Partnerzy serwisu:

PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach

jm, Rynek Kolejowy 16.12.2014 155

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-16 09:46:36 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Wejść na stację i wyciąć rozjazdy!
Może się wreszcie qooorwa PLKa nauczy, że niska cena zawsze kończy się wałem!
Ile jeszcze takich sytuacji z rażąco niską ceną będziemy mieli, gdzie generalny wykonawcą schodzi z budowy???
2014-12-16 10:00:10 Autor: krzysztof
---.free.aero2.net.pl
I tu powinna byc rola panstwa polskiego - pomoc kzn rail w walce o nalezna kase z tymi hiszpanami.
Albo sama zaplacic a potem odzyskac.

"Panstwo istnieje tylko teoretycznie"
2014-12-16 10:21:23 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
@krzysztof: Też jestem tego zdania. MIR powinno włączyć się w ten spór i w tym przypadku pomóc polskiej firmie w walce o swoje z hiszpańskim wykonawcą, być może również uruchamiając jakiś mechanizm finansowy, który pozwoli wypłacić jej pieniądze przed odzyskaniem ich od Hiszpanów. W naszym wspólnym interesie (choćby wspomniana w artykule konieczność przekazania dokumentacji oraz ewentualne przyszłe naprawy) jest życie w zgodzie z bezpośrednim dostawcą rozjazdów.
2014-12-16 11:02:31 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
LCS Łuków też robi konsorcjum hiszpańskie. Efekty dość żałosne.
2014-12-16 11:05:12 Autor: Czeemrajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zastanawia mnie od jakiegoś czasu, czy ten stan trwałej niesprawiedliwości w Polsce i impotencji organów państwa będzie trwał latami, czy też za kilka lat coś w tym kraju pierdyknie, sądy zostaną zastąpione przez trybunały ludowe, które będą ładować takich cwaniaczków do świeżo utworzonych na jakimś bieszczadzkim zadupiu łagrów. Czas pokaże...
2014-12-16 11:56:34 Autor: Andrzej S.
---.adsl.inetia.pl
1. Przystąpić do demontażu
2. Zawiadomić prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa poprzez:
- fałszowanie dokumentacji technicznej (skoro producent jej nie wydał)
- paserstwo skoro zamawiający wyłudził rozjazdy od producenta, a sprzedał
zamawiającemu
- przeprowadzenia procedury odbioru i dopuszczenia mimo wiedzy o proteście
producenta - nie można w tej sytuacji mówić o działaniu w dobrej wierze ani o
zachowaniu maksymalnej staranności.
Oczywiście producent jest w czarnej d... bo jak za mocno szarpnie PLK to w życiu już niczego nie będzie miał im okazji dostarczyć, na samych bocznicach prywatnych to nie pociągnie.
"To państwo istnieje tylko teoretycznie" chyba nie było lapsusem...
2014-12-16 12:24:25 Autor: MKM
---.231.103.18
W sumie PLK ma rację... nie jest stroną,a to że rozjazdy zostały oddane to sprawa do prokuratury. Na jakiej podstawie jeżdżą pociągi skoro nie ma na to papiera?
2014-12-16 12:30:24 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Z jednej strony najniższa cena gwarantuje jakiegoś wała. Fakt.
Z drugiej strony dostawca zwrotnic wcale nie musiał sprzedawać
Hiszpanom na ich warunkach. Mógł zażądać płatności z góry.
A jak nie pasuje to niech Hiszpany bankrutują jakąś inną firmę
- najlepiej własną - znaczy hiszpańską.
Mamy dziki kapitalizm z mordą goryla. A obowiązuje prawo dżungli.
2014-12-16 18:05:18 Autor: z torów plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post MKM:
"W sumie PLK ma rację... nie jest stroną,a to że rozjazdy zostały oddane to sprawa do prokuratury. Na jakiej podstawie jeżdżą pociągi skoro nie ma na to papiera?"
Do jakiej prokuratury. Rozjazdy maja świadectwo dopuszczenia do eksploatacji ? Maja bo inaczej KZN nawet na bocznicę by ich nie sprzedało. To , ze maja "papierek" w szufladzie jeszcze o niczym nie świadczy. Sprawa nadaje sie do arbitrazu i to międzynarodowego. Niestety MIR tak jak wcześniej na autostradach MI ma to głęboko
2014-12-16 19:01:02 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Historia modernizacji kolei przynosi multum takich numerów choćby Mostostal Białystok który wystrzelił podwykonawców
2014-12-16 21:48:45 Autor: realista_srk
---.150.151.138.internetia.net.pl
Kiedy wreszcie polskie firmy powiedzą hiszpańskim ździercom i kanalią STOP. Nie startować z nimi w przetargach, nie składać ofert częściowych - niech robią własnymi siłami a nie darmowymi rękami Polaków. Pora wyprzeć darmozjadów z rynku.
2014-12-16 22:11:15 Autor: młotkowy
---.internetdsl.tpnet.pl
Jeżeli PLK zapłaciła za robotę wykonawcy a wykonawca olał podwykonawcę to rozumiem PLK bo nie chce płacić 2x za to samo, ale jeśli PLK zerwałą umowę, nie zapłaciła wykonawcy i teraz opędza się od podwykonawców to jest paserem.
2014-12-17 09:14:37 Autor: Inżynierrr
---.devs.futuro.pl
Warunki umowy Fidic wyraźnie mówią, że cały materiał, jaki wykonawca wbudowuje jest zapłacony, a jego własność przenoszona na zamawiającego. W tym przypadku KZN ma prawo żądać wydania rozjazdów albo zapłaty. Reszta wynika z kodeksu cywilnego, z którym umowa musi być zgodna. Tak więc KZN ma prawo żądać zwrotu rozjazdów, które nie są własnością PLK-i. I tyle. Pytanie tylko, dlaczego były wystawiane świadectwa płatności? Sprawa musiała się pojawić sporo wcześniej niż upadłość firmy i musiał być czas na reakcję Inżyniera i PLK-i.
2014-12-17 13:21:57 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Poczekajmy na komentarz pana dyrektora Piotra Malepszaka, on całą sytuację zna. Nie wydawajmy pochopnych sądów.
2014-12-17 21:24:47 Autor: Danio
---.warszawa.vectranet.pl
Całość zadania na stacji Szeligi polegała również na modernizacji obiektów inżynieryjnych znajdujących się na szlaku Szeligi - Biała Rawska. Pytam wprost nieudaczników z PLK w jaki sposób zadanie zostało wykonane. Brak wyobraxni i kompetencji.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony