Partnerzy serwisu:

PLK informuje o przygotowaniach do świątecznego szczytu przewozowego

inf. pras 14.04.2022 606

PLK informuje o przygotowaniach do świątecznego szczytu przewozowego
fot. PKP PLK
W okresie Wielkanocy na kolei panuje szczególnie duży ruch. PKP PLK informuje o przygotowaniach do jego obsługi przez służby prowadzące ruch oraz Straż Ochrony Kolei.
Jak czytamy w komunikacie, dyspozytorzy PLK przez całą dobę utrzymują kontakt z przewoźnikami i służbami technicznymi oraz monitorują stan pogody. W okresie świątecznym w dyspozycji pozostaje 175 zespołów szybkiego usuwania awarii i 16 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. W gotowości jest 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na wypadek awarii zapewniono również lokomotywy osłonowe.

Nad bezpieczeństwem podróżnych na dworcach, stacjach i w pociągach w okresie od 15 do 18 kwietnia będzie czuwać blisko 3000 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, wspieranych przez Policję, Straż Graniczną i inne służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne. W dobie będzie zabezpieczać obszar kolejowy średnio ok. 350 patroli SOK (ponad 700 funkcjonariuszy). Dodatkowe patrole pojawią się w około 1400 pociągach pasażerskich. Funkcjonariusze obecni będą również na szlakach kolejowych, w rejonach przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie zadbają o bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Pracę funkcjonariuszy będzie wspierać około 90 psów służbowych oraz specjalistyczne sprzęty, m.in. Mobilne Centra Monitoringu, termowizory, noktowizory oraz lornetki.

Funkcjonariusze SOK przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa – nie należy pozostawiać swojego bagażu bez opieki, wszystkie wartościowe rzeczy (np. gotówkę) powinno się trzymać zawsze przy sobie. Dla podróżnych przez całą dobę czynny jest numer alarmowy Straży Ochrony Kolei - (22) 474 00 00, gdzie można zgłaszać informacje o sytuacjach wymagających interwencji funkcjonariuszy SOK.

Kolejarze apelują o zachowanie bezpieczeństwa podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych. Zawsze należy zachować szczególną ostrożność, zatrzymać się przed znakiem stop, czerwonymi światłami i nie wjeżdżać pod opadające rogatki. Ważne telefony, z których można skorzystać, gdyby urządzenia przejazdowe nie działały lub samochód zgasł na przejeździe, znajdują się na żółtych naklejkach #ŻółtaNaklejkaPLK umieszczonych na wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja lub na słupku, do którego przymocowane jest ramię rogatki.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje – zapewnia zarządca infrastruktury.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony