Partnerzy serwisu:

Spółka córka PLK naprawi tor z Tłuszcza do Ostrołęki

Martyn Janduła 23.02.2017 447

Spółka córka PLK naprawi tor z Tłuszcza do Ostrołęki
OstrołękaFot. Patryk Kuręda , SM42.pl
Zakończyły się negocjacje handlowe PKP PLK z jej spółkami własnymi w sprawie remontu fragmentu jednotorowej linii nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Dokładnie chodzi o krótki odcinek tuż przed samą Ostrołęką.
Przedmiotem negocjacji PKP PLK był remont toru nr 1 od km 66,650 do km 75,047 z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą główną przejazdu kolejowo-drogowego wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka.

Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Konkurencja wewnątrz grupy PLK

Do negocjacji przystąpiły dwie firmy. Kryterium przydzielania zamówienia stanowiła cena. Ostatecznie PKP PLK rozstrzygnęły już postępowanie, a prace wykonać ma Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, które zaproponowało, że wykona inwestycję za 8,2 mln zł brutto.

W negocjacjach uczestniczyło także Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Tutaj oferent jednak złożył droższą ofertę – 8,65 mln zł brutto. Obie spółki należą do PKP PLK. Wzmocnienie należących do zarządcy infrastruktury wykonawców i wydawanie im większej ilości zleceń zapowiedział w styczniu prezes Ireneusz Merchel.

Szansa na poprawę dostępności Ostrołęki

Obecnie PKP PLK prowadzi inne zadanie dotyczące linii kolejowej nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury otworzył niedawno koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji tej linii.

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych. Więcej na ten temat przeczytasz w tym miejscu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony