Partnerzy serwisu:

PLK planują remonty torów w okolicach Stalowej Woli i Sandomierza

Martyn Janduła 30.08.2017 60

PLK planują remonty torów w okolicach Stalowej Woli i Sandomierza
SandomierzFot. WM4034, CC BY-SA 3.0
Trzy linie kolejowe na Podkarpaciu zostały zaplanowane do remontu. Polskie Linie Kolejowe zaplanowały m.in. kompleksową wymianę nawierzchni torowej. Zanim jednak do tego dojdzie, poszukiwany jest wykonawca, który opracuje dokumentację projektową.
PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują wykonawcy opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew”. Wybrana w przetargu firma będzie miała za zadanie opracować koncepcję programowo-przestrzenną, uzyskać wszelkie decyzje i pozwolenia oraz przygotować projekty budowlane. Do ostatnich prac należeć będzie pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych.

Projekt swoim zakresem obejmuje infrastrukturę trzech linii kolejowych zlokalizowanych na terenie województwa podkarpackiego. Zaplanowano prace na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Sandomierz – Padew od km 242,400 do km 275,300. Jest to linia jednotorowa i zelektryfikowana na 18 km tego odcinka. Prace dotyczą też linii kolejowej nr 74 Sobów – Stalowa Wola Rozwadów od km -1,021 do km 23,342. Przez pierwsze 7 kilometrów linia jest jednotorowa. Ponadto jest także zelektryfikowana. Ostatnia linia w projekcie to nr 78 Sandomierz – Grębów od km 1,386 do km 10,783 – jednotorowa i zelektryfikowana.

W ramach projektu Polskie Linie Kolejowe przewidziały prace w zakresie branży torowej. Planowana jest m.in. kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej, z wyjątkiem odcinka Sobów – Tarnobrzeg, gdzie nawierzchnia została wymieniona w 2012 roku. Przebudowę przejdą przejazdy kolejowo-drogowe z częściową likwidacją niestrzeżonych przejazdów. W zakresie obiektów inżynieryjnych, takich jak wiadukty, mosty, przepusty, planuje się przywrócenie ich parametrów technicznych oraz dostosowanie ich do obowiązujących przepisów. W zakresie obiektów obsługi podróżnych, planuje się przywrócenie ich estetyki oraz dostosowanie małej architektury i wyposażenia do wymogów TSI. Zaplanowano także prace w zakresie srk. Wymianą objęte zostaną pojedyncze konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej na łukach czy sieć powrotna. Efektem zaplanowanych w przyszłości prac ma być podwyższenie prędkości handlowej i podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Poprawie ma ulec także bezpieczeństwo ruchu kolejowego i przewożonych ładunków.

Zamawiający podaje dwie kwoty. Zamówienie podstawowe wyceniono na 14,98 mln zł netto, zaś wartość pełnego zamówienia określono na 22,5 mln zł netto. Okres przeznaczony na projektowanie i nadzór autorski określono na 1812 dni. Cena w tym przetargu stanowi o 60% oceny przetargowej. Resztę punktów zamawiający przydziela w 20% za termin wykonania dokumentacji oraz za dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego. Oferty powinniśmy poznać 6 października 2017 roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony