Partnerzy serwisu:

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Jakub Madrjas 04.10.2019 146

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy na studia wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz linii kolejowej na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór i Wrocław Świebodzki. Opracowania mają kosztować łącznie 4 miliony złotych. 
Przetarg na wykonawców wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz dla C-E59 Św. Katarzyna – Wrocław Muchobór/Kuźniki został ogłoszony w maju tego roku. To jedno z najciekawszych opracowań tego typu. Koncepcja ma uwzględnić przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki, budowę nowej linii średnicowej, ruch towarowy na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy czy połączenie do lotniska. Szeroko piszemy o tym tutaj.

Oferty w przetargu otwarto prawie cztery miesiące temu. W międzyczasie podpisany został zaskakujący list intencyjny w sprawie wyrażenia woli współpracy na rzecz podjęcia działań w zakresie opracowania Wstępnego Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Dziś (4 października) PKP PLK poinformowała o podpisaniu umów z wykonawcami. 

Co dla węzła wrocławskiego?


Jak informuje PKP PLK, blisko 1,5 mln zł przeznaczy na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. - Dokument pozwoli na rozpoznanie potrzeb w zakresie inwestycji na terenie aglomeracji wrocławskiej. Przewidziano uzyskanie danych o rozwiązaniach technicznych, gwarantujących odpowiednią przepustowość (liczbę kursujących pociągów) na liniach kolejowych oraz jak najlepszą dostępność do transportu kolejowego. Studium ma być „narzędziem” do planowania inwestycji po 2020 r. – pisze inwestor.

– W ramach studium będzie rozpatrywana m.in.: odbudowa stacji Wrocław Świebodzki, z ewentualną możliwością jej przebudowy jako stacji przelotowej; budowa połączenia kolejowego do lotniska we Wrocławiu; przeprowadzenie trasy linii kolei dużych prędkości przez wrocławski węzeł kolejowy, przebudowa wrocławskiej linii średnicowej, budowa bezkolizyjnych układów na linii średnicowej, celem oddzielenia ruchu regionalnego i dalekobieżnego; możliwość wykorzystania linii towarowych dla ruchu pasażerskiego. Wykonawcą studium jest firma BBF Sp. z o.o. z Poznania. Wartość umowy wynosi 1 490 tys. zł. Termin realizacji 34 m-ce od podpisania umowy – podaje PLK.

Co na C-E 59?


Jak podaje inwestor, studium wykonalności dla linii kolejowej C-E 59 na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór i Wrocław Świebodzki za ponad 2,5 mln zł ma na celu ustalenie niezbędnego zakres robót dla dostosowania linii do wymogów europejskiej sieci kolejowej TEN-T. Dokument umożliwi pozyskanie środków unijnych na rozwój trasy kolejowej w perspektywie 2021-27. Opracowanie obejmuje linie kolejowe należące do europejskiego korytarza transportowego na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Stadion – Wrocław Muchobór – Wrocław Kuźniki, oraz linie w obrębie Wrocławia. Wykonawcą jest konsorcjum, którego z liderem firmą WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Termin realizacji wynosi 16 miesięcy.

W ramach prac studialnych przewidziano konsultacje z samorządami i przewoźnikami w celu ustalenia wstępnych wariantów i prognoz rozwoju kolejowego ruchu pasażerskiego. Oba zadania będą finansowane ze środków własnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony