Partnerzy serwisu:

PLK chce postawić kilometry ekranów na linii Warszawa - Grodzisk

Gazeta Wyborcza 22.04.2014 201

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-04-22 12:47:28 Autor: Adaś :)
---.dynamic.chello.pl
Wkrótce nawet podróż pociągiem będzie koszmarem. Do tej pory przyjemnością było patrzeć przez okno i obserwować krajobrazy. Podziwiać zabudowę wielu miast, miasteczek i wsi. Wkrótce podróżny będzie jechać w obleśnym, posprejowanym tunelu ekranów. Koszmar.
2014-04-22 12:48:01 Autor: Afrika_B.
---.251.227.57
PLK nie tyle chce postawić, co postawi... Niestety...
2014-04-22 13:46:41 Autor: Głos z USA w Krakowie
---.56.13.186
Okna można już z wolna likwidować w pociągach. Wprawić takie od samolotu.
2014-04-22 14:07:22 Autor: fram
---.dynamic.chello.pl
No to spytajcie mieszkańców budynków stojacych wzdluz linii kolejowych co oni sadza o halasie i czy ekrany sa dla nich czy nie sa rozwiazaniem problemu...Pieprzyc o pieknych krajobrazach to mozna siedzac sobie za komputerem, w ciszy i cieplych papciach a nie jak sie mieszka tuz przy wyjacych pociagach. Obroncy srodowiska ch...rni sie odezwali...
2014-04-22 14:19:16 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
"ekranów udało się uniknąć tylko mieszkańcom Milanówka"

Udało się uniknąć? Raczej chyba nie udało im się wywalczyć.
2014-04-22 14:32:32 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Tylko w Polsce są tak rygorystyczne przepisy, że wszędzie stawiają ekrany, a załatwił je przed odejściem ze stanowiska ministra P. Grabarczyk. Parę firm zbija na tym kokosy, ale płacimy my wszyscy. Nie widziałem w Czechach, Austrii, Niemczech tylu ekranów przy autostradach co w Polsce.
2014-04-22 14:53:39 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@fram
Ekrany nie pomagają a jedynie wzmacniają hałas (popatrz choćby na A2). I zapytaj speców PLK dlaczego pociągi hałasują? Odpowiedź prosta - bardzo rzadkie szlifowanie szyn, napawanie wybuksów etc, ect.
M
2014-04-22 15:08:08 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Skoro wszystkie linie kolejowe będą niedługo wyglądały, tak jak polskie autostrady (jak tunele), to warto zaopatrzyć się w tableta, internet i zasilanie, zeby jakoś przetrwać kilkugodzinną podróż koleją... Nie ma nawet co podziwiać za oknem... Kogo rajcują ekrany??? Smutne...

Ja osobiście nie widzę powodów, aby WSZĘDZIE montować te ekrany... Na liniach kolejowych, to już wręcz jest przesada!!! Ekrany buduje się nawet na liniach, gdzie pociąg przejeżdża raz na godzinę!!! PARANOJA!!!
2014-04-22 15:17:00 Autor: tekito
---.ip.netia.com.pl
@Adaś :)

Przyjemnością jest też patrzenie na przejeżdżające pociągi. Spalić te ekrany, wariactwo.
2014-04-22 15:17:08 Autor: tt
---.tktelekom.pl
Drodzy czytelnicy.

Czy myślicie, że PLK z zamiłowania do ekranów to robi?
Jeśli tak jest w decyzji to nie ma wyjścia - a Pan Minister Klepacki trąbi wszem i wobec, że jego jedynym celem jest wydawanie unijnej kasy. Więc za co będzie rozliczany Prezes PLK? ........

Wszystko jest do zrobienia i poprawienia, ale na to potrzeba czasu, a pieniądze z UE są znaczone.
2014-04-22 15:36:35 Autor: rp1polska
---.180.49.72.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@fram Mieszkam przy linii 401, oczywiście mieszkanie z widokiem na tory. Nawet w lato, gdy śpi się przy otwartych oknach, pociągi nikogo nie budzą. Nikt ze 150 osób mieszkających na tej ulicy nie narzeka na pociągi. Nawet rodzina przyjeżdżająca na wakacje przyzwyczaja się po dwóch dniach ;)
2014-04-22 15:57:07 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ze wszystkich odcinków linii kolejowych akurat ten podmiejski fragment powinien być ekranowany. Duży ruch. Bliskość zabudowy. Szkoda tylko że ten cyrk nie jest na v200. Dla v160 wystarczyło by mniej tego getta i to tylko od północy tj szybkich torów.
2014-04-22 16:03:47 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@em
Pierdzisz.
Zaostrzone normy pchnął w ostatniej chwili pisowczyk Szyszko. Zdaje się że obniżył Nowak.
2014-04-22 16:10:13 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@scorpio
A dlaczego GDDKA stawia kilometry ekranów ? Nie szlifują asfaltu ? Dziwne nie !
2014-04-22 16:42:26 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
To głownie wymysł "raportów środowiskowych" i tzw. "norm" (dla zarabiających na ekranach firm), a nie PLK. PLK robi ekrany w stylu "nie chcem, ale muszem", z wyjątkami.

Na liniach TGV o V 300-320 km/h (a nie zeszłowiecznego archaizmu V = 160 km/h) czy niemieckich o V 250 - 300 km/h są ekrany o wysokości do 2 metrów (plus LICZNE tunele, wąwozy etc.), tłumiące głownie hałas typu zestawy kołowe - szyna. Za wyjątkiem obszarów miejskich (też nie zawsze), gdzie zabudowania są bardzo blisko torów.

Nasze, kuźwa, "normy" (pod firmy) - vide debilne windy przyporęczowe jak w Brzegu i Oławie) - są "nowocześniejsze" od europejskich. To samo jest (było?) a autostradkami i eskami.

Efekt jest taki ze np. w Brzegu na E 30, kiedy loki trąbią (a robią to często przed wjazdem w peron, łącznie z towarowymi), to przy ekranach zabudowanych z OBU stron powstaje efekt tuby akustycznej, co prawie wzmacnia częstotliwości trąnbieniowe, a nie nie osłabia. Mimo murów do 5 m. wysokości.
2014-04-22 18:47:20 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Robert
A "przyporęczówki" jeszcze działają, czy już tylko jako atrapy ?
2014-04-22 19:13:03 Autor: Wg
---.opera-mini.net
Nie chodzi o same ekrany. Chodzi o to, że istnieją inne metody ograniczania hałasu. Zobaczcie jak to robią na zachodzie. Niskie ekrany, zasłaniające tylko źródło hałasu - rejon wózków. Dodatkowo w samych torach umieszcza się wytłumiające materiały. To wszystko. Żadnych 5 metrowych ekranów.
2014-04-22 19:13:46 Autor: kp
---.centertel.pl
@AdamZz
"Zaostrzone normy pchnął w ostatniej chwili pisowczyk Szyszko. Zdaje się że obniżył Nowak."

Rzucać słowa na wiatr jest łatwo. A może jakieś wiarygodne źródła podasz?
2014-04-22 19:19:06 Autor: dodziu
---.33-79-r.retail.telecomitalia.it
jaka to firma (jeszcze nie wydal jej kret ) ze sie kreci rzy tym interesie
2014-04-22 20:05:35 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kp

Nie ma źródła jest wróg odwieczny .
2014-04-22 20:14:38 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
Bardzo słusznie pisze Robert Wyszyński o trąbieniu.

Myślę ze to poważny problem, nie tylko tam gdzie są ekrany.

Nadużywanie sygnału "baczność" przez maszynistów jest nagminne, pod płaszczykiem bezpieczeństwa dochodzi się do absurdu, buduje się kilometry ekranów, po to aby było ciszej,

a nikt nie sprawdza dlaczego maszynista bezmyślnie trąbi, znam miejsca z przejazdami strzeżonymi, gdzie ulubionym zajęciem maszynisty jest trąbienie, ale nie tam gdzie wskaźnik W6a, nawet nie przed przejazdem tylko dosłownie na przejeździe, tak, że lokomotywa szybciej mija przejazd, a za nią zostaje dźwięk trąbienia.

Oczywiście nie mówię o zagrożeniu, wtedy trzeba robić wszystko, nawet wyć, mówię o komfortowej widoczności i pustym wokoło przejeździe.

Co by powiedzieli ludzie, gdyby kierowcy trąbili w mieście jadąc na zielonym świetle, a wyjąc przeciągle gdyby zobaczyli przechodnia stającego grzecznie na chodniku????

Znam ludzi, którzy chcą dać sprawę do sądu i myślę że może dojść do precedensowej sprawy, są przejazdy z kamerami, ludzie też mają kamery, łatwo udowodnić, że trąbienie nie było potrzebne....
2014-04-22 20:46:07 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ z torów plk jeszcze niedawno pisales, ze ekrany zapobiegaja aby ludzie nie lazili po torach i jestem tez takiego zdania, bo w tym miejscy jest masa dzikich przejsc dziwie sie, ze tak dlugo nikt nie reagowal- tylko dlaczego idziemy z jednej skrajnosci w druga ( albo nie ma nic albo 5 metrowe ekrany , chociaz zauważyłem na e 30 pod Tarnowem juz niskie ekrany- czyżby ustawa zadzialala) tylko prosze nie zganiaj na Pis bo w to nie wierze, ze tyle szkód mozna zrobic w ciagu 2 lat rzadzenia i wiadomo z jaka koalicja .
2014-04-22 20:47:28 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
Chore, chore, chore! Źródłem hałasu w pojazdach szynowych jest PODWOZIE. 1,2m od główki szyny. A ekrany pięciometrowe?? Przerób finansowy gwarantowany. Poprawią się proporcje wydatków kolej/drogi. Psiakrew!!!
2014-04-22 20:48:14 Autor: kp
---.centertel.pl
@ja
Mieszkam niedaleko przejazdu i jakoś nigdy nie odniosłem wrażenia, że maszyniści nagminnie
nadużywają Rp1. Porównanie do kierowcy trąbiącego na przechodnia jest troche nie na miejscu - pociąg to nie samochód i nie hamuje na 20 metrach. Czasem warto dać może i niepotrzebne Rp1 niż mieć kogoś na sumieniu.
A odnośnie trąbienia w momencie przejeżdżania przez przejazd, to niekoniecznie dotyczy to tego przejazdu, tylko innego miejsca.
2014-04-22 21:49:52 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
@kp

Ja nie pisałem o twoim przejeździe, tylko o moim przejeździe.

Kogo wg ciebie ostrzega maszynista, jeśli ssp działa prawidłowo (jest TOP), czyli są zamknięte 4 rogatki, dudni gong, świecą światła, jest doskonała widoczność i nikogo wokół przejazdu?

albo wariant drugi - wszystko co wyżej, ale stoi auto pod rogatkami i stoją przechodnie, oczywiście do tego słychać huk pociągu, kogo ostrzega tym trąbieniem?

Jeśli ktoś jest głuchy, albo jest samobójcą trąbienie nic nie da, jeśli słyszy i reaguje prawidłowo to w nagrodę dostaje po uszach, jaki to ma sens?

Jest to dokładnie tak sytuacja jak kierowca w mieście trąbiłby na przechodnia na swoim zielonym, prędkość nie ma nic do tego.

Trąbienie na najnowocześniejszych ssp tak samo jak na przejazdach kategorii D czy E stawia pod znakiem zapytania sens modernizacji takich przejazdów, niebezpieczne są też przejazdy kat.A, niestety, tu nie ma często gongu, a dróżnik jest tylko człowiekiem....
2014-04-22 21:59:52 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
Odnośnie Rp 1. Sygnał ten co do zasady jest podawany w określonych PUNKTOWO miejscach, oznakowanych wskaźnikami W 6, W 6a i W 6b. Inne przypadki konieczności użycia sygnału R p1 to miejsca zmienne zarówno co do czasu jak i miejsca. Tak więc, gdyby nawet uznać za konieczne ustawiania ekranów dla ochrony przed Rp 1, jedyne uzasadnione lokalizacje to PUNKTY lokalizacji wskaźników W 6, W 6a i W 6b. Amen!
2014-04-22 22:16:35 Autor: stk
---.74.91.82
Właśnie! Osłaniajmy tylko wózki, użyjmy tego, co jest na estakadzie w Berlinie - takie wytłumienie w torach. To działa. Po co 6 metrów ekranów?
2014-04-23 08:19:03 Autor: kp
---.centertel.pl
@ja
Najwyraźniej twój przejazd jest jakiś wyjątkowy. Jeśli wszyscy maszyniści tam trąbią, to pewnie dlatego, że jest ku temu jakiś konkretny powód, a raczej nie po to żeby pograć komuś na nerwach. Być może kawałek dalej są jakieś prace przy torach, albo nielegalne przejście na którym były już wypadki.
2014-04-23 08:20:44 Autor: diabelska turbina
---.futuroexito.pl
@ja
cytuję:
"Kogo wg ciebie ostrzega maszynista, jeśli ssp działa prawidłowo (jest TOP), czyli są zamknięte
4 rogatki, dudni gong, świecą światła, jest doskonała widoczność i nikogo wokół przejazdu?"
Otórz powinieneś się rozejrzeć ciut dalej niż przejazd. Być może, gdzieś za tym przejazdem czai się z kamerą/aparatem jakiś łowca erpe 1, tudzież inny mikol.
Czasami taki wariat potrafi wylaźć z krzaków prawie pod same bufory.
2014-04-23 09:26:30 Autor: mikol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
te wasze pismackie wypociny,to tylko psu w d...e wsadzić,większość mieszkańców z okolic ekranów na pewno jest zadowolona
2014-04-23 10:33:54 Autor: rafkam
---.dynamic.chello.pl
Niedawno została znacznie obniżona absurdalna norma hałasu wlaśnie po to, aby nie stawiać już tak wielkiej ilości ekranów. Artykuł sugeruje, że ta obniżka nie będzie miała wpływu na przebieg modernizacji linii Łódź-Warszawa?
2014-04-23 16:14:51 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Fram i Rytel

A ci wszyscy ludzie którzy nie chcą ekranowego getta za oknem, to jacyś kosmici są, co nie? Wiem co to znaczy mieszkać przy torach, zapewniam cię że to jest lepsze niż przy smrodliwej spalinorzece.
To co Szyszko spiepszył, Platforma przez parę lat nie mogła naprawić, no bo jak przecież?
Tam gdzie ciągnie się getto ekranowe krajobraz wygląda jak na księżycu czy gdzieś.
Takie pomysły "ochrony przed hałasem" mogły się zalęgnąć tylko w głowie psychopatów. To powinno być ustawowo zakazane, z wyjątkiem miejsc gdzie mieszkańcy WYRAŹNIE SOBIE ŻYCZĄ ekranów.
Ciekawe, że akurat w przypadku ekranów państwowe instytucje nagle są takie bardzo praworządne.
2014-04-23 16:18:32 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Najlepsze są ekrany przy A1, ciągnące się z 5 kilometrów z obu stron w środku lasu.
Chociaż akurat kierowców mi nie szkoda.
2014-04-28 15:02:38 Autor: irytacja
---.dynamic.chello.pl
Okna w pociągach faktycznie trzeba zlikwidować! Do niedawna jazda pociągiem była przyjemnością, teraz stała się koszmarem! W przypadku chorego błędnika, jazda pociągiem jest nie do wytrzymania wzdłuż paskudnych, pomazanych ekranów.
Kiedyś podziwiałam mazowiecki krajobraz, teraz nie wiem gdzie jestem!!!
To jest jakaś paranoja z tymi ekranami!
Na pewno nie wyciszają a stwarzają jedynie wrażenie wyizolowania, wręcz poczucia przebywania w jakimś gettcie!
Przecież są inne sposoby na wyciszenie! Można było posadzić bardzo gęste żywopłoty, ale nie, lepiej wyrżnąć drzewa i krzewy i stawiać mury!!!
Czy ktoś, kto podejmował decyzje o stawianiu tych paskudnych ekranów się mieszka w okolicy Warszawy-Włoch, Ursusa czy Pruszkowa?
Ten, kto na tym zarobił powinien odpowiedzieć za oszpecenie polskiego krajobrazu i słono zapłacić!!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony