PKP SA przygotowuje projekty remontu dworców w gminie Siechnice
Witold Urbanowicz ⚫ 28.06.2016 ⚫
456











PKP SA prowadzi teraz przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla remontu dworców Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów na potrzeby kolei aglomeracyjnej. Prace ruszą w II kwartale 2017 r.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji przedprojektowej, projektów budowlanych oraz wykonawczych dla przebudowy dworców Święta Katarzyna, Siechnice oraz Żerniki Wrocławskie – Smardzów, a także opracowanie studium wykonalności wraz z wnioskiem o dofinansowanie. Przedmiot zamówienia powinien zostać zrealizowany w okresie od 27 do 30 miesięcy. Termin składania ofert mija 28 czerwca. Głównym kryterium wyboru jest cena (80%). Pozostałe punkty można otrzymać za skrócenie terminu realizacji dokumentacji wykonawczej.
Dworzec Święta Katarzyna leży przy linii nr 132 Bytom – Wrocław Główny. Budynek datowany jest na lata 1901-1907. Obiekt składa się z trzech segmentów – dwóch bocznych, parterowych oraz środkowej, dwupiętrowej. Aktualnie budynek nie pełni swojej pierwotnej roli.
Dworzec w Siechnicach, znajdujący się przy linii kolejowej nr 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów, datowany jest na 1909 r. Obiekt składa się z trzech prostokątów, niepowiązanych ze sobą funkcjonalnie. Część centralną stanowi piętrowy budynek, z lokalami mieszkaniowymi i biurowymi. Od strony wschodniej sąsiaduje z nim parterowy budynek z mieszkaniem służbowym i dawną poczekalnią, a od strony zachodniej dawny magazyn. Bezpośrednio przy nim stoi drewniana wiata z rampą rozładunkową.
Data budowy dworca Żerniki Wrocławskie – Smardzów, lezącego przy linii 276 Wrocław Główny – Międzylesie, nie jest znana. Budynek został wzniesiony na planie dwóch parterowych prostokątów, w kolejnych latach rozbudowywanych. Centralną cześć dworca stanowi dyżurka dyżurnego ruchy, która sąsiaduje z pomieszczeniami poczekalni oraz z dawnymi pomieszczeniami magazynowymi (obecnie pomieszczeniami socjalnymi), zlokalizowanymi w części południowej dworca. Dobudowana część techniczna znajduje się po stronie północnej obiektu.
Wszystkie dworce znajdują się w rejestrze zabytków. Planowane jest odnowienie elewacji, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz remonty dachów. Wykonane zostaną również nowe instalacje wewnętrzne i zewnętrzne. Dworce zostaną także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przewidywany termin rozpoczęcia prac to II kwartał 2017 r. Przebudowa powinna potrwać około 12 miesięcy od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych.
PKP SA zawarły w tym roku porozumienie z gminą Siechnice na współpracę przy zagospodarowywaniu powierzchni dworców po ich przebudowie. Przy dworcach w Świętej Katarzynie i Siechnicach władze samorządowe planują organizację węzłów przesiadkowych.
Dworzec Święta Katarzyna leży przy linii nr 132 Bytom – Wrocław Główny. Budynek datowany jest na lata 1901-1907. Obiekt składa się z trzech segmentów – dwóch bocznych, parterowych oraz środkowej, dwupiętrowej. Aktualnie budynek nie pełni swojej pierwotnej roli.
Dworzec w Siechnicach, znajdujący się przy linii kolejowej nr 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów, datowany jest na 1909 r. Obiekt składa się z trzech prostokątów, niepowiązanych ze sobą funkcjonalnie. Część centralną stanowi piętrowy budynek, z lokalami mieszkaniowymi i biurowymi. Od strony wschodniej sąsiaduje z nim parterowy budynek z mieszkaniem służbowym i dawną poczekalnią, a od strony zachodniej dawny magazyn. Bezpośrednio przy nim stoi drewniana wiata z rampą rozładunkową.
Data budowy dworca Żerniki Wrocławskie – Smardzów, lezącego przy linii 276 Wrocław Główny – Międzylesie, nie jest znana. Budynek został wzniesiony na planie dwóch parterowych prostokątów, w kolejnych latach rozbudowywanych. Centralną cześć dworca stanowi dyżurka dyżurnego ruchy, która sąsiaduje z pomieszczeniami poczekalni oraz z dawnymi pomieszczeniami magazynowymi (obecnie pomieszczeniami socjalnymi), zlokalizowanymi w części południowej dworca. Dobudowana część techniczna znajduje się po stronie północnej obiektu.
Wszystkie dworce znajdują się w rejestrze zabytków. Planowane jest odnowienie elewacji, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz remonty dachów. Wykonane zostaną również nowe instalacje wewnętrzne i zewnętrzne. Dworce zostaną także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przewidywany termin rozpoczęcia prac to II kwartał 2017 r. Przebudowa powinna potrwać około 12 miesięcy od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych.
PKP SA zawarły w tym roku porozumienie z gminą Siechnice na współpracę przy zagospodarowywaniu powierzchni dworców po ich przebudowie. Przy dworcach w Świętej Katarzynie i Siechnicach władze samorządowe planują organizację węzłów przesiadkowych.
Komentarze:
Dworce kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |