Partnerzy serwisu:

Nowy peron i przejście podziemne na stacji Poznań Główny gotowe w 80%

inf. pras PKP PLK 20.10.2021 6,4k

arrow
arrow
Nowy peron i przejście podziemne na stacji Poznań Główny gotowe w 80%
Fot. PKP PLK
Nowy peron i przejście podziemne na stacji Poznań Główny gotowe w 80%
Nowy peron i przejście podziemne na stacji Poznań Główny gotowe w 80%
Nowy peron i przejście podziemne na stacji Poznań Główny gotowe w 80%
Nowy peron i przejście podziemne na stacji Poznań Główny gotowe w 80%
W październiku na stacji Poznań Główny skończy się rozbudowa przejścia podziemnego. Dłuższa trasa pod torami i dodatkowy peron zwiększą możliwości podróży i dostęp do pociągów na największej stacji w Wielkopolsce. Nowe obiekty będą wyposażone w schody ruchome i windy. Podróżni skorzystają z inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych wartej ponad 100 mln zł wiosną 2022 r.
Na stacji Poznań Główny, jednym z największych węzłów kolejowych w Polsce, kończą się zasadnicze prace w przebudowywanym przejściu podziemnym. Na inwestycji, która obejmuje także nowy peron, wykonano już ponad 80% prac.

– PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują sprawniejszą i bardziej komfortową obsługę podróżnych na stacji Poznań Główny. Inwestycja jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie komunikacją kolejową w regionie i aglomeracji. Dostęp do pociągów ułatwią windy i schody ruchome – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK.

Gotowa jest konstrukcja nowej części przejścia podziemnego. W tunelu kończą się prace. Układane są granitowe płyty, montowane jest oświetlenie. Dłuższe o ponad 200 m przejście prowadzi pod stacją z nowego peronu. Będzie dogodne dojście na wszystkie perony. Znacznie usprawni się komunikacja między wschodnimi i zachodnimi dzielnicami Poznania.

Na nowym peronie – między peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej – układane są ostatnie ścianki. Ponad 400-metrowy obiekt będzie mieć długą wiatę. Zostanie wyposażony w ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację – poza oznakowaniem – zapewni nowoczesny system informacji głosowej i wizualnej. Przewidziano m.in. elektroniczne tablice z informacjami o przyjazdach i odjazdach pociągów. Dla osób niewidomych zastosowane będą ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą.

Dostęp na nowy peron i do wybudowanego przejścia podziemnego zapewni pięć wind. Dźwigi będą między tunelem a peronem, w budynku dworca oraz przy Moście Dworcowym. Z nowego peronu do budynku dworca będą ruchome schody z wyjściem w pobliżu kas biletowych. Budowa schodów rozpocznie się jeszcze w tym roku.

W ramach inwestycji przebudowywany jest ponad 3 km układ torów i rozjazdów przy nowym peronie. Nowy tor powstanie od strony centrum handlowego. Wykonawca zamontował już 13 z 16 rozjazdów. Cała inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych, warta jest ok. 108 mln zł. Podróżni skorzystają z efektów prac w marcu 2022 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony