Partnerzy serwisu:

PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]

inf. prasowa 27.06.2018 3,7k

arrow
arrow
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PLK chwali się postępami w modernizacji odcinka E20 Siedlce – Terespol [zdjęcia]
PKP PLK modernizuje odcinek magistrali E20 między Siedlcami a Terespolem. Budowane są perony i przejście podziemne na kilku stacjach. Wartość projektu realizowanego z wykorzystaniem środków UE to ponad 555 mln zł.
– Dzięki projektom Krajowego Programu Kolejowego, realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, zwiększają się możliwości komunikacyjne w województwie lubelskim. Modernizacja linii E20 od stacji Biała Podlaska do Terespola to jedna z trzech najważniejszych dla regionu inwestycji. Mieszkańcy zyskają dobre dojazdy do pracy i szkoły. Kolej stanie się konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu – powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Na stacji Biała Podlaska przygotowywane są nowe perony i bezpieczne dojście do pociągów. Wykonawca zakończył rozbiórki i wywóz starych materiałów. Równocześnie rozpoczęła się budowa nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. Przygotowany jest teren pod perony i tory. Szykuje się budowa nowego wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Lubelskiej. To ważne i bezpieczne rozwiązanie, które zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Nowy obiekt będzie miał 4,6 m wysokości i zapewni sprawną komunikację także dużym pojazdom.

Ponadto na stacji Biała Podlaska zdemontowano ponad 24 km torów oraz sieci trakcyjnej. Wykonawca rozpoczął prace nad konstrukcją nowego przejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów. Na przejście podziemne wykorzystane będzie około 120 ton stali. Pracuje ciężki sprzęt, m.in.: koparki, wywrotki oraz dźwigi. Wykonawca przygotował do zabudowy 17 nowych rozjazdów, ponad 31 km szyn, ok. 30 tys. podkładów i 1300 betonowych elementów w kształcie litery L, tzw. „elek”, do budowy nowych peronów.

– Modernizacja w Białej Podlaskiej jest bardzo ważna dla mieszkańców. Wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi wybudujemy bezkolizyjne skrzyżowanie na przecięciu torów z ulicą Lubelską. Będzie bezpieczniej, a kierowcy nie będą musieli czekać przed przejazdem kolejowo-drogowym. Parametry nowego obiektu umożliwią sprawną komunikację nawet dużych samochodów ciężarowych – powiedział Dariusz Stefaniuk, prezydent Białej Podlaskiej.

Prace także w Małaszewiczach i na stacji Terespol

W Małaszewiczach gotowy jest już nowy peron z antypoślizgową nawierzchnią i liniami dla osób słabo widzących. Zamontowano dwie wiaty oraz oświetlenie i oznakowanie. Ułożone są nowe tory i zamontowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa drugiego peronu. Wykonawca ustawił już ściankę peronu. Kontynuowane są rozbiórki starych torów i gromadzony materiał do modernizacji.

Na stacji Terespol zdemontowano częściowo dwa perony, ponad 5 km torów i sieć trakcyjną. Rozpoczęły się prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będzie wyposażony w windy, które ułatwią obsługę osobom o ograniczonej mobilności. Trwa ustawianie słupów trakcyjnych. Demontowane są stare tory. Wykonawca rozpoczął roboty ziemne oraz odwodnieniowe.

Co otrzymamy po zakończeniu prac?

Po zakończeniu modernizacji, w sierpniu 2020 roku poprawi się komfort podróży i skróci się czas przejazdu między Białą Podlaską a Terespolem. Pociągi osobowe będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Mieszkańcy Białej Podlaskiej skorzystają z nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa, usytuowanego w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych i kampusu szkoły wyższej. Nowy wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Lublin – Biała Podlaska usprawni ruch drogowy.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączna wartość projektu wynosi 555, 5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony