Partnerzy serwisu:

PLK obiecuje wydać miliard na warmińsko-mazurskie tory

jm, Rynek Kolejowy 21.07.2014 212

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-07-21 12:45:38 Autor: z Warmii
---.ip.skylogicnet.com
Z dyrektorem PLK w Olsztynie to będą trudne do realizacji zadania. HA ha ha .Gość specjalizuje się w likwidacjach itp a nie modernizacji he he
2014-07-21 12:49:05 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Sedno sprawy, nie leży w tym że wydamy gdzieś miliard złotych, albo dwa. Oczywiście cieszy fakt że jakieś fundusze zostaną przekazane na utrzymanie kolei, ale to tylko są ochłapy, biorąc pod uwagę niedoinwestowanie w transporcie szynowym w ciągu ostatnich 25 lat.

Przełom powinien nastąpić w logice myślenia - władz - bez względu na liczącą się opcję polityczną w Polsce. Trzeba w końcu zrozumieć że obecna polityka transportowa w Polsce, ta cała SRT - nadaje się do kosza. Dalsze faworyzowanie motoryzacji w Polsce - niesie wymierne straty dla polskiej gospodarki. Powstaje cały niekorzystny ciąg przyczynowo - skutkowy, w wyniku - błędnej polityki transportowej.

Rosnące potrzeby przewozów samochodowych, generują zanieczyszczenie środowiska, potrzebę budowy nowych dróg, obwodnic w prawie każdej wiosce, bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych (kładek, przejść podziemnych). Słowem - błędne koło - ogromne koszty, cierpią przez to obywatele - bo zmasowany, rosnący ruch samochodowy - wymusza kolejne i kolejne formy inwestycji infrastruktury drogowej i trudno sprostać rosnącym oczekiwaniom ludzi, a koszty są przeogromne i stale rosną - kogo na to stać ???
2014-07-21 12:57:37 Autor: xyz123
---.play-internet.pl
A do tego Gdanska to przez Iławe chyba już tylko :) przez Elblag kibelek ok 2h juz jedzie...region błotnisto bagienny stawia na busy....w Olsztynie sa ich setki..we wszystkich mozliwych kierunkach...po ok 30 do Ostrody, Ludzbarka, Szczytna, Moraga, Mragowa etc...
2014-07-21 13:03:52 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Wydać to może każdy i każde pieniądze.

Wydać je z sensem - to już nie każdy potrafi.
2014-07-21 13:05:09 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
a co z Mrągowem i Mikołajkami czy Fromborkiem? miliard wydadzą a dalej oferta będzie żałosna (tj. podkarpackie zrobiło linię do Jasła, na której oferta to trzy pary)
2014-07-21 13:11:44 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
"Nieco wcześniej,
bo na lata 2015 - 18
zaplanowaliśmy prace na trasie
Jabłonowo - Iława - Olsztyn -
Korsze, która połączy stolicę
województwa warmińsko -
mazurskiego szybkim
połączeniem z Toruniem i dalej
z Poznaniem - dodaje PKP PLK."


Oby to się stało prawdą, bo jak nie napiszę do UTK a jeśli UTK nic nie zrobi to napiszę do min. Bieńkowskiej. ;)
2014-07-21 13:16:22 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
A kiedy będzie NOCNE połączenie ze Górnego Śląska do Giżycka i Augustowa, na bazie Kormorana lub Hańczy, w długie weekendy i w sezonie, z wagonami do spania, aby nie tłuc się 8 godzin w upale, bez klimatyzacji, z dziećmi?
2014-07-21 13:16:30 Autor: Red face
---.opera-mini.net
Dworzec w Szczecinie tez "planowali" zmodernizowac. Kilka lat trwaly przygotowania i nic z tego nie bedzie.
2014-07-21 13:39:27 Autor: ONA
---.opera-mini.net
skoro tu się da to dla innych województw proszę również po miliardzie
2014-07-21 13:44:17 Autor: Patryk
---.205.50.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To nie w ilości jest siła, ale inwestowanie w pierwszej kolejności w linie gdzie sa potoki pasażerskie. Całkowicie pomińieto odćinek Malbork-Elbląg.
2014-07-21 14:47:27 Autor: ...
---.114.1.182
Powinni pomyslec o lini do mikolajek jest to bardzo wazna linia dla ruchu turystycznego...
2014-07-21 14:58:36 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Najpierw to niech się wezmą za naprawy bieżące torowisk bo na liniach, gdzie mamy 70 km/h mamy długie ciągi kilometrów z 30 km/h na zły stan toru. I nowe ograniczenia wchodzą do WOSu.
Maciej G
2014-07-21 15:14:44 Autor: qw
---.207.107.13
No tak.. dla wojewodztwa leśno-jeziorkowego to znajdzie sie miliard, a w slaskim dalej towarowe jezdza srednio 10 km/h. To nic, ze uruchamia sie ich tutaj chyba polowe wszystkich. Kogos w "warszawce" najwyrazniej kluje w oczy ta stosunkowo gesta jak na polskie warunki siec - a raczej to co z niej zostalo i za zyciowy cel przyjal sobie ujednolicenie sieci, zeby jej gestosc byla na poziomie takiego podlaskiego. I potm sie dziwic, ze niektorzy domagaja sie autonomii..
2014-07-21 15:30:49 Autor: m.
---.centertel.pl
Ponad miliard dla śląskiego PLK wydaje teraz: rewitalizacja protezy koniecpolskiej; rewitalizacja Zawiercie - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno; rewitalizacja Częstochowa - Koluszki; rewitalizacja od Gliwic do Sosnowca Jęzora. Mało?
2014-07-21 15:39:13 Autor: qw
---.207.107.13
Faktycznie, troche zle sie wyrazilem: mialem na mysli rdzen wojewodztwa slaskiego, czyli powiedzmy dawne wojewodztwo katowickie - GOP. Tutaj to jedynie ta rewitalka z Gliwic w strone Sosnowca, cos tam dlubia po kawalku, ale i tak szalu nie ma, bo przywracaja maksymalnie 100 km/h dla pasazerskich. Co do innych inwestycji: Koleje Slaskie po protezie koniecpolskiej, ani na polnoc od Czestochowy nie jezdza. Proteze robi sie glownie dla pendolin jadacych z/do Wroclawia. Modernizacja Krakow - Katowice na 160 km/h lezy i kwiczy, ale wiadomo ze Stalexport musi zarobic na busiarzach i kierowcach. Od nowego rozkladu pociagi z Krakowa do Wroclawia beda omijaly kilku milionowy GOP i pojada przez Czestochowe - bo takie w GOPie sa tory jak widac i swietne czasy przejazdu
2014-07-21 15:53:22 Autor: m.
---.centertel.pl
A byłbym zapomniał: PLK rewitalizuje jeszcze Kalety - Kluczbork i prowadzi całkiem niemałe prace na odcinku Paczyna - Toszek i między Bytomiem a Tarnowskimi Górami. To wszystko jest warte grubo ponad miliard. I na dodatek dzieje się teraz. Pytanie też jak zachowa się samorząd w kwestii wydawania pieniędzy z RPO. PLK złożyła propozycje: m.in Tarnowskie Góry - Zawiercie; linia do Wisły. To jest naprawdę bardzo dużo. Choć zaległości są kilkudziesięcio letnie.
2014-07-21 16:50:09 Autor: Mikołajek
---.dynamic.chello.pl
Budowa lotniska Olsztyn-Szczytno i jednoczesna likwidacja linii z tego lotniska do Biskupca i dalej Mikołajek to jest Mistrzostwo Świata, a walka Messiego z Goetzem to kopanie szmacianki.
2014-07-21 17:15:34 Autor: m.
---.centertel.pl
Sorry, ale to samorząd województwa zdecydował, że interesuje go linia Olsztyn - Szczytno - Pisz - Ełk. Widać, że dojazd z Ełku na lotnisko w Szymanach jest ważniejszy niż linia przez Mikołajki.
2014-07-21 18:04:03 Autor: Aktor
---.free.aero2.net.pl
Oczywiście PKP PLK niepotrzebnie wyręcza ministrę. A także unika pełnej odpowiedzi. Kiedy uzyskamy konkretną odpowiedź na konkretne pytanie: czy rozważane jest przywrócenie fizycznego stanu przejezdności/rewitalizacji linii kolejowej nr 225 (Nidzica – Wielbark) oraz linii nr 35 ?
2014-07-21 18:24:44 Autor: janek2
---.dynamic.chello.pl
@ Mikołajek

Doskonale ujęte.
Dodać do tego kilkukilometrową rewitalkę z Biskupca do Czerwonki i Mikołajki oraz Mrągowo mają połączenie nie tylko z lotniskiem ale i z Olsztynem.
2014-07-21 18:36:21 Autor: Zzzz
---.play-internet.pl
Nidzica - Wielbark... Taak. Rzeczywiście najbardziej potrzebna linia do wożenia mikoli. Marszałek nie bardzo ma ochotę na Olsztyn - Mikołajki - Ełk ale będziemy wzywali PLK do zaangażowania środków w linię, która od 15 lat nie widziała ruchu pasażerskiego. To jak? Kto pierwszy wskaże skąd wydzielić co najmniej kilkadziesiąt milionów na odbudowę tej linii? A może zabrać z innej, którą PLK zajmie się jak napisano w artykule?
2014-07-21 18:57:39 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@ZZZZ
Olsztyn-Mikołajki-Orzysz, bo Orzysz-Ełk jest już zmodernizowany i to UMWWM sabotuje bo powinno się wydłużyć kursowanie pociągów Olsztyn - Szczytno - Ełk właśnie do Orzysza, wykorzystując już zmodernizowany kawałek a po dogadaniu się z UMWP wymiennie obsługiwać odcinek Olsztyn - Korsze - Ełk - Olecko - Suwałki - Trakiszki (choć na Litwę jeździć nie można to Trakiszki mogą przynieść sporo pasażerów, gdyż to "dzielnica" miasteczka Puńsk).
Maciej Głowicki
2014-07-21 19:18:22 Autor: Zzzz
---.play-internet.pl
Jedno jest pewne. Linia przez Mikołajki to mogłaby być w miarę fajna trasa ale raczej tylko sezonowa. Dlaczego marszałek nie chce nic z tą linią robić i angażować jakieś pieniądze z RPO? To już byłoby pytanie do samego marszałka... Może woli angażować pieniądze w połączenie do Szczytna. Tylko kto będzie stamtąd latał? I dokąd?
2014-07-21 19:32:13 Autor: pasjonat
---.elk.mm.pl
Z mego punktu widzenia(mieszkam w Ełku) całe te łączenie z tym pseudo lotniskiem nie ma sensu.
Ludzie tu nie mają kasy na latanie samolotami. A jak już gdzieś lecą, to jadą "Żakiem"(busiarz z Augustowa) do Warszawy(bo wszystkie pociągi od 2008 zostały wycięte i zrobiono z Ełku, Suwałk i Giżycka zadupie bez kolei) i wtedy sobie lecą gdzie chcą. Preferowana zagranica.

To co jest do zrobienia, to na pewno likwidacja punktowych ograniczeń do 10 km/h na linii Ełk-Korsze-Olsztyn (przejazdy drogowe bez szlabanów - za tyle lat, tyle marnowania tarcz hamulcowych, ropy/energii elektr. to sami przewoźnicy nazbieraliby dla PLK na te malutkie szlabaniki).

Elektryfikacja Ełk-Korsze? Jeżeli byłoby odpowiednia ilość taboru spalinowego - byłaby by bez sensu. Ale w takiej sytuacji jaką mamy, to raczej należałoby to zrobić.

Rewitalizacja odcinka Czerwonka-Orzysz do chociażby 80 km/h. Dalej Orzysz-Ełk już mamy zrobiony na 80km/h i praktycznie wcale linia ta nie jest używana!

Rewitalizacja chociażby do 60 km/h odcinka Ełk-Szczytno. Dalej od Szczytna do Olsztyna jest już 100 km/h.

Można pomyśleć także o rewitalizacji linii Olecko-Suwałki. Nawet do 60 km/h.


I wtedy zrobić ofertę w stylu(oprócz tego co już jest dołożyć jeszcze):

Przez Korsze:
-TLK... Białystok-Ełk-Poznań-Wrocław (nocny) całoroczny
-TLK... Białystok-Ełk-Szczecin (nocny)

Przez Mikołajki
-TLK... Suwałki-Olecko-Ełk-Mikołajki-Toruń-Łódź-Katowice(nocny) - sezonowy

Przez Pisz
-TLK... Białystok-Ełk-Pisz-Olsztyn-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław-Jelenia Góra(dzienny) całoroczny

Do tego zrobić dojazdówki Regio do Ełku(Z Pisza, Orzysza, Olecka i Giżycka) na każdy pociąg i wszyscy mieszkańcy Mazur i reszty Polski byliby szczęśliwi.
2014-07-21 19:58:02 Autor: g
---.elk.pol-net.pl
Czyli co ?? Linia 223 znów w czarnej du.ie? Marszałek województwa warm-maz., PKP PLK i PR/Olsztyn mają to gdzieś i próbują nie widzieć ,że ta linia w ogóle istnieje, pomimo, że jest zupełnie nowy tor z Ełku do Orzysza i względnie w przyzwoitym stanie z Mrągowa do Czerwonki, resztę oczywiście trzeba poprawić. Lecz decydenci mają w d.pie mieszkańców Orzysza, Mikołajek, Mrągowa, Biskupca i też Czerwonki, nie mówiąc o wielkiej liczbie turystów, którzy tak jak ci do Giżycka czy Kętrzyna, Rucianego Pisza też chętnie wsiedli by w pociąg!
2014-07-21 21:10:17 Autor: janek2
---.dynamic.chello.pl
@Zzzz

Podobno nadmiar pieniędzy z Unii, przeznaczonych pierwotnie do wykorzystania na cele kolejowe, był przyczyną przerzucenia ich na cele drogowe.
W tym województwie każdą sumę można by wykorzystać na odbudowę zapuszczonej kolei.
2014-07-22 04:47:45 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
o co chodzi Iwińskiemu? Gdańsk Olsztyn 2,5 h ?
to świetny wynik w porównaniu do 2 h Katowice Kraków
na co wy narzekacie?
że pociąg jedzie 60 km/h?
Katowice Kraków pośpieszny czy osobowy jedzie 38 km/h
2014-07-22 15:49:03 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
No to skoro zwrócili uwagę na linię Olsztyn - Korsze - Ełk, to będzie masakra na maxa. Może w końcu spętają drutem odcinek Korsze - Ełk, ale przede wszystkim obsraaają całą trasę EKRANAMI, tak jak to robią właśnie z Wiedenką. Co powiecie na taką obskurną ścianę wzdłuż północnego brzegu Niegocina oraz południowego brzegu Tajt (żeby pociągi kormoranideł nie płoszyły)? Wśród pól na wschód od Giżycka (bo w zasięgu wzroku znajdują się wioski Bysre oraz Grajwo)? Albo na nasypach dwutorowej magistrali Olsztyn-Korsze, z których obecnie rozpościerają się bezkresne widoki. A resztę - wiadomo, zaorać, i tak żaden szanujący się żeglarz pisujący na forum.mazury.info.pl nie narobi sobie obciachu przyjeżdżając na Mazury pociągiem, tam wypada pokazywać się tylko własnym blachosmrodem.
2014-07-22 15:59:00 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Zzzz: przyjmij do wiadomości że linia Nidzica - Wielbark pozwala dojechać z Działdowa (a tym samym z Warszawy) do Szczytna (a tym samym do Rucianego i Pisza) krócej o jakieś 40km niż jedyna obecnie czynna trasa przez Olsztyn. Kiedyś jeździł z Warszawy na Mazury taki uniwersalny pociąg w trzy Ganze, który w Nidzicy odczepiał jednego Ganza i grupę wagonów do Pisza, następnie w Czerwonce do Mikołajek, a reszta jechała przez Giżycko do Ełku. Jeszcze krótsza, bo o ponad 80km(!) jest trasa z Warszawy do Szczytna przez Wyszków, Ostrołękę i Wielbark. I tamtędy jeszcze we wczesnych latach 80-tych ub. stulecia kursował sezonowy przyspieszony "Grzybiarz" wyjeżdżający w jedną stonkę późnym wieczorem ze Wschodniego, nad ranem meldował się w Piszu skąd odjeżdżał wczesnym popołuidniem, i wracał do Warszawy na wieczór. I komu to przeszkadzało?
2014-07-22 18:36:41 Autor: z Powiśla
---.elblag.vectranet.pl
Ludzie o czym wy piszecie. W tym szuwarowo bagiennym woj nie ma ludzi. Tam każdy chce wyjechać do W-wy lub 3miasta. Ci co zostają to w większości nieudacznicy albo tacy co pociągami nie jeżdżą. Szkoda pieniędzy na wyludniające się tereny. Dwa miesiące wakacji - sezonu turystycznego - nie utrzymają kolei na tych terenach. Powinno się inwestować w linie nr 9 E65, 204 Elbląg -Malbork i Olsztyn - Działdowo lub Olsztyn - Iława. Reszta to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Niestety
2014-07-24 00:31:35 Autor: Sebastian
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Drodzy mieszkańcy Mazur i nie tylko!
Zamiast narzekać proponuję zacząć coś czynić konkretnego. Ostatnio dowiedziałem się o tym, że Rail Baltica w dużej części ma być jednotorowa z v max 120! Mało tego, ma być gotowa w roku 2030! Ja widzę tutaj traktowanie nas, mieszkańców północno - wschodniej Polski z ignorancją. Myślą że jesteśmy tak zacofani, że takie standardy nas zaimponują. Z związku z tą sprawą i podobnymi napisałem skargę to PLK. Z doświadczenia wiem, że odpowiedzą, Ale jaki będzie tego skutek? Prawda, co może jedna osoba. Zwracam się więc do innych, aby napisali własne skargi dotyczące popadania kolei w ruinę w tej części kraju. Jeśli zasypiemy ich uwagami, to może coś w końcu zaczną myśleć.
2014-08-01 09:39:17 Autor: Stach8888
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ot i polskie buce. Warmińsko - Mazurskie najlepiej zaorać, bo tam już nikt nie mieszka i każdy wyjeżdża do Warszawy albo Gdańska, aby znaleźć robotę. O tym, że jest to m.in. konsekwencja słabej infrastruktury już nikt nie myśli. Polska nie zrobiła nic dla tych ziem. Ale niektórzy dalej będą twierdzić, że kilka dobrych połączeń kolejowych to i tak za dużo. Dziękuję Wam moi rodacy! Przez takich jak Wy, utwierdzam się w przekonaniu, że Warmia i Mazury powinny wrócić do Niemiec.
2014-08-01 16:55:39 Autor: z Ełku
---.151.78.143
Z Powiśla - twój post świadczy jedynie o tym jak wielu kretynów mieszka w tym kraju. Co ciekawe, wielu decydentów kolejowych miało takie samo podejście i efekty widać. Oczywiście należy zacząć od elektryfikacji Ełk-Korsze, bo ten ogryzek powinien zostać zrobiony ćwierć wieku temu wraz z resztą. To pozwoli na zwiększenie liczby dojeżdżających do Ełku pociągów dalekobieżnych, bo IC ma alergię na lokomotywy spalinowe. Remont linii przez Mikołajki i Pisz powinien nastąpić w dalszej kolejności. Później wszystko należałoby uzupełnic przez modernizację i przywrócenie ruchu na Nidzica-Wielbark, do Suwałki i Gołdapi a także do Węgorzewa i Bartoszyc. Dopiero wtedy będzie można mówić o kolei w tym województwie.
2014-08-06 17:36:43 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Huciński...
Pełna zgodność. To jest całe sedno. Pozdrawiam.
2014-08-22 10:59:24 Autor: Realista_Praga
---.dynamic.chello.pl
Niech nie obiecują że coś zrobią (ta krowa co tak dużo muczy, mało mleka daje), tylko zakasają rękawy i wezmą się do solidnej roboty - tylko bez przewałek!!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony