, pierwszorzędną i posiada status linii kolejowej znaczenia państwowego. Zadanie pn. „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to część większego projektu pod nazwą „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014-2020”. Zadanie realizowane będzie na terenie dwóch województw – świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Do 120 km/h

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wszystkich wymaganych robót. W kolejnym etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu objętego zakresem zamówienia. Jak podaje zarządca infrastruktury, wspomniany odcinek był w przeszłości wielokrotnie remontowany, dlatego też nawierzchnia przedstawia zróżnicowany stan techniczny.

Zamawiający chce aby wykonawca przygotował projekt odtworzenia wraz z korektą w granicach terenu kolejowego na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz układu torowego celem przywrócenia jak największej możliwej prędkości – 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych. Przewidziano kompleksową wymianę nawierzchni wraz z dostosowaniem liczebności torów na stacjach do prognozowanych potrzeb przewozowych.

Zakres prac przewiduje również przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych celem osiągnięcia parametrów wymaganych w TSI, budowę kabli telekomunikacyjnych, wymianę zużytych elementów sieci trakcyjnej i dostosowanie jej do ewentualnych zmian w układzie torowym. Zakres prac obejmuje też zastosowanie rozjazdów spawanych i optymalizację połączeń rozjazdowych przy wykonaniu niezbędnego remontu, bez konieczności ich wymiany.

Więcej na prace

Udział w przetargu PLK zgłosiło siedmiu oferentów, których oferty nie zmieściły się w budżecie zamawiającego, który wynosił 443,9 mln zł. Zamawiający jednak zdecydował o podwyższeniu puli środków i wybraniu najkorzystniejszej oferty. Mimo że najtańszą ofertę złożyła Trakcja PRKiI, to kryteria jakościowe zdecydowały o przydzieleniu zamówienia firmie ZUE. Wykonawca wycenił prace na 465,9 mln zł brutto oraz termin realizacji równy 39 miesięcy wraz z 72 miesiącami gwarancji na prace. ZUE uzyskał maksymalną liczbę punktów w kryterium całkowitego czasu zamknięć torowych.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony