Partnerzy serwisu:

PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii Gutkowo – Braniewo

ms, Rynek-Kolejowy.pl 06.08.2015 354

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-06 12:40:38 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Strach sie bać.

Należy oczekiwać wycięcia wszystkiego w pień, bo przecież drzewa, które przez 100 lat rosły w odległości mniejszej niż 15 m od torów, nagle zaczęły zagrać bezpieczeństwu.

Dla tych 3 par pociągów trzeba ogołocić pas szerokości autostrady.

Największym zagrożeniem są dawcy "prawa" oraz jego nieskażeni myśleniem egzekutorzy.

Ideał bezpieczeństwa dla lewackich kapłanów:
Społeczeństwo zamknięte w pokoju bez klamek. Wtedy na pewno nie zrobią sobie krzywdy. A i jaka oszczędność.
2015-08-06 13:03:59 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
A kiedy pani wasiak wytnie krzoki porastające tory linii Kraków Katowice ?
Może PLK wreszcie zrobi coś konkretnego zamiast udawać, że pracuje?
2015-08-06 13:11:12 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post soad1:
"A kiedy pani wasiak wytnie krzoki porastające tory linii Kraków Katowice ?
Może PLK wreszcie zrobi coś konkretnego zamiast udawać, że pracuje?"
A może ty zainteresujesz się tematem, zamiast w kółko pisać to samo i udawać, że wiesz cokolwiek w temacie tej modernizacji?
2015-08-06 13:11:12 Autor: Digitrax
---.177.28.203.bransat.pl
Nareszcie Braniewo uzyska porządne połączenie ze stolicą województwa. Obecnie cały ruch towarowy z granicy odbywa się linią 204. Pieniężno, zapomniana stacja- tutaj wystarczy zwykły przystanek (rozjazdy nieużywane od lat do likwidacji). W Ornecie idealnym miejscem na nowy peron jest ślad po peronie 1 nieużywanym od czasów wojny. Bliżej dworca i wyjścia na miasto. Umożliwi to wjazd na stacje od strony Braniewa bez łuków, a od strony Dobrego Miasta tor szlakowy odsunięty od nastawni zwiększy promień ciasnego łuku. Orneta idealnie pasuje na długą prostą mijankę z jednym peronem wyspowym. Bawiłem się w cadzie nad układem geometrycznym tej stacji gdy miałem tam praktyki. Niewielkim kosztem można dużo osiągnąć. Dobre Miasto obsługuje spory ruch towarowy, tam nie można za dużo zlikwidować. Nie zmienia to faktu, że obecny układ geometryczny nie jest idealnym. Ciekawe czy mosty na Drwęcy w Ornecie i nad Wałszą w Pieniężnie Będą na nowo stawiane.
2015-08-06 13:29:15 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Jak napisali modernizacja a nie rewitalizacja to obowiązkowo ale nie jest pewne czy redaktory czego nie poprzekręcały. Bo dla nich brzmi tak samo a dla PLK już nie.
2015-08-06 13:42:43 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
@soad

Obawiam się, że jak wytną krzaki to pociągi od tego nie przyśpieszą.
2015-08-06 13:55:07 Autor: obeznany
---.play-internet.pl
@szczur śmietnikowy: puknij się w ten swój rozemocjonowany łepek. Skoro przez x lat były jedynie semafory kształtowe, czy srk kluczowe to teraz ma się nie montować semaforów świetlnych i srk przekaźnikowo-komputerowych bo ktoś sobie je wymyślił dla zwiększenia bezpieczeństwa?
Jeżeli 15m to wg. Ciebie za dużo to napisz do Ministerstwa, uruchom machinę która doprowadzi do zmiany prawa a nie miej chorych pretensji do podmiotów czy urzędów, że egzekwują obowiązujące prawo.
2015-08-06 14:22:57 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Termin wykonania: 530 dni? Dwa lata bez mała na papierologię, zamiast zrobić co trzeba w pół roku, następne pół na projekt i wykonywać.

I nie jest to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych warmińsko-mazurskiego tylko wg projektu KPIK jedyna. Bo przecież 2/3 z 220 mln ma pójść na sterowanie komputerowe (LCS). Coś na linii lokalnej z 3 parami pociągów (no niech po modernizacji będzie 6 - nadal plaża) absurdalnego.
2015-08-06 15:33:50 Autor: Tomnord15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Tomnord15
Kto wykona analizę stanu istniejącej infrastruktury? Bankomaty?
2015-08-06 17:07:38 Autor: pistolet_prezesa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Kryterium udzielenia zamówienia będzie w 60% kwota, której za wykonanie zadania zażąda oferent, zaś w 40% wartość techniczna projektu (...) Modernizacja linii 221 jest jedną ze sztandarowych inwestycji, które PKP PLK będą realizowały w latach 2015-2023."

Czyli modernizacja niecałych 100km linii będzie trwała 8 lat?? Dlaczego w kryteriach oceny ofert nie uwzględniono w ogóle czasu realizacji inwestycji?
2015-08-06 17:22:51 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@pistolet_prezesa
Chodzi o nowy WPIK, który będzie rozpisany chyba na 8 lat. Nie sądzę, aby ta konkretna modernizacja trwała aż tyle.
2015-08-06 22:02:42 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
@obeznany

nawet jakby tysiąc ludzi napisało do ministerstwa czy gdzieś tam, to nikt by nawet tego nie przeczytał. A co do przestrzegania "prawa", to warto by czasem zastosować choć trochę zdrowego rozsądku. A nie tępe 15 metrów.

Mistrzami przestrzegania "prawa", byli np. Niemcy w 1940 roku w Polsce.
Obecnie są włodarze, którzy dbają o to, żeby ludzie "bezpiecznie" smażyli się w słońcu.

Bezmyślne nakazywanie wycinki tysięcy pięknych, zdrowych drzew, jest karygodnym debilizmem i chorą obsesją nieskażonych myśleniem "dawców" prawa.
2015-08-06 23:03:39 Autor: czatowiec
---.mannet.pl
Boże, ale Wy się kłócicie i narzekacie na wszystko. To nie jest tak, że wspaniale dochodzimy do wniosku, że budujemy to przychodzi kompania, układają podkłady, szyny i wio. Teraz, żeby przeprowadzić inwestycję, się prowadzi normalne badania naukowe i analizy - określające, czy inwestycja przyniesie coś społeczeństwu, co w jej ramach trzeba wybudować aby się przydała (przystanki osobowe itp.), co to przyniesie poza tym, że pociąg sobie szybciej pojedzie. A to 15 metrów od torów jest istotne, bo nikt nie wyleci maszyniście przed skład, albo nie dojdzie do takiej sytuacji, że drzewo w czasie burzy momentalnie wyleci na tory, albo się po roku tak to zakrzaczy, że trzeba będzie na wczoraj zamawiać ekipę, która to posprząta.
2015-08-07 07:40:31 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co za dno. Analiza stanu. Nie wiedzo co majo. 530 dni. Może 5 lat?
2015-08-07 08:17:59 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ czatowiec

My jesteśmy niewolnikami analiz i opracowań za setki tysięcy, a nawet miliony złotych, podczas gdy bardzo często wnioski nasuwają się same nawet średnio rozgarniętemu człowiekowi. Wystarczy zrobić spotkanie w wiejskiej świetlicy lub po niedzielnej mszy i wsłuchać się w głos mieszkańców, czego oni potrzebują. "Za komuny" takie akcje były powszechne. Wizja lokalna, a nie tony papierzysk, które powstają w naukowych gabinetach, bardzo często oderwane od rzeczywistości.
2015-08-08 14:31:07 Autor: jerzyk
---.tonetic.pl
Jestem mieszkańcem jednego z miast, które położone są wzdłuż projektu rewitalizacji linii nr 221.W minionych czasach ,czyt.nie było busów, trasa generowała taki potok ,że pociąg przed godz.8 w Olsztynie składający się z nawet z 7 wagonów i bagażówki był przepełniony.Obecnie szynobus pusty,czas przejazdu,rozkład i cena nie stanowią konkurencji dla lokalnych przewoźników.To pierwsza dobra wiadomość w kwestii modernizacji ,i wierzę ,że zarówno czas realizacji ,jak i rozsądne ułożenie atrakcyjnego rozkładu pozwolą choć w części na powrót pasażerów .Zapowiadano również jakieś wagony TLK do Braniewa z Warszawy.Sam niekiedy korzystam z taniej ,muszę to przyznać ,lecz w porównaniem z czasem poniżej 3 h z Olsztyna pociągu podróży autobusem.Z kilku miast i okolic na Warmii(ponad 60 tys.),a także w sezonie letnim nad Zalew Wiślany na statek do Krynicy Morskiej zamiast siódemką ,a potem lokalnymi drogami mogłoby wygenerować spory ruch.Wielu wsiadłoby do porannego ,a wieczorem wróciło ze stolicy .Czekam jako zainteresowany ,że nie zakończy się na buńczucznych zapowiedziach
2015-08-08 21:12:16 Autor: Sznurku
---.play-internet.pl
A co z trasą Jabłonowo- Ilawa??? Wie ktoś coś o tym pociągi jada wolno a trasa od pzn przez Inowrocław Toruń do Jabłonowa będzie niebawem cała wyremontowana.Powstało wąskie gardło które bardzo I uprzykrza pasażerom
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony