Partnerzy serwisu:

PLK chcą przywrócić mijankę w Łaziskach Górnych Bradzie

Martyn Janduła 15.09.2017 2,9k

PLK chcą przywrócić mijankę w Łaziskach Górnych Bradzie
Fot. januschr.republika.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przetarg na przebudowę przystanku osobowego Łaziska Górne Brada na dwutorową stację. Inwestycja ma pozwolić zwiększyć przepustowość bardzo obciążonej linii Katowice – Rybnik.
Przystanek Łaziska Górne Brada położony jest na linii nr 140 Katowice Ligota – Nędza. Na odcinku Rybnik – Leszczyny linia ta jest dwutorowa natomiast dalej w kierunku Katowic jednotorowa, co mocna ogranicza jej przepustowość. Już wcześniej na stacji Łaziska Górne Brada znajdowały się tutaj dwa tory z peronem wyspowym, jednak w latach 90-tych zlikwidowano jeden tor i zamieniono stację w przystanek. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i przebudowa linii na odcinku od km 14,300 do km 15,400 wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

Mocno obciążona linia (w dobie średnio w jedną stronę kursuje 20 pociągów pasażerskich) i zbyt mała liczba miejsc, w których możliwe jest mijanie się pociągów skłoniło PKP PLK do przebudowy przystanku Łaziska Górne Brada. Koncepcja nowe stacji zakłada dobudowę toru nr 3 o długości 776 metrów i przebudowę obecnego jednokrawędziowego peronu na peron wyspowy z dojściem w poziomie szyn. Zamontowane będą dwa rozjazdy. Ponadto PLK chcą zabudować nową wiatę nad peronem i zmodernizować infrastrukturę obsługi pasażerów. Przebudowę przejdą również wiadukt płytowy oraz dwa przepusty.

Zainteresowane przetargiem okazało się tylko dwóch oferentów. PKP PLK przeznaczyły na inwestycję budżet w wysokości 11 mln zł. Niestety, żadna z ofert nie zmieściła się w kosztorysie. Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex oraz Torkol zaoferowali prace za 19,5 mln zł. Zaś konsorcjum Fima Polska, UAB Fima oraz Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe wyceniły ofertę na 20,57 mln zł brutto. Obaj oferenci zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 31 października 2018 roku i udzielili gwarancji na 72-miesiące.

Utworzenie nowego miejsca do mijania się pociągów na linii o charakterze aglomeracyjnym ma pozwolić skrócić czas przejazdu między Katowicami a Rybnikiem. Pozwoli to także na większą elastyczność w konstruowaniu rozkładu jazdy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony