PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 20.05.2022 ⚫
3,4k


![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520124948drugitor1.jpg_60-60.jpg)
![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520125007drugitor.jpg_60-60.jpg)
![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520125007drugitor2.jpg_60-60.jpg)
![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520125007drugitor3.jpg_60-60.jpg)
![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520125008drugitor4.jpg_60-60.jpg)
![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520125008drugitor5.jpg_60-60.jpg)
![PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia] PKP PLK: W czerwcu uruchomimy drugi tor z Krakowa Głównego do Płaszowa [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220520125008drugitor6.jpg_60-60.jpg)
– Kończy się budowa drugiego toru na linii średnicowej w centrum stolicy Małopolski – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. 12 czerwca kolejarze planują już dwutorową jazdę na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. To znacznie poprawi warunki prowadzenia ruchu na węźle krakowskim, co jest dobrą informacją przed sezonem letnim.
Obecnie do przejazdów na wspomnianym odcinku wykorzystywany jest jeden tor, ale kończy się już przygotowanie drugiego do ruchu. Energetycy wywieszają sieć trakcyjną, wiadukty kolejowe nad ul. Powstańców Wielkopolskich, Dekerta, Kopernika i Grzegórzecką przeszły testy obciążeniowe. Podobnemu sprawdzianowi poddany zostanie drugi z trzech mostów nad Wisłą.
Tory są prowadzone nowymi estakadami w centrum Krakowa i zmodernizowanymi wiaduktami nad ulicami: Lubicz, Kopernika, Grzegórzecką, Miodową, Dekerta, Powstańców Wielkopolskich. Wisłę pociągi pokonają nowym mostem, który zastąpił wcześniejszą konstrukcję.
– Przygotowywany tor przeznaczony będzie dla ruchu pociągów dalekobieżnych. Na tym odcinku składy będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Takie rozwiązanie – cztery tory, ułatwi prowadzenie ruchu i możliwość uruchamiania dodatkowych połączeń – poinformowało biuro prasowe PKP PLK.
Jak poinformował nas czytelnik, torami skrajnymi przeznaczonymi dla pociągów regionalnych (linie 629 tor 1 i 2) będą też kursować pociągi dalekobieżne kursujące na linię zakopiańską, bo tylko z tych torów jest możliwość zmiany jazdy z kierunku Krakowa Głównego na kierunek Skawina( Sucha Beskidzka, Wadowice) nie biorąc pod uwagę zmiany kierunku jazdy w stacji Kraków Płaszów.
Wart przeszło 1,2 mld zł projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Inwestycja jest opóźniona.
Tory są prowadzone nowymi estakadami w centrum Krakowa i zmodernizowanymi wiaduktami nad ulicami: Lubicz, Kopernika, Grzegórzecką, Miodową, Dekerta, Powstańców Wielkopolskich. Wisłę pociągi pokonają nowym mostem, który zastąpił wcześniejszą konstrukcję.
– Przygotowywany tor przeznaczony będzie dla ruchu pociągów dalekobieżnych. Na tym odcinku składy będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Takie rozwiązanie – cztery tory, ułatwi prowadzenie ruchu i możliwość uruchamiania dodatkowych połączeń – poinformowało biuro prasowe PKP PLK.
Jak poinformował nas czytelnik, torami skrajnymi przeznaczonymi dla pociągów regionalnych (linie 629 tor 1 i 2) będą też kursować pociągi dalekobieżne kursujące na linię zakopiańską, bo tylko z tych torów jest możliwość zmiany jazdy z kierunku Krakowa Głównego na kierunek Skawina( Sucha Beskidzka, Wadowice) nie biorąc pod uwagę zmiany kierunku jazdy w stacji Kraków Płaszów.
Wart przeszło 1,2 mld zł projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Inwestycja jest opóźniona.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |