Partnerzy serwisu:

PLK chwali się modernizacją śląskiej linii średnicowej

PLK 07.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2016-01-07 15:45:55 Autor: slazak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Ruda Śląska" to osobny przystanek osobowy od "Ruda Śląska Chebzie". Nie była to modernizacja a rewitalizacji, gdyż nic się nie zmieniło w układzie torowym. Wymieniono tylko tory i sieć trakcyjną.
2016-01-07 15:54:25 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
Ptaszki śpiewają, że można się spodziewać prędkości 120 km/h na niektórych odcinkach tej trasy. Nie jest to takie trudne do zrobienia, bo sieć i tory już są - tylko z automatyką jest problem, a dokładniej semaforami samoczynnej blokady liniowej przystosowanej do 100 km/h. Ale to da się łatwo zmienić ;)
2016-01-07 16:00:32 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Ta modernizacja bardzo cieszy bo linia na niektórych kawałkach była w opłakanym stanie. Szkoda, że jak zwykłe ospałe śląskie samorządy nie wykorzystały okazji i nie dogadały się z PKP PLK w sprawie lokacji nowych przystankach. Przydałyby się takie np. w Gliwicach czy Katowicach. Dziwi mnie trochę, że jest tam 100 km/h, a nie 120 km/h - linia ma charakter magistralny. No i teraz ruch należy do władz województwa śląskiego. Pociągi między Katowicami a Gliwicami powinne w szczycie jeździć do 20 minut, a nie co 30.
2016-01-07 16:03:24 Autor: Tomix
---.dynamic.gprs.plus.pl
Uwaga do autora: skąd się wzięło 6 poć. Pendolino z Gliwice do Warszawa jak jeżdżą tylko 2!!
2016-01-07 16:23:42 Autor: Admc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zaraz zaraz, z tego co pamiętam to w 2012 roku KŚ pokonywały trasę w 30 minut jadąc 40 km/h na znacznym odcinku trasy. Skąd teraz wziął się czas 32 minuty?
2016-01-07 16:28:32 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
25 minut i 28 km to jest 67 km/h dla pendolino
powinno być 20 minut z jednym przystankiem w Zabrzu
linia powinna być rozbudowana o dwa tory dla ruchu aglomeracyjnego
miejsce jest
prace ziemne zaczęto za Jaruzelskiego
w Katowicach wyburzono kilka budynków
PLK jedynie zakonserwowało stary układ
2016-01-07 16:59:30 Autor: Gliwiczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cieszę się z tej modernizacji, jednak mam trochę uwag:
- Maksymalna prędkość powinna wynosić co najmniej 130km/h dla takiej linii
- Powinien zostać dobudowany przynajmniej jeden tor, ponieważ linia "korkuje" się w razie awarii, oraz RJ pociągów osobowych musi przepuszczać ekspresy etc.
- Węzeł Katowicki jest w złym stanie
- Powinny zostać przeprojektowane układy torów w Gliwicach, Chorzów Batory oraz Katowicach ponieważ pociągi wleką się niemiłosiernie na stacjach, "przelot" powinien być na Vmax albo 100km/h, oraz większa prędkość "startowa" dla osobowych
Co do Kolei Śląskich: Nie wysyłajcie EN57 w godzinach szczytu!!!!!!!! Powinny być wysyłane 4-5 wagonowe KISS'y lub Bohuny
Po pierwsze powinien być takt 20min (po 1 ruch na tej linii, po drugie potencjał linii i ilość klientów do zdobycia) I albo obniżka cen do poziomu KZK GOP, albo integracja biletowa na GOP'ie szczególnie biorąc pod uwagę atrakcyjne bilety dzienne
2016-01-07 17:31:28 Autor: Rudzianin
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Dodam tylko, że przystanek Ruda Śląska tez jest przebudowany ;) jak Ruda Śląska Chebzie ;)
2016-01-07 17:49:16 Autor: Pio89
---.adsl.inetia.pl
PKP nie potrafi nawet zadbać o jednolitość swoich stacji. Część zmodernizowana, część nie. Część zrobiona na różowo część na szaro żółto. Część dostała tablice niebieskie z dużą czcionką, a inne małą, a jeszcze inne mają białe tablice. W Zabrzu nie ma SIP i można potknąć się o te kretyńskie krawężniki. Jakie to typowo polskie...
2016-01-07 18:13:33 Autor: siemanko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A niech sie pochwali jakie wymysla zestawienia papierkowe i wysyła do Sekcji. Chodzi o tzw KD z otoczka. Co roku to samo i tak zrobione że zmieniaja co rok dane do tabelek. Siedza urzedasy o pomroczności jasnej i szukaja sobie tzw cięzkiej pracy mózgowej. Pogonić to dziadostwo i spadna koszta .
2016-01-07 20:28:40 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi do moich pytań do Urzędu Miejskiego w Zabrzu w zakresie koniecznych inwestycji dostałem informację, że Zabrze czyni starania w celu realizacji zadania - cytuję: "Budowa Centrum Przesiadkowego, realizowany wraz z układem drogowym w obrębie dworców: kolejowego i drogowego. Inwestycja planowana jest do zrealizowania do roku 2021 - w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych."

M.in. tutaj jest link do wizualizacji takiego centrum: http://zabrze.naszemiasto.pl/artykul/centrum-przesiadkowe-w-zabrzu-pierwszy-etap-do-2016-roku,1165185,artgal,t,id,tm.html

Mam nadzieję, że dzięki temu zostanie porządnie przebudowany torowy w obrębie stacji. W chwili obecnej PKP PLK dokonało tylko wymiany podkładów drewnianych na nowe również drewniane... W Zabrzu istnieją dwie nastawnie ZZ i ZZ2, które wyposażone są w mechaniczne urządzenia scentralizowane, które na takiej magistrali, to dość archaiczne rozwiązanie... Zresztą istniejący układ torowy jest zbyt rozbudowany w stosunku do potrzeb... Kiedyś do Zabrza przylegało 5 bocznic, dziś już zaledwie jedna...

Dodam również że remont dworca kolejowego w Zabrzu wykonało miasto, bo wcześniej wydzierżawiło dworzec na 29 lat.

Reasumując: W Zabrzu nie było żadnej modernizacji stacji, a zaledwie remont...
Jeżeli PLK chce mówić o modernizacji, to musi uprościć układ torowy, zastosować nowoczesne podkłady strunobetonowe, zlikwidować nastawnię wykonawczą i zastosować w końcu komputerowy system sterowania ruchem kolejowym eliminując awaryjne pędnie.
2016-01-07 20:30:10 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
poprawka:

(...) kolejowego i AUTOBUSOWEGO, a nie drogowego.
2016-01-07 21:08:29 Autor: gosc
---.35.233.118
to prawda ze pkp plk nie ma jednolitosci co do wykonania peronow-zastanawiam sie czy tam sa za przeproszeniem jacys nie dorozwinieci?!
te wszystkie perony jakie wykonali to wygladem przypominaja lata 80 - te ubieglego wieku-lata socjalistyczne,rozowe perony z niebieskimi wiatami a i wykonaie jak i materialy i pasy bezpieczenstwa namalowane farbami olejnymi ktore odpryskuja po paru miesiacach -hmmm rzeczywisci pkp plk macie czym sie chwalic-wstyd dla polski,zamiast do przodu to idziecie do tylu i robicie ze spoleczenstwa zacofanych.
2016-01-07 22:10:51 Autor: 23
---.31173.se
Kiedy tory do Krakowa?
2016-01-07 22:38:12 Autor: ja
---.10.148.155
Taaaaaaaa ... jedne trasy pięknie wyremontowane a inne w tym czasie ...
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/1,93867,19441640,piekny-przed-laty-dworzec-w-dabrowie-gorniczej.html#BoxLokSosnImg

:(
2016-01-08 00:37:38 Autor: Avejj
---.242.138.101
Jak dasz jakieś 6 mln PLN na każdy jeden wagon piętrowy, oraz 15-20 mln PLN na każdą jedną lokomotywę to mogą kupić?

Bohuny? Po pierwsze pasażer widzi w tym 27-letni staroć, a nie mokry sen mikola który jarał się nimi od lat 90, bo przesiadł się z EN57. A po drugie nie ma lokomotyw, Cargo sobie policzy ze 100 tys. za miesiąc jazdy EU07 i co?
Kto zainwestuje w takie starocie?

Koszt Stadlera KISS jest porównywalny ze składami z lokomotywą które mają KM. Czyli około 40 mln za 4-człona. Musieliby dużą serię zamówić żeby było taniej
2016-01-08 00:41:08 Autor: Avejj
---.242.138.101
"W ciągu doby na trasie Katowice – Gliwice – Katowice kursuje prawie 100 pociągów"

To tyle samo co na trasie Warszawa - Mińsk Mazowiecki.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony