Partnerzy serwisu:

Plaga wypadków z lokomotywami Gama. PKP Intercity wprowadza autobusy zamiast pociągów

Michał Szymajda 14.12.2020 190

Plaga wypadków z lokomotywami Gama. PKP Intercity wprowadza autobusy zamiast pociągów
SU160 na stacji Rzeszów Głównyfot. M. Szymajda
Obecnie sprawnych jest jedynie pięć z jedenastu eksploatowanych przez PKP Intercity lokomotyw spalinowych Gama. Główna przyczyna problemów z ich dostępnością to wypadki na przejazdach. Powoduje to konieczność zastępowania pociągów autobusami w niektórych relacjach we wschodniej Polsce.
Nasi czytelnicy poinformowali nas, że ponownie jest problem z dostępnością spalinowych lokomotyw Gama. Tym razem ich przyczyna tylko częściowo wiąże się z awariami mechanicznymi.
Jak piszą czytelnicy: Su160 003 wyłączona jest od 7 lutego, w związku z poważnym wypadkiem na przejeździe, kolizje miała też 009 (31 sierpnia), 007 (3 września), 001 (14 listopada) i 008 (25 listopada). Piąta lokomotywa – 009 miała problemy techniczne i także była na początku grudnia niedostępna.

PKP Intercity potwierdza, że problem istnieje. – W tym roku z przyczyn niezależnych od przewoźnika na skutek wypadków komunikacyjnych uszkodzeniu uległy cztery lokomotywy serii SU160 Gama. W ostatnich dniach listopada dwie lokomotywy zostały wyłączone na naprawy bieżące, z których jedna wróciła już do eksploatacji, a druga przechodzi ostanie próby techniczne. Awarii uległa również lokomotywa zastępcza zaproponowana przez producenta, w ramach wsparcia technicznego – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity. Przypomniała przy okazji, że za utrzymanie i sprawność lokomotyw SU160 Gama, zgodnie z umową zawartą z PKP Intercity, odpowiada Pesa Bydgoszcz.

– W tej sytuacji od dnia 27.11.2020 r. pociąg TLK „Zamoyski” na odc. Lublin – Hrubieszów Miasto oraz od dnia 28.11.2020 r. na odc. Hrubieszów Miasto – Lublin obsługiwany jest zastępczą komunikacją autobusową. Przewoźnik jest w stałym kontakcie z Pęsą, monitorując stan napraw lokomotyw SU160 i dokłada starań, by w miarę dostępności lokomotyw spalinowych kursy były realizowane zgodnie z rozkładem w całej relacji – dodaje rzeczniczka.

TLK Zamoyski był zastępowany autobusami komunikacji zastępczej na odcinku od Lublina do Hrubieszowa także pierwszego dnia obowiązywania nowego rozkładu jazdy, czyli 13 grudnia. W ten sposób nieco przyćmiony został fakt uruchomienia tego pociągu w ciekawej relacji z Hrubieszów – Kołobrzeg. 14 grudnia autobusowa komunikacja zastępcza nie była już planowana.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony