Partnerzy serwisu:

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu

Witold Urbanowicz 20.10.2017 41

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu
fot. PKP PLK
PKP PLK ogłosiły przetarg na odcinek linii 171 na odcinku Kozioł – Juliusz w rejonie Dąbrowy Górniczej i Sosnowca. Prace potrwają do końca listopada 2018 r. Celem inwestycji jest podniesienie prędkości do co najmniej 100 km/h.
Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest rewitalizacja linii kolejowej nr 171 na odcinku posterunek odgałęźny Kozioł – posterunek bocznicowy Juliusz (ok. 14 km linii). To element większego projektu w postaci prac na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami. Prace mają potrwać do końca listopada 2018 r.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej, a także przebudowa nawierzchni w torze nr 1 od km 9,300 do km 20,416 i tor nr 2 od km 6,969 do km 16,327, rewitalizacja przepustów i wiaduktów. W posterunku odgałęźnym Dorota przewidziano wymianę rozjazdów zwyczajnych, przebudowę urządzeń srk związaną z wymianą nawierzchni. Na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia zaplanowano wymianę rozjazdów krzyżowych podwójnych oraz rozjazdów zwyczajnych, przebudowa urządzeń srk związana z wymianą nawierzchni, przebudowę nawierzchni kolejowej toru nr 10. Zamawiający oczekuje, by efektem opracowanego projektu i wykonanej przebudowy infrastruktury kolejowej było uzyskanie prędkości pociągów min. 100 km/h.

Termin składania ofert mija 5 grudnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały prace, polegające na kompleksowej wymianie minimum 10 km nawierzchni torowej (szyny, podkłady wraz itp.) z przesianiem podsypki tłuczniowej, kompleksowej wymianie minimum 5 (pięć) sztuk rozjazdów kolejowych (nawierzchnia stalowa, podrozjazdnice, podtorze), a także kompleksowej wymianie minimum 10 (dziesięciu) sztuk napędów zwrotnicowych, oraz minimum 10 (dziesięciu) sztuk semaforów, oraz przebudowie minimum 1 (jednego) km sieci trakcyjnej.

PKP PLK sukcesywnie odnawia kolejne odcinki linii 171, która jest też narażona na występowanie szkód górniczych. Na początku roku był już prowadzony przetarg na rewitalizację innego fragmentu linii na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony