Kto opracuje studium wykonalności dla odcinka Legnica – Dzierżoniów?
Michał Szymajda ⚫ 09.02.2017 ⚫
698

Odcinek linii 137 pod Otmuchowem (zdjęcie ilustracyjne)Fot. Michał Szymajda, RK
Zarządca infrastruktury kolejowej rozpisał właśnie przetarg, który wyłoni wykonawcę studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów. Projekt będzie realizowany przy udziale środków z dolnośląskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020.
Wykonawca studium przeprowadzi rozpoznanie w terenie, dzięki któremu oceni stan linii kolejowej 137 oraz przeanalizuje możliwości jej rewitalizacji. Przedstawi też PKP PLK warianty możliwej przebudowy. Od momentu rozpoczęcia prac przy dokumencie (oficjalnie z dniem podpisania umowy) firma wyłoniona w drodze przetargu będzie miała 16 miesięcy na ich zakończenie. Osobny przetarg dotyczył będzie projektu i wykonania prac. Cena jest jedynym kryterium uzyskania zamówienia.
Budżet PKP PLK na inwestycję oszacowano na 1,9 mln zł brutto (1,55 netto). W przetargu wzięło udział 7 podmiotów. Należą do nich: Konsorcjum Safege, Koltech Infra, Conseko-Safege, BBF, Schuessler-Plan Inżynierzy, WYG International, TPF, Multiconsult Polska, Konsorcjum IDOM Inżynieria i IDOM Consulting. Każdy z oferentów zaproponował termin wykonania zlecenia w 480 dni od momentu podpisania umowy i 36 miesięczny okres rękojmi. Najtańszą ofertę, na kwotę 1,59 mln brutto (1,29 mln zł. netto) złożyła spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, następna w kolejności była oferta TPF – 1,71 mln zł. brutto (1,39 mln zł netto), a trzecia pod względem ceny była ta złożona przez BBF z Poznania – 1,72 mln zł. brutto (1,39 mln zł. netto). Wkrótce PKP PLK poinformuje o wyborze wykonawcy inwestycji.
Jak informował Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, na 40-kilometrowym odcinku linii 137 pociągi pojadą szybciej – nawet do 120 km/h (obecnie na większości odcinka z Legnicy do Dzierżoniowa pociągi Kolei Dolnośląskich rozwijają prędkość 60 – 70 km/h). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe będzie również wybudowanie nowych przystanków. Zakończenie wszystkich robót w terenie zaplanowano na koniec 2020 roku.
Więcej informacji na temat linii lokalnych przeznaczonych do rewitalizacji na Dolnym Śląsku można przeczytać tutaj.
Budżet PKP PLK na inwestycję oszacowano na 1,9 mln zł brutto (1,55 netto). W przetargu wzięło udział 7 podmiotów. Należą do nich: Konsorcjum Safege, Koltech Infra, Conseko-Safege, BBF, Schuessler-Plan Inżynierzy, WYG International, TPF, Multiconsult Polska, Konsorcjum IDOM Inżynieria i IDOM Consulting. Każdy z oferentów zaproponował termin wykonania zlecenia w 480 dni od momentu podpisania umowy i 36 miesięczny okres rękojmi. Najtańszą ofertę, na kwotę 1,59 mln brutto (1,29 mln zł. netto) złożyła spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, następna w kolejności była oferta TPF – 1,71 mln zł. brutto (1,39 mln zł netto), a trzecia pod względem ceny była ta złożona przez BBF z Poznania – 1,72 mln zł. brutto (1,39 mln zł. netto). Wkrótce PKP PLK poinformuje o wyborze wykonawcy inwestycji.
Jak informował Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, na 40-kilometrowym odcinku linii 137 pociągi pojadą szybciej – nawet do 120 km/h (obecnie na większości odcinka z Legnicy do Dzierżoniowa pociągi Kolei Dolnośląskich rozwijają prędkość 60 – 70 km/h). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe będzie również wybudowanie nowych przystanków. Zakończenie wszystkich robót w terenie zaplanowano na koniec 2020 roku.
Więcej informacji na temat linii lokalnych przeznaczonych do rewitalizacji na Dolnym Śląsku można przeczytać tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |