PLK podsumowuje zmiany w rozkładach jazdy, jakie wprowadzi 12 marca
Michał Szymajda ⚫ 09.03.2023 ⚫
3,4k

Rozkład jazdy na stacji w Gnieźniefot. M. Szymajda
Bardzo duże zmiany czekają pasażerów pociągów od 12 marca. Większe chyba nawet niż te, które spółka ogłaszała z momentem wejścia rozkładu jazdy 2022/2023 w grudniu. Korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywać do 10 czerwca, ale wiele pozytywnych zmian zostanie już z nami na stałe.
12 marca pociągi pojadą po nowym wiadukcie kolejowym wybudowanym w ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej. Obiekt umożliwi bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową (szybciej pojadą też pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa - Radom). Zapewnione zostaną sprawne połączenia między Radomiem, Warką i Piasecznem a Modlinem, Legionowem i Wieliszewem. Ruszą nowe pociągi SKM do Piaseczna, wiadukt pozwoli też na przekierowanie pociągów z Radomia i Warki na Warszawę Gdańską, z pominięciem ścisłego centrum Warszawy, co jest konieczne na czas remontu Warszawy Zachodniej. Spowoduje to sporo perturbacji w ruchu pociągów Kolei Mazowieckich.
Na zmodernizowanej trasie Otwock-Lublin Główny zakończył się proces certyfikacji dla urządzeń srk. Pozwoli to na podniesienie prędkości przejazdu pociągów do 160 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu między Lublinem a Warszawą o około 20 min. Piszemy o tym tutaj.
Pociągi wracają na zmodernizowane trasy
W Wielkopolsce od najbliższej niedzieli, pociągi wrócą na zmodernizowaną trasę Drzymałowo – Wolsztyn. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace, zapewniając dogodne połączenia regionalne. Dojazd z Wolsztyna do Drzymałowa, bez zastępczej komunikacji autobusowej, wyniesie ok. 25 min, a do stolicy regionu – ok. 1,5 h. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z przebudowanych peronów w Wolsztynie oraz Grodzisku Wielkopolskim.
Od 12 marca wracają również pociągi na linię ze Zbąszynka do Czerwieńska w woj. lubuskim. Co prawda będzie wyższy komfort obsługi pasażerów na przebudowanych peronach w Babimoście i Sulechowie, ale rekordowo opóźniona inwestycja nie pozwoli na razie na szybką jazdę. Kontynuowane będą roboty wykończeniowe m.in. na mostach i wiaduktach oraz przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych pozwoleń, pociągi pojadą 120 km/h, co skróci czas podróży.
Co nowego w innych regionach?
Na Dolnym Śląsku podróżni wsiądą do pociągu z nowego przystanku Legnica Strefa. Jednocześnie jednak wystąpią zakłócenia w ruchu pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą, z uwagi na remont tunelu w Trzcińsku (wszystkie zmiany w rozkładzie KD opisane są tutaj).
W woj. warmińsko-mazurskim od niedzieli lepszy dostęp do kolei zapewnia także nowe przystanki Nikielkowo i Kolno na linii Olsztyn – Korsze oraz Wietrzychowo na trasie Olsztyn – Działdowo. Pod koniec marca planowane jest również udostępnienie podróżnym przebudowanego peronu nr 4 na stacji Olsztyn Główny. PKP PLK nie chwali się jednak tym, że w końcu przyspieszą pociągi z Warszawy do Olsztyna, o czym „Rynek Kolejowy” pisze tutaj.
Kraków Bieżanów ze wszystkimi nowymi peronami
W stolicy Małopolski mieszkańcy skorzystają z kolejnych pozytywnych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na krakowskiej linii średnicowej. Podróżni wygodniej wsiądą z kolejnych przebudowanych peronów na stacji Kraków Bieżanów. Oznacza to, że pociągi będą odjeżdżać ze wszystkich krawędzi peronowych na stacji. Pozytywnie wpłynie to na organizację ruchu kolejowego w kierunku Krakowa Głównego i Tarnowa.
Na Lubelszczyźnie od marcowej korekty rozkładu jazdy pasażerowie skorzystają z nowego jednokrawędziowego peronu na stacji Biała Podlaska, od strony budynku dworca. Wyposażony w wiaty, ławki i gabloty informacyjne, ułatwi podróżnym korzystanie z kolei.
Inne zmiany w kursowaniu pociągów
W związku z przebudową stacji Warszawa Zachodnia wybrane pociągi PKP Intercity pojadą warszawską linią obwodową (linia nr 20), zatrzymując się na stacji Warszawa Młynów. Dzięki postojowi na tej stacji pasażerowie zyskają możliwość wygodnej przesiadki do linii metra M2, co umożliwi im szybki dojazd do centrum miasta, a także na prawobrzeżną część Warszawy. Przewidziany został także postój przy peronie nr 9 Warszawy Zachodniej.
Wszystkie zmiany w rozkładzie PKP Intercity podsumowaliśmy tutaj.
Od 12 marca PLK rozpoczynają budowę nowych przystanków z rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Nowe obiekty zwiększa dostęp do kolei i ułatwią codzienne podróże do pracy i szkoły. Na Podkarpaciu rusza budowa nowego przystanku Mielec Południowy. W Małopolsce rozpoczyna się budowa przystanku Dąbrówka Jezioro Mucharskie. W woj. łódzkim PLK zaczynają budowę nowych przystanków Pabianice Północ oraz Zgierz Rudunki. Zakres prac wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy.
Na zmodernizowanej trasie Otwock-Lublin Główny zakończył się proces certyfikacji dla urządzeń srk. Pozwoli to na podniesienie prędkości przejazdu pociągów do 160 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu między Lublinem a Warszawą o około 20 min. Piszemy o tym tutaj.
Pociągi wracają na zmodernizowane trasy
W Wielkopolsce od najbliższej niedzieli, pociągi wrócą na zmodernizowaną trasę Drzymałowo – Wolsztyn. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace, zapewniając dogodne połączenia regionalne. Dojazd z Wolsztyna do Drzymałowa, bez zastępczej komunikacji autobusowej, wyniesie ok. 25 min, a do stolicy regionu – ok. 1,5 h. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z przebudowanych peronów w Wolsztynie oraz Grodzisku Wielkopolskim.
Od 12 marca wracają również pociągi na linię ze Zbąszynka do Czerwieńska w woj. lubuskim. Co prawda będzie wyższy komfort obsługi pasażerów na przebudowanych peronach w Babimoście i Sulechowie, ale rekordowo opóźniona inwestycja nie pozwoli na razie na szybką jazdę. Kontynuowane będą roboty wykończeniowe m.in. na mostach i wiaduktach oraz przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych pozwoleń, pociągi pojadą 120 km/h, co skróci czas podróży.
Co nowego w innych regionach?
Na Dolnym Śląsku podróżni wsiądą do pociągu z nowego przystanku Legnica Strefa. Jednocześnie jednak wystąpią zakłócenia w ruchu pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą, z uwagi na remont tunelu w Trzcińsku (wszystkie zmiany w rozkładzie KD opisane są tutaj).
W woj. warmińsko-mazurskim od niedzieli lepszy dostęp do kolei zapewnia także nowe przystanki Nikielkowo i Kolno na linii Olsztyn – Korsze oraz Wietrzychowo na trasie Olsztyn – Działdowo. Pod koniec marca planowane jest również udostępnienie podróżnym przebudowanego peronu nr 4 na stacji Olsztyn Główny. PKP PLK nie chwali się jednak tym, że w końcu przyspieszą pociągi z Warszawy do Olsztyna, o czym „Rynek Kolejowy” pisze tutaj.
Kraków Bieżanów ze wszystkimi nowymi peronami
W stolicy Małopolski mieszkańcy skorzystają z kolejnych pozytywnych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na krakowskiej linii średnicowej. Podróżni wygodniej wsiądą z kolejnych przebudowanych peronów na stacji Kraków Bieżanów. Oznacza to, że pociągi będą odjeżdżać ze wszystkich krawędzi peronowych na stacji. Pozytywnie wpłynie to na organizację ruchu kolejowego w kierunku Krakowa Głównego i Tarnowa.
Na Lubelszczyźnie od marcowej korekty rozkładu jazdy pasażerowie skorzystają z nowego jednokrawędziowego peronu na stacji Biała Podlaska, od strony budynku dworca. Wyposażony w wiaty, ławki i gabloty informacyjne, ułatwi podróżnym korzystanie z kolei.
Inne zmiany w kursowaniu pociągów
W związku z przebudową stacji Warszawa Zachodnia wybrane pociągi PKP Intercity pojadą warszawską linią obwodową (linia nr 20), zatrzymując się na stacji Warszawa Młynów. Dzięki postojowi na tej stacji pasażerowie zyskają możliwość wygodnej przesiadki do linii metra M2, co umożliwi im szybki dojazd do centrum miasta, a także na prawobrzeżną część Warszawy. Przewidziany został także postój przy peronie nr 9 Warszawy Zachodniej.
Wszystkie zmiany w rozkładzie PKP Intercity podsumowaliśmy tutaj.
Od 12 marca PLK rozpoczynają budowę nowych przystanków z rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Nowe obiekty zwiększa dostęp do kolei i ułatwią codzienne podróże do pracy i szkoły. Na Podkarpaciu rusza budowa nowego przystanku Mielec Południowy. W Małopolsce rozpoczyna się budowa przystanku Dąbrówka Jezioro Mucharskie. W woj. łódzkim PLK zaczynają budowę nowych przystanków Pabianice Północ oraz Zgierz Rudunki. Zakres prac wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |