Partnerzy serwisu:

PKP SA: Wstrzymanie planowanego aportu nieruchomości do spółki Przewozy Regionalne

PKP SA, 13 listopada 2009 13.11.2009 88

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-11-13 22:06:07 Autor: winIO
---.zone9.bethere.co.uk
Ktoś orientuje się o jakie nieruchomości chodzi ?
2009-11-13 22:07:53 Autor: thomas
---.bad.pppool.de
PR potrzebuja milionow na nowe pociagi oraz na unowoczesnienie firmy a nie stare dworce i budynki ktore nadaja sie do remontu co PR ma zrobic ze starymi ruderami? moze je tylko za grosze sprzedac!
2009-11-13 22:45:05 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
Mógł se Wach biznesplan z zeszłego roku poczytać, mógł mu go na wszelki wypadek Moraczewski wysłać.
2009-11-13 23:19:45 Autor: ascco
---.adsl.inetia.pl
No nie ,jak tu nie zasilić studni bez dna?
Toż to skandal powinna się tym zająć ekipa śledcza.. i KE.
2009-11-13 23:50:23 Autor: as
---.ssp.dialog.net.pl
zaraz, zaraz ...wniesienie majątku zawsze wiąże się z podatkami, pr-y bedą musiały go pokryć. ponadto wniesienie aportem oznacza, że pkp sa uzyska w ten sposób część akcji spólki pr!
2009-11-14 00:11:22 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
Tak, uzyska część akcji, które odda dla Skarbu Państwa w zamian za długi. Także mamy wtórną nacjonalizację. I w zasadzie już to się stało, przecież niedawno była wiadomość, że PRy mają kolejnego członka rady nadzorczej (17 jak się nie mylę) także wstrzymywanie aportu jest nieporozumieniem.
2009-11-14 00:12:14 Autor: niekolejarz
---.75.112.7
Wach zachowuje się jak Titanic po zderzeniu z górą lodową, do zatonięcia dzielą go dni.
1. To nie PKP SA zdecydowało o aporcie tylko rząd podpisując porozumienie z samorządami w grudniu 2008 r.
2. Wejście PKP SA do PKP PR ma być na chwilę do 20 grudnia udziały miał przejąć Skarb Państwa.
3. Czyżby wybitni spece od prawa kolejowego u Wacha i w słynnym Departamencie Kolejnictwa stwierdzili, ze jednak to samorządy mają racje kwestionując podstawy prawne do przeprowadzenia tej operacji i teraz szukają pretekstu jakby odwrócić kota ogonem i się wycofać z aportu?!?
4. Sprawa dotyczy tzw. zaplecz technicznych do obsługi taboru a nie siedzib spółki PKP PR.
5. Przewiduję odwołanie Wacha jeszcze w tym miesiacu jeżeli nie odwoła tego co wynika z powyższego artykułu liczę na to bo mam nadzieję, że są jeszcze w tym kraju na szczęście siły silniejsze niż \\\"prezesina\\\", bo już go trudno inaczej nazywać, PKP S.A.

2009-11-14 00:17:50 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
Sorry, ale porównywanie Wacha do Titanica ubliża temu wybitnemu ludzkiemu dziełu technologicznemu.
2009-11-14 00:33:29 Autor: as
---.ssp.dialog.net.pl
@RW
dobre, popieram! na Titanicu zginęło 2tys osób i należy się im szacunek! czego o panu \"wachu\" nie można powiedzieć
2009-11-14 00:37:45 Autor: as bis
---.ssp.dialog.net.pl
a pytanie brzmi: dlaczego nie przekazano tego majątku przed usamorządowieniem? czyżby tylko po to by teraz mieć karty przetargowe, haki?
ja już tego nie kapuje, o co tu chodzi w tej reformie? to kto będzie teraz właścicielem pr? samorządy+kto? pkp sa, czy skarb państwa? czy ten przekaże te akcje samorządom? co to za kołomyja?
2009-11-14 01:49:42 Autor: ot_co
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wstrzymał aport, wyslal komornika - oto Wacha logika :D
2009-11-14 02:25:49 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
Mnie chodzi nie o ofiary (te były przyczyną błędu ludzkiego - żaden statek nie wytrzymałby takiego starcia z górą lodową), ale o szacunek dla konstrukcji statku.

Co ciekawe, Wach miał niegdyś kilka dobrych ruchów na kolei, ale kończy marnie - może nawet szkoda. Dobiła go \"reforma\" profesorska i jej wspaniałe efekty. Jacy koledzy - taka reforma.
2009-11-14 08:49:04 Autor: Romuald Marczak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie rozumiem wątpliwości i złości wyżej przedstawionych. Jeżeli zarząd PR zastał zobowiązany przez radę nadzorczą do wystąpieniem do sądu o ogłoszenie upadłości spółki, jeżeli tą upadłością publicznie szantażuje, to niby dlaczego PKP miałyby zasilić spółkę aportem? Czy po to tylko, żeby nieruchomości, które dzisiaj są własnością Skarbu Państwa, zasiliły masę upadłościową a syndyk wystawił je na sprzedaż? Uważam, że decyzja o wstrzymaniu aportu jest słuszna.
2009-11-14 09:04:11 Autor: ERG
---.toya.net.pl
Panie Marczak...aport ślimaczy się od kilku lat...nie zliczę już terminów w jakich miał być dokonany....a na pewno winien być dokonany przed usamorządowieniem.Tylko po co było by wtedy PKP S.A.??
2009-11-14 09:08:30 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
Panie Romualdzie, no bez żartów... Do (jeżeli dobrze pamiętam) marca zarząd PKP w pełni kontrolował sytuacje w Regionalnych. Istotna część członków Zarządu PKP S.A. to byli szefowie Rady Nadzorczej tej spółki. A cóż mogło się w spółce z tak dobrą sytuacją i rewelacyjną - nakreśloną w pewnym biznesplanie - przyszłością zmienić, że informacje wystarczające obecnym udziałowcom nie wystarczają udziałowcowi byłemu? Głupie ruchy jak obecny tylko potwierdzają, że Wach stracił całkowicie kontrolę nad sytuacją. I to jakiś czas temu.
2009-11-14 09:37:37 Autor: Romuald Marczak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zarząd PKP SA majątkiem Skarbu Państwa jedynie zarządza, więc nie sądzę, by była to zła wola tych kilku osób. W obecnej sytuacji wniesienie kolejowych nieruchomości do spółki Przewozy Regionalne równałoby się z wystawieniem ich do szybkiej sprzedaży po zaniżonej cenie - zgodnie z zapowiedzią rady nadzorczej i zarządu PR. Paru przewoźników na to czeka.
2009-11-14 10:12:10 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
Skoro \"tylko zarządza\" to na jakiej podstawie planował wniesienie go do spółki? To się wiąże z przeniesieniem prawa właśności. Co do sprzedania po zaniżonej cenie: sorry, taniej wyjdzie rozdać to choćby za darmo. Majątek który miał być sprzedawany jest póki co doprowadzany do śmierci technicznej i dewastowany.
2009-11-14 11:00:33 Autor: Piotr (Tczew)
---.tcz.vectranet.pl
Nieruchomości warte są 161 mln. zł według PKP S.A., czy jest to wartość rynkowa?
Jak dowodzi dotychczasowa praktyka PKP S.A. różnice mogą być porażające.
Prawdziwą wartość rynkową należy najpierw zbadać, a nie podawać jako wartość to co PKP S.A. podaje!
2009-11-14 11:26:06 Autor: Michał Wrzosek
---.acn.waw.pl
Aport każdej nieruchomości, każdej z działek i budynków, jest wyceniany przez zewnętrznego rzeczoznawcę. Taki jest obowiązek przy aporcie. Same wyceny, które ważne są pół roku, warte są kilkadziesiąt tysięcy złotych.
2009-11-14 12:22:21 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
Dobrze choć, że rzecznik napisał \"zewnętrzny\" a nie \"niezależny\" ;> BTW: kiedy wygasa \"termin ważności\" aktualnych wycen? Pewnie jakoś za chwilę, więc trzeba znaleźć pretekst, żeby zrobić je jeszcze raz...
2009-11-14 17:57:31 Autor: lech
---.adsl.inetia.pl
Ciąg dalszy dokopywania Przewozom Regionalnym,Wielki Destruktor Kolei Pan Wach robi wszystko żeby PR-y nie stanowiły konkurencji dla IC.
2009-11-14 19:46:54 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
W jaki sposób to robi?
2009-11-14 20:08:04 Autor: poe
---.media4.pl
Wydaje się, że większość z was nie ma zielonego pojęcia o czym smaruje, bo niby dlaczego przewozy regionalne mają być traktowane lepiej niż spólki z Grupy. Co, są równi i równiejsci,a przewozy regionalne sczególnie równe?. Przecież te społki do dziś nie otryzmały należengo im majatku niebędnego do wykonywania podstawowych funkcji, bo czynności formalno-prawne związane z przekazaniem majątku ślimaczą się nieskończenie długo. Więc może zanim coś nabazgrze lepiej pomyśleć, a jescze lepiej zapytać z czym to należy jeść,króliczki.
2009-11-14 20:17:23 Autor: Rysiek
---.chello.pl
A dlaczego PKP ma dawać miliony dla możliwego bankruta??? Kto z wpisujących posty powyżej dałby taką kwotę spółce która może zbankrutować? Dobrze się mówi o nie swoich pieniądzach i całe szczęście że to nie wy decydujecie w tym temacie.
2009-11-14 20:44:26 Autor: tata
---.internetdsl.tpnet.pl
no to a propo pana wacha to wszystko co powyżej jest tak samo przypadkowe jak dwa wiadukty w miejscowości pana dyrektora
2009-11-14 20:51:49 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
@Rysiek: bo bardzo cienkiej linie stąpa pekap. Przed wyciągnięciem dwóch miliardów z budżetu na oddłużenie bankruta jakoś nie mieli skrupułów...
2009-11-14 21:48:31 Autor: podatnik
---.222.99.94
WALNYM ZGROMADZENIEM PKP SA a więc najwyższą władzą tej spółki JEST jednoosobowo MINISTER INFRASTRUKTURY. Jeśli NIE POTRAFI TEGO CYRKU PRZERWAĆ, trzeba mu TĄ WŁADZĘ ODEBRAĆ i zwrócić Ministrowi Skarbu w imieniu, którego zastępczo ją wykonuje. GDZIE SĄ do cholery RZĄD i premier?
2009-11-15 11:37:07 Autor: kopista
---.146.95.56.nat.umts.dynamic.eranet.pl
PUSTOSŁOWIE:

\"Z wypowiedzi członka zarządu województwa opolskiego Andrzeja Kasiury dla Polskiej Agencji Prasowej wynika, że zarówno Przewozy Regionalne, jak i Grupa PKP, wspólnie dążą do porozumienia i jego zdaniem \"wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych dni znajdą satysfakcjonujące je rozwiązania\". Obecny na spotkaniu prezes Grupy PKP Andrzej Wach zadeklarował chęć współpracy i powiedział, że \"jeżeli spółka dojdzie do porozumienia z Grupą PKP, to komornik powinien odblokować jej konta, które zajął na początku października, by zabezpieczyć roszczenia PKP Intercity\".

Tak zapisał wypowiedzi Kasiury i Wacha \"Rynek Kolejowy\" po NZWU spółki \"PKP Przewozy Regionalne\" w dniu 9 listopada.
2009-11-15 18:56:28 Autor: bobik
---.centertel.pl
Do Thomasa

Kupowanie majatku spolce, ktora w normalnych warunkach juz by upadla, a zarzad zostal rozgoniony (a nastepnie wylapany przez prokuratora) byloby totalnym przestepstwem niegospodarnosci. Po co wiec kupowac nowe sklady spolce ktora i tak tracac nie bedzie potrafila nawet ich amortyzowac.
Marszalkowie powinni zastanowic sie nad kwalifikacami a przede wszystkim realnymi efektami zarzadzania spolka przez obecny Zarzad.
2009-11-15 18:59:56 Autor: kolega bobika
---.centertel.pl
Panowie z PKP i PR, badzcie rozsadni i dogadajcie sie. W interesie pasazerow jest to, by pociagi lokalne dalej jezdzily. Koszmarne poglebiajace sie zadluzenie PR o ponad 100 mln miesiecznie jest tragedia. Samorzady musza wziac odpowiedzialnosc za stan finansowy spolki, ktora chcialy i przejely od panstwowego PKP. I niech marszalkowie wezma tez odpowiedzialnosc z kiepskie zarzadzanie spolka przez obecna ekipe.
2009-11-15 21:31:25 Autor: Pan Pikuś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niezła afera. Oto bowiem ustawa z 2000 r. o restrukturyzacji, komercjalizacji itd. PKP nakazuje PKP SA przekazywanie aportem majątku przekaształcanym spółkom w majątek niezbędny do wykonywania działalności. I na mocy ustawy, a nie dobrej lub złej woli prezesa Wacha majątek ten musi być przekazany do PKP PR. Jak się okazuje w Polsce prawo nic nie znaczy i prezes Wach sobie robi politykę wg własnego widzi mu się. Przypominam to nie jest dobra wola, ale nakaz prawny i PKP SA nie wykonując tej czynności łamie w sposób jawny prawo. Ustawa jasno zobnoiwązuje PKP Sa do wykonywnaia określonych zadań, które PKP SA sobie dowolnie łamie, bo ma taki kaprys. A tak naprawdę wzięło od rządu ponad 2 mld zł (bo cała kasa na oddłużenie trafiłą do Grupy PKP SA) i co gorsza po wyrzuceniu z Grupy takiego wrzodu jak PKP PR, dalej Grupa tonie w stratach. Bo inaczej nigdy prezes Wach w taki sposób by nie działał, gdyby dalej Grupa nie tonęła w stratach. Ciekawe ile tego będzie 100, 200, a może 500 czy nawet 1000 mln złotych w br.
Co na to rząd, bo afera hazardowa przy tym to mały pikuś, przepraszam Pan Pikuś.
2009-11-15 21:50:12 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Bobik

Po co więc było te mega BAJKI opowiadać (o milionach miliardów na tabor dla PR do roku 2015, a potem do roku 2020). Za takie pieprzenie bajek - nazywane w normalnym języku kłamstwem - powinno się także być wyłapywanym przez proroków, nie?

Same ściemy, same kłamstwa:

1) \"Reforma\" wymyślona przez polityków (szkodząca spółkom, szkodząca pasżerom)

2) \"Usramorządowienie\" - wsparte przez kulejarzy u władzy (szkodzące spółkom, szkodzące pasażerom)

3) \"Oddłużenie\" spółki PKP - taki szwindel, że teraz spółka jest trzy razy więcej zadłużona niż na bytności w PKP

4) \"Przekazanie\" majątku do IC i PR - to jest właśnie przykład logiki Kalego: jednemu dogodzić przed giełdą (nie tylko o taborze mówię) - drugiego ogołocić i zostawić złom - plus najgorsze zaplecze lub ĹťADNE (przykład Wrocławia jest tu wymowny)

5) \"Zobowiązanie\" i \"zapisanie\" kwot na tabor dla PR - hi, hi, hi. Ja się też mogę \"zobowiązać\" i sobie zapisać na papierowej chusteczce, że kupię PR-om przechylne tilty na 250 km/h. Taka sama \"prawda\".

6) \"Zapisanie\" 200 mln z Funduszu Kolejowego na rok 2009. Nie dość że FK został stworzony dla reperowania i UTRZYMANIA infry, to jeszcze PR-y moga go nawet nie powąchać.

Czy ktoś widział gdzieś więcej rządowej, Wachowej, ministerialno-profesorskiej HIPER ŚCIEMY (MEGA TURBO DYMO MEN)? Bo ja chyba nie.

Sorry - przed wyborami jest więcej, ale to niczego nie zmienia.

Dlaczego wiceminister od kłamst i dupereli jest jeszcze ministrem, a prezes W. od mega ściemy - prezesem? Wie ktoś?
Po takim blamażu...
2009-11-15 22:16:28 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
@RW: Niec się nie stało, Polacy nic się nie stało... Większy dowcip powiem: Wach i spółka dostaną do przeputania całe planowane w pre-studium półtora miliarda na prace przygotowawcze kolei co je premier w kampanii obiecał.
2009-11-16 00:00:28 Autor: Romuald Marczak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Robert Wyszyński: \"6) \"Zapisanie\" 200 mln z Funduszu Kolejowego na rok 2009. Nie dość że FK został stworzony dla reperowania i UTRZYMANIA infry, to jeszcze PR-y moga go nawet nie powąchać.\"

Dostaną, dostaną..., wszyscy dostaną. O kwoty dotacji z Funduszu Kolejowego na infrastrukturę pomniejsza się koszty jej zarządcy (zarządców) stanowiące podstawę do obliczenia stawek jednostkowych opłaty podstawowej dostępu do infrastruktury - również o dotacje z budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego (art.33 ust.5a ustawy o transporcie kolejowym). Poza tym Fundusz Kolejowy przeznaczony jest nie tylko na infrastrukturę. Ustawa z dnia 16 grudnia 2005 roku przewiduje takie jego wykorzystanie:

\"Art. 3. 1. Fundusz:
1) gromadzi środki finansowe na przygotowanie oraz realizację budowy i przebudowy linii kolejowych, remonty i utrzymanie linii kolejowych, likwidację zbędnych linii kolejowych;
2) finansuje realizację zadań, o których mowa w pkt 1.
2. Środki Funduszu przeznacza się na pokrycie utraconych w latach 2002-2003 przez przewoźników kolejowych przychodów z tytułu obowiązujących ustawowych ulg taryfowych w krajowych przewozach pasażerskich, niepokrytych dotychczas wypłaconymi dotacjami przekazanymi z tego tytułu.
3. Środki Funduszu przeznacza się na spłaty kredytów i pożyczek wraz z odsetkami oraz innymi kosztami obsługi kredytów i pożyczek, a także na pokrycie kosztów emisji i wykupu obligacji, o których mowa w art. 7 ust. 1, oraz spłaty zobowiązań wynikających z wykonania przez Skarb Państwa obowiązków z tytułu gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 7 ust. 2.\"

Proszę zwrócić uwagę na ust.2.
2009-11-16 07:41:03 Autor: :/
---.tktelekom.pl
Boże kiedy skończy się to igrzysko :/
Umowa o usamorządowieniu została napisana przez MI do spóły z PKP SA (jak przypuszczam :/) i warunki w niej zawarte są takie a nie inne. PKP SA miała przekazać tabor (lub te smętne resztki po wydzieleniu OPM)+ zaplecze techniczne. Z tego co pamiętam nie było tam mowy o jakichś dodatkowych obwarowaniach.
Teraz PKP SA zaczyna stawiać dodatkowe wymagania. Tak się zastanawiam czy samorzady nie powinny wykorzystać sytuacji i zerwać umowę na podstawie niewywiązania się z umowy 2 strony? Albo zarzadać bolesnego odszkodowania :/
Może taka postawa potrząsnęłaby w końcu wszystkimi decydentami w tym temacie? Nie mam takich nadziei... niestety.
2009-11-16 12:47:57 Autor: WachWatch
---.internetdsl.tpnet.pl
Nieprędko się skończy. I bardzo dobrze. I więcej zamieszania tym mniejsze szanse na to, żeby Celiński został szefem UTK za półtora roku. Bo zdaje się właśnie w to celuje.
2009-11-16 23:15:17 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Smutne i głupie komentarze. Szanowni Komentatorzy - czytać! Czytać! Czytać! To wciąż obowiązuje.
2009-11-17 17:03:05 Autor: hłam
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co kasa PKP SA spiernicza. Przecież należy rozwiązać ten twór pieniężnożerny.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony