PKP: Sukces usługi Migam na dworcach kolejowych
inf. prasowa ⚫ 03.06.2016 ⚫
243

Fot. Dariusz Gackowski/PKP SA
Minęło 6 miesięcy od wdrożenia usługi Migam na największych dworcach kolejowych. Większość pasażerów pozytywnie ocenia rozwiązanie wprowadzone wspólnie przez PKP SA, Fundację Grupy PKP i Migam „RKPK”.
Migam to rozwiązanie skierowane do osób głuchych i słabosłyszących. Pasażerowie chcący uzyskać informację w języku migowym mogą zgłosić się do InfoDworca – specjalnego punktu dedykowanego pomocy podróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocy osobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy, dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.
Przeprowadzone przez PKP SA badania wskazały, że według 85% respondentów obecność usługi Tłumacza Migam na dworcach kolejowych wpływa pozytywnie na ich myślenie o dworcu i o PKP SA. Wśród osób głuchych i słabosłyszących taką opinię wyraziło odpowiednio 83% i ponad 88% badanych.
– Coraz więcej dworców kolejowych dostosowanych jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednym z rozwiązań wprowadzonych w naszych obiektach pod tym kątem jest właśnie usługa Migam – mówi Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP SA. – Pozytywny oddźwięk po uruchomieniu usługi wpłynął na decyzję, aby przedłużyć ten pilotażowy program. W tej chwili przygotowujemy się do ogłoszenia postępowania przetargowego – dodaje.
Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworców (7:00-21:00). Obecnie można skorzystać z niej na dworcach: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Poznań Główny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia oraz Wrocław Główny. Jeszcze w tym roku do grupy tej dołączą dwa kolejne obiekty: Szczecin Główny i Gliwice.
Przeprowadzone przez PKP SA badania wskazały, że według 85% respondentów obecność usługi Tłumacza Migam na dworcach kolejowych wpływa pozytywnie na ich myślenie o dworcu i o PKP SA. Wśród osób głuchych i słabosłyszących taką opinię wyraziło odpowiednio 83% i ponad 88% badanych.
– Coraz więcej dworców kolejowych dostosowanych jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednym z rozwiązań wprowadzonych w naszych obiektach pod tym kątem jest właśnie usługa Migam – mówi Paulina Jankowska, rzecznik prasowy PKP SA. – Pozytywny oddźwięk po uruchomieniu usługi wpłynął na decyzję, aby przedłużyć ten pilotażowy program. W tej chwili przygotowujemy się do ogłoszenia postępowania przetargowego – dodaje.
Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworców (7:00-21:00). Obecnie można skorzystać z niej na dworcach: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Poznań Główny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia oraz Wrocław Główny. Jeszcze w tym roku do grupy tej dołączą dwa kolejne obiekty: Szczecin Główny i Gliwice.
Komentarze:
Dworce kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |