PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]
inf. pras., oprac. ms. ⚫ 29.09.2021 ⚫
4,6k


![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101108brze12.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101120brze.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101121Brze1.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101121brze2.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101121brze3.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101121brze4.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101122brze5.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101122brze6.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101122brze7.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101122brze8.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101122brze11.jpg_60-60.jpg)
![PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia] PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021 [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210929101123brze13.jpg_60-60.jpg)
PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że w grudniu 2021 między Lublinem a Łukowem pojedziemy już pociągami regionalnymi i dalekobieżnymi. Kończą się bowiem prace na odcinku Lubartów – Parczew gdzie maszyny regulują tor. Oddane do użytku zostaną nowe przystanki Berejów i Laski. Obecnie na przystankach montowane są wiaty i oznakowanie.
– Zaawansowanie prac na odcinku Lubartów – Parczew potwierdza powrót regionalnych i dalekobieżnych połączeń na linię z Lublina do Łukowa. Przy rozpoczynającej się budowie drogi ekspresowej S19 Lublin - Lubartów, kolejowe połączenia mogą okazać się alternatywą dla mieszkańców powiatu lubartowskiego. Już można dojechać do Lublina szynobusem szybciej niż samochodem dzięki modernizacji linii. Szczególnie w Europejskim Roku Kolei zachęcam do korzystania z najbezpieczniejszego i najbardziej ekologicznego środka transportu – powiedział Piotr Kaliszewski asystent wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.
Nowe przystanki w Berejowie i Laskach
Nowe przystanki w Berejowie i Laskach mają wyższe perony, które ułatwią podróżnym dostęp do pociągów. Wykonawca przystępuje do montażu wiat i ławek. Podobny standard zapewnią przystanki Tarło i Brzeźnica Bychawska. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.
Na stacji Parczew widać już nowy, wyższy peron. Montowane jest oznakowanie oraz infokiosk, na którym będą wyświetlane informacje o rozkładzie jazdy. Zakończyły się prace torowe w obrębie stacji. Rozpoczęto próby urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Budowany jest peron na przystanku Parczew Kolejowa oraz perony w Gródku i Zabielu. Przygotowano oświetlenia, montowane są ławki, wiaty, wygrodzenie, gabloty na rozkład jazdy pociągów.
Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie
Wzmocnione przyczółki i podpory kolejowej przeprawy - największej i najważniejszej na odcinku Lubartów – Parczew, pozwalają na ułożenie nowego toru. Stalowa kratownica mostu pokryta została powłoką antykorozyjną. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów.
Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów.
Podczas prac na jednotorowej linii – zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Liczby inwestycji
2 – nowe przystanki w Laskach i Berejowie
8 – zmodernizowanych stacji i przystanków
13 – zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
26 km – wymienionych torów
8 – wyremontowanych mostów
Nowe przystanki w Berejowie i Laskach
Nowe przystanki w Berejowie i Laskach mają wyższe perony, które ułatwią podróżnym dostęp do pociągów. Wykonawca przystępuje do montażu wiat i ławek. Podobny standard zapewnią przystanki Tarło i Brzeźnica Bychawska. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.
Na stacji Parczew widać już nowy, wyższy peron. Montowane jest oznakowanie oraz infokiosk, na którym będą wyświetlane informacje o rozkładzie jazdy. Zakończyły się prace torowe w obrębie stacji. Rozpoczęto próby urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Budowany jest peron na przystanku Parczew Kolejowa oraz perony w Gródku i Zabielu. Przygotowano oświetlenia, montowane są ławki, wiaty, wygrodzenie, gabloty na rozkład jazdy pociągów.
Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie
Wzmocnione przyczółki i podpory kolejowej przeprawy - największej i najważniejszej na odcinku Lubartów – Parczew, pozwalają na ułożenie nowego toru. Stalowa kratownica mostu pokryta została powłoką antykorozyjną. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów.
Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów.
Podczas prac na jednotorowej linii – zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Liczby inwestycji
2 – nowe przystanki w Laskach i Berejowie
8 – zmodernizowanych stacji i przystanków
13 – zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
26 km – wymienionych torów
8 – wyremontowanych mostów
Komentarze:
POLREGIO

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |