Partnerzy serwisu:

PLK może bez przeszkód realizować Rail Baltikę. Odwołanie odrzucone

Martyn Janduła 06.03.2017 406

PLK może bez przeszkód realizować Rail Baltikę. Odwołanie odrzucone
Stacja Czyżewfot. Adam-dalekie-pole CC BY-SA 3.0
Do Krajowej Izby Odwoławczej trafiło odwołanie konsorcjum firm Torpol i Budimex w sprawie przetargu PKP PLK na odcinek Sadowne – Czyżew, wchodzącego w skład linii Rail Baltica. To jeden z największych przetargów zarządcy infrastruktury w tym roku. PLK wyceniły prace na ponad 800 mln zł.
W połowie stycznia PKP PLK otworzyły oferty w postępowaniu na „Wykonanie robót budowlanych na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z urządzeniami srk od km 71,800 do km 107,260 w ramach projektu CEF dla linii E75 obejmujący odcinek Sadowne – Czyżew”.

W sumie w przetargu złożono cztery oferty, a najniższą, którą PKP PLK uznało także za najkorzystniejszą, przedstawiło przedsiębiorstwo Intercor (576 358 174,38 zł brutto). Kosztorys zamawiającego wynosił 818,3 mln złotych brutto. Oferta Intercor jest znacząco niższa od kosztorysu, ale pozostałe propozycje – również. Konsorcjum Torpol – Budimex zaoferowało 634,6 mln złotych, Strabag z Trakcją i ZUE – 694,6 mln złotych a Porr i PKP Energetyka – 663,8 mln złotych. Wszystkie oferty są jednakowe w zakresie terminu realizacji (29 miesięcy) i okresu gwarancji (72 miesiące), dlatego o wyborze zadecydowała cena.

Zarzuty bezpodstawne

Jak tłumaczy Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa Krajowej Izby Odwoławczej, zarzuty konsorcjum w odwołaniu dotyczyły wyboru przez PKP PLK wyboru najkorzystniejszej oferty Intercor. – Zdaniem odwołującego, firma nie wskazała części zamówienia, jakie faktycznie ma zamiar powierzyć podwykonawcy oraz podała nieprawdziwe informacje dotyczące pana Bogdana Strzeleckiego, że w okresie od stycznia 2008 roku do lutego 2009 roku pełnił funkcję kierownika robot telekomunikacyjnych w ramach postępowania pn. „Modernizacji linii kolejowej E-30 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec – Węgliniec – Bielawa Dolna – Stacja Zgorzelec” – wyjaśnia Grabarczyk.

KIO oddaliła jednak odwołanie konsorcjum firm Torpol i Budimex i ogłosiła wyrok. – W zakresie nieprawdziwych informacji uznano zarzut za spóźniony, gdyż dotyczył informacji wskazanych we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a nie w ofercie. Ponadto stwierdzono, że odwołujący mógł podnieść ten zarzut wcześniej również z tego powodu, że realizował wskazaną inwestycję – podkreśla Grabarczyk. Jak dodaje, wskazanie części zamówienia, jakie zostaną powierzone wykonawcy, nastąpiło zgodnie z wymaganiami SIWZ.

Było to jedyne odwołanie w tej sprawie. Oznacza to tym samym, że nie ma już przeszkód do zawarcia umowy między PKP PLK a firmą Intercor na realizację fragmentu linii E75.

Zakres prac

W ramach prac na odcinku Sadowne – Czyżew zmodernizowanych zostanie 35 km linii kolejowej, zostaną przebudowane 3 mosty, 11 przepustów pod torami, wiadukt kolejowy w Małkini, 12 peronów, 2 stacje kolejowe i 11 przejazdów. Wybudowany zostanie także nowy tor na moście nad rzeką Bug, dodatkowy tor na odcinku Prostyń Bug – Małkinia, przejście dla pieszych pod torami w Małkini oraz Lokalne Centrum Sterowania w Małkini. Realizacja w latach 2017–2019.

Dzięki modernizacji dwóch odcinków linii Sadowne – Czyżew i Czyżew – Białystok pasażerowie zyskają wygodne połączenia dalekobieżne oraz międzyregionalne. Linia Rail Baltica to także jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony