Partnerzy serwisu:

PKP PLK zbuduje nowy most kolejowy nad Pilicą

inf. pras., oprac. ms. 06.07.2021 3,3k

PKP PLK zbuduje nowy most kolejowy nad Pilicą
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przebudowę mostu nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim. Nowa konstrukcja na wzmocnionych podporach zapewni sprawne połączenia dalekobieżne Kraków – Warszawa, Szczecin – Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz połączenia regionalne Łódź – Drzewica. Zadanie o wartości 13,5 mln zł jest realizowane ze środków budżetowych.
Efektem inwestycji będzie zapewnienie sprawnych i bezpiecznych przejazdów na odcinku między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, którędy codziennie kursują składy pasażerskie i towarowe, m.in. pociągi regionalne Łódź Fabryczna – Drzewica i dalekobieżne np. Kraków Główny – Warszawa Gdańska, Kraków Główny – Poznań Główny, Kraków Główny – Szczecin Główny, Kraków Główny – Gdynia Główna.

Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa równoległe mosty. Jeden z nich na linii w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku.
Dzięki podpisanej umowie będzie także nowa konstrukcja na sąsiednim obiekcie - „równoległej” linii w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22). Nowy most będzie podobny do sąsiedniego kratownicowego. Przewidziane prace pozwolą na podniesienie prędkości przejazdu pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h), a towarowych 100 km/h (obecnie 80 km/h).

Stara konstrukcja 170-metrowego mostu zostanie zdemontowana. Filary i przyczółki będą wzmocnione. Na nich ustawione zostaną nowe przęsła. Następnie ułożony będzie nowy tor i wywieszona sieć trakcyjna. Zadanie jest realizowane w formule „projektuj i buduj”. Po fazie projektowej, rozpoczęcie budowy przewidziano w II połowie 2022 roku. Zakończenie inwestycji będzie na koniec 2023 r.

Prace są kontynuacją robót na linii z Tomaszowa Mazowieckiego przez Radzice do Radomia. Dla podróżnych m.in. poprawiono już warunki obsługi na przystankach Tomaszów Mazowiecki, Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. PLK na trasie łączącej woj. łódzkie i woj. mazowieckie wykonują także prace torowe oraz wymieniają sieć trakcyjną, co przyczynia się do poprawy warunków przejazdu pociągów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony