Partnerzy serwisu:

PKP PLK przedstawiło warianty modernizacji linii 405

ms, Rynek-Kolejowy.pl 19.01.2016 334

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2016-01-19 14:37:23 Autor: wdr
---

wdr
przecież tam są mijanki, ale PLK je zamknęła po wypadku. wystarczy je otworzyć (koszt 9mln to niewiele), pewnie teraz zrobią LCS i na niego pójdzie ze 100 milionów
http://iripk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=267:podpretekstem&catid=7:kolej&Itemid=111
2016-01-19 14:42:24 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Odbudowa Sławno - Ustka też by była nie najgłupsza....
2016-01-19 14:49:35 Autor: BR101
---.dynamic.chello.pl
W normalnym kraju byłby wariant : 120km/h, drugi tor gdzie się da i elektryfikacja. Bez zbędnego dziamgotania.
2016-01-19 14:55:50 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
Znając PLK zrobią rewitalizację, nie dobudują drugiego toru, mijanek ani drutu.
2016-01-19 15:46:39 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Arrivederci

Sławno - Ustka? Rozumiem, że po to, aby skrócić dojazd do Ustki od strony zachodniej?

A propos dojazdu... Gdyby tak pokusić się o mikroskopijny wręcz odcineczek (ok. 10 km): Wiekowo (a nawet kawałek dalej) - Darłowo to może do tego drugiego docierałyby - przynajmniej w wakacje - pociągi. Od strony Szczecina/Poznania/Wrocławia...

Wiem, wiem sf totalne.
2016-01-19 16:05:36 Autor: KUWIK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@BR110

Jeśli Czechy to kraj normalny, to nie masz racji.
Nie wszędzie robi się wszystko na 120, nie wszędzie dobudowuje się drugi tor i nie wszędzie robi się elektrykę. A nawet - wręcz przeciwnie.

I to nie tylko w Czechach, ale również na przykład w Niemczech.

Więc nie od razu od ściany do ściany, ale trochę z głową...
2016-01-19 16:19:39 Autor: xyz321a
---.google.com
Po co w woj. Pomorskim jakakolwiek kolej. Skoro nie ma normalnego przewoźnika. Jest tylko patologiczny PR Gdynia i SKMka.
2016-01-19 16:21:12 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
No to szykuje się kosmiczna inwestycja. Będzie otwierać oczy niedowiarkom.
W każdym razie cena jest z kosmosu. Przypominam, że 4 mln za km to kosztowały rewitalizacje z POiSia linii magistralnych, dwutorowych, w całości zelektryfikowanych - typu Koluszki - Częstochowa, Kalety - Kluczbork. Pewnie 3/4 pójdzie w LCS-y, tutaj zbędne. Ale pewnie ktoś nieźle smaruje. CBA będzie miało robotę.
2016-01-19 16:29:47 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Bardzo potrzebna inwestycja. Opcja 3 byłaby najlepsza dla tej linii ale 2 też jest ciekawa. Budowa nowych przystanków w Ustce to bardzo dobry pomysł.
2016-01-19 17:31:00 Autor: BR101
---.dynamic.chello.pl
@KUWIK


Takich jak ty trzymać z daleka od kolei.To jest Polska a nie Czechy czy Niemcy.To co jest dobre tam niekoniecznie musi być dobre tu.Czyli z głową ale nie z pustą.
2016-01-19 17:45:47 Autor: Czarne
---.69.89.2
Dla tego odcinka 100km/h to max z powodu profilu trasy i bliskie sobie przystanki. powyżej 100 to jedynie Miastko-Szczecinek.
O ile nie chodzi o stan linii tylko o mijanki tylko w Miastko, Korzybie lub mój jedynie pomysł w Ciecholubie mijanka co 20 km dała by optymalną czas przejazdu. Biały bór należy do Zachodniopomorskiego wiec nic tam nie zrobią. Co odcinka Słupsk - Ustka nie wypowiadam jedynym wadą tego odcinka jest sezonowość. Na dziś tam trzeba popracować żeby zabrać busiarza ludzi na pociąg.
Remont remontem na na ta trase przydało sie nowy tabor EZT dwu członowe na odcinek Słupsk- Ustka i nowe SZT na odcinek Słupsk - Szczecinek. Jakość podróży tez liczy a nie stan linii.
Ale połączenie PR i SKM i woj. Pomorskiego na kolej to jest lipne albo tragiczne połączenie. Żeby zrobili remont odcinka Szczecinek-Chojnice to by załagodzili by spór żeby ta część odłączyła się do nowego woj.
2016-01-19 18:22:08 Autor: michuszczecinek
---.CNet.Gawex.PL
PKP PLK powinno zajać się także modernizacją linii 210 na odcinku Chojnice-Szczecinek tymbardziej że będzie modernizowany odcinek od Szczecinka do Runowa Pom. Inaczej wschodnia część woj. Pomorskiego pozostanie bez dogodnych połączeń w każdym kierunku.
2016-01-19 18:23:57 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Czarne: prawdopodobny tabor do obsługi Słupsk - Szczecinek to autobusy szynowe z obecnej linii PKM, ponieważ tam będzie elektryfikacja.
2016-01-19 19:30:30 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post krzysztof rytel:
"No to szykuje się kosmiczna inwestycja. Będzie otwierać oczy niedowiarkom.
W każdym razie cena jest z kosmosu. Przypominam, że 4 mln za km to kosztowały rewitalizacje z POiSia linii magistralnych, dwutorowych, w całości zelektryfikowanych - typu Koluszki - Częstochowa, Kalety - Kluczbork. Pewnie 3/4 pójdzie w LCS-y, tutaj zbędne. Ale pewnie ktoś nieźle smaruje. CBA będzie miało robotę."
A ile na lk 1 (%) poszło na srk ?
Tutaj nie trzeba "wozić drzewa do lasu" ! Mijanki ( obecnie nieczynne ) są. Wystarczy nowe srk na nich zabudować. Ale to kosztuje.
2016-01-19 20:16:51 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post z torów plk:
"A ile na lk 1 (%) poszło na srk ?
Tutaj nie trzeba "wozić drzewa do lasu" ! Mijanki ( obecnie nieczynne ) są. Wystarczy nowe srk na nich zabudować. Ale to kosztuje."
W dobie obniżania kosztów - pierwsze co to rezygnuje się z ludzi, zamykając stacje, a koniec końców osiąga się tylko zmniejszenie przepustowości. Baaa nawet na nowych liniach jest podobnie, bo się pisze (...) prękość max została podniesiona do 160 km/h, a dla towarowych do 120 km/h (...).
(no tylko pytanie jaki % pociągów towarowych tyle pojedzie)....

A elektronika kosztuje... ale jak się chce rezygnować z obsady ludzkiej to niestety. (ale z drugiej strony odpowiednich serwisantów też trzeba zatrudnić i też nie są tani)
2016-01-19 21:19:11 Autor: michalite
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdzie można więcej przeczytać o tych wariantach?
2016-01-19 21:49:29 Autor: Kicaj
---.arreks.pl
Elektryfikacja trasy Słupsk - Szczecinek :) ... słyszałem ten temat jakieś 20-25 lat temu i ... wybudowali 200 metrowy przystanek w Drzonowie. Elektryfikacji niestety nigdy nie będzie.

Dawno tam nie byłem ale w połowie 2014 roku to tą trasę obsługiwały SA101 i SA103 więc nowy tabor na pewno by się tam przydał.
2016-01-19 23:31:55 Autor: SC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziura bezdrucia Goleniów - Kołobrzeg doczeka się w końcu elektryfikacji?
2016-01-19 23:42:32 Autor: fak
---.dynamic.gprs.plus.pl
Teraz też jest na tej linii100 km/h. Lepsze wrogiem dobrego - inwestycja w stylu PLK - wydać pierdylion złotych i skrócić czas o 1 min. Mijanki są, światłowód nowy jest, łączność nowa (w 2012 roku robiona) jest. Brakuje tylko cześci srk na mijankach - po 4 semafory na mijankę. LCS w sumie jest bo prawie cała linia jest sterowana z Miastka (reszta z Słupska). Nie rozumiem na co ta kasa -która linia lokalna ma tory z V=100km/h?
2016-01-20 00:30:30 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Elektryfikacja z pomorskiego RPO??! O Matko i córko...!

Tożto, jak świętokrzyski wicemarszałek Maćkowiak przeczyta to dostanie zawału! Gdzież on by tam dał kasę - nie swoją, ale unijną(!) z "jego" RPO na elektryfikację linii nr 25 ze Skarżyska do Końskich, nie mówiąc o Opocznie.

Niesłychane!
2016-01-20 07:34:15 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post ...:
"Bardzo potrzebna inwestycja. Opcja 3 byłaby najlepsza dla tej linii ale 2 też jest ciekawa. Budowa nowych przystanków w Ustce to bardzo dobry pomysł."
Kilka lat mieszkałem w Szczecinku, kilka razy byłem w Słupsku i zastanawia mnie twój komentarz... Po co komu ta inwestycja? Dlaczego niby jest ona taka potrzebna?
Cały teren od Słupska do Szczecinka jest bardzo słabo zamieszkany. To wręcz pustkowie. Wszędzie jeżdżą PKSy i busy. Większość ma samochody, bo przy obecnej częstotliwości pociągów po prostu nikt nie zamierza godzinami czekać na kolejny pociąg - strata czasu. Powiem jeszcze jedno: droga ze Szczecinka do Ustki jest po prostu pusta!!! Tam mało co jeździ!!! Więc skąd pomysł tej modernizacji?
Przecież, jak ktoś robił jakieś analizy realizacyjne, to przecież musiały one powstać na podstawie jakichś potrzeb, konieczności? Po prostu cokolwiek!

Ja chcę tylko jedną odpowiedź: CO PRZEMAWIA ZA KONIECZNOŚCIĄ TAK HORRENDALNIE DROGIEJ INWESTYCJI W NIEMAL OPUSZCZONĄ LINIĘ KOLEJOWĄ...
2016-01-20 09:29:16 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Gubernator: moim zdaniem tak droga inwestycja nie jest potrzebna, ale weź łaskawie pod uwagę, że dotyczy ona także odcinka Słupsk - Ustka, gdzie powstaną od lat postulowane przystanki osobowe i zmiany ich lokalizacji, a to jest już kupa kasy.

Co do reszty, niestety grubo mijasz się z prawdą. Sprawdź sobie jak wygląda komunikacja busowa między Słupskiem a Miastkiem - nędza i strasznie długie czasy przejazdu. Między Kępicami, Korzybiem układ dróg jest taki, że nawet teraz szybciej wychodzi znacznie pociągiem niż samochodem. Mimo 5 par pociągi mają tu spore obłożenie, a mieszkańcy organizują protesty, bo mają za mało pociągów.
2016-01-20 10:05:28 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post inmotion:
"Gubernator: moim zdaniem tak droga inwestycja nie jest potrzebna, ale weź łaskawie pod uwagę, że dotyczy ona także odcinka Słupsk - Ustka, gdzie powstaną od lat postulowane przystanki osobowe i zmiany ich lokalizacji, a to jest już kupa kasy.

Co do reszty, niestety grubo mijasz się z prawdą. Sprawdź sobie jak wygląda komunikacja busowa między Słupskiem a Miastkiem - nędza i strasznie długie czasy przejazdu. Między Kępicami, Korzybiem układ dróg jest taki, że nawet teraz szybciej wychodzi znacznie pociągiem niż samochodem. Mimo 5 par pociągi mają tu spore obłożenie, a mieszkańcy organizują protesty, bo mają za mało pociągów."
Otóż nie mijam się z prawdą. Mieszkałem tam prawie 3 lata, pracowałem z ludźmi z tamtych terenów. Pierwsze słyszę o protestach! Kto tam niby miał protestować, jak tam mało kto mieszka. Spore obłożenie? 20-30 osób w dwuczłonowym szynobusie SA102?
Piszę, bo sam tam byłem, tamtędy jeździłem i znam te tereny. Gdyby było zapotrzebowanie, to by więcej busów tamtędy jeździło, tak jak np wiele jeździ z Bornego Sulinowa do Szczecinka.

Korzybie (mniej niż 1000 mieszk.) i Kępice (3700 mieszk)... Co to ma być w ogóle za przykład? To jakieś wschodzące metropolie, więc róbmy modernę linii za 420 mln?????? Ile osób jeździ między tymi miejscowościami?
Myślicie, że po modernizacji zaczną pociągi jeździć co godzinę, lub chociaż co dwie? Otóż nie! Dlaczego miałyby nagle tam tak często jeździć, jak tam prawie nikt nie mieszka, a na innych liniach wciąż panuje potężny deficyt pociągów!

Naprawdę jest znacznie więcej znacznie bardziej potrzebnych linii do modernizacji, lub remontu, żeby teraz zabierać się za linię znaczenia miejscowego i to za potężne pieniądze, po której nie jeździ i nigdy nie pojedzie żaden pociąg towarowy, tylko i wyłącznie kilka par pociągów regionalnych, które de facto województwo nie chce tam organizować (jeszcze przed okiem 2014 było głośno o całkowitej likwidacji połączeń - zresztą to tylko kwestia czasu). Mało mamy przykładów,że linie zmodernizowano, a liczba pociągów i tak nie wzrosła, a często zostały pociągi w ogóle wycofane (przykład łódzkiego, małopolskiego).

Dlaczego też nie będą tam jeździć pociągi towarowe? Bo linia nie jest zelektryfikowana, a tamtędy jeżdżą tylko lokomotywy elektryczne, więc znacznie wygodniej i efektywniej jechać elektrykiem przez Białogard, niż skracać dla idei przez Miastko i tym samym bulić więcej wykorzystując lokomotywy spalinowe...
Spalinówki to wbrew pozorom już rzadkość w tym rejonie... Kilka zdawczych raz w tygodniu na różnych liniach, zero pociągów towarowych dalekobieżnych spalinową trakcją...
Nie wierzycie? Sami sprawdźcie: pociągi towarowe ze Szczecinka (z Kronospanu) do Szczecina Portu Centralnego jadą przez Białogard, a nie przez Złocieniec (dłużej o 41 km), bo znacznie efektywniej jest finansowo elektrykiem.
2016-01-20 10:27:54 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A wiadomo już coś o lini 201 między Bydgoszczą a Kościerzyna? Czy PLK podjęła już jakieś decyzje?
2016-01-20 12:51:16 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Coraz więcej nowych pomysłów - a co z tymi wcześniejszymi? Sprawa modernizacji 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk wciąż bez konkretnej decyzji...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony