Partnerzy serwisu:

PKP PLK zleci opracowanie kompleksowego studium wykonalności dla Nadodrzanki

Michał Szymajda 22.05.2019 38

PKP PLK zleci opracowanie kompleksowego studium wykonalności dla Nadodrzanki
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na wykonanie kompleksowego studium wykonalności dla przyszłej modernizacji magistrali C-E59, czyli Nadodrzanki. Zakres prac planistycznych dla linii 273 ograniczony jest do odcinka Wrocław Grabiszyn – Rzepin.
To obszar podlegający pod Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu i Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze. PLK szacuje, że dokumentacja będzie kosztować ok. 6 mln zł netto. O przyszłość tego odcinka dopytywali się ostatnio parlamentarzyści, o czym pisaliśmy tutaj.

PKP PLK zwraca uwagę na niezadowalającą obecnie prędkość jazdy, która obowiązuje na niektórych odcinkach Nadodrzanki od Wrocławia przez Zieloną Górę do Rzepina (ograniczenia prędkości 70-90 km/h w torze nr 1 i 2) spowodowaną stanem technicznym linii. W tym miejscu PLK podkreśla także niezadowalający stan obiektów inżynieryjnych i nie najlepszą geometrię toru. Do poprawy są też perony na przystankach i stacjach i „niewystarczająca infrastruktura w obszarach nadania/odbioru ładunków”. To wszystko ma wpływ na ograniczoną przepustowość głównego ciągu towarowego z Dolnego Śląska do Szczecina i Świnoujścia.

– Zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego infrastruktury, w tym możliwie wysoka komplementarność z projektami inwestycyjnymi zrealizowanymi na linii kolejowej nr 273 w ubiegłych latach oraz co najmniej przywrócenie parametrów na całym odcinku objętym projektem – czytamy w celach zamówienia. Dla poszczególnych odcinków i stacji wykonane zostaną modele mikrosymulacyjne.

Wykonawca studium wykonalności przeanalizuje dostosowanie linii kolejowej nr 273 do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich (przynajmniej odcinka Rudna Gwizdanów – Głogów – Zielona Góra – Rzepin) i na możliwie długim odcinku do 120 km/h dla pociągów towarowych. Przygotuje opracowanie dla dostosowania odcinka linii kolejowej nr 273 do przyjmowania pociągów o długości 750 metrów i zapewnienia dopuszczalnych nacisków 22,5 t.

PKP PLK oceni oferty z uwzględnieniem ceny brutto (80%) oraz terminów wykonania poszczególnych etapów projektów (20%). Zarządca infrastruktury na oferty czeka do 27 czerwca 2019 roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony