Partnerzy serwisu:

PKP PLK przebudują stację w Bełchowie

Witold Urbanowicz 29.10.2021 2,5k

PKP PLK przebudują stację w Bełchowie
fot. Przemysław i Aleksandra Król / bazakolejowa.pl
Zarządca infrastruktury kolejowej ogłosił przetarg na przebudowę stacji Bełchów. To element prac na linii 11 Łowicz Główny – Skierniewice. Ich celem jest poprawa stanu technicznego oraz dostosowanie do prędkości 160 km/h.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa stacji Bełchów (od km 10,332 do km 12,132), prowadzona w ramach modernizacji relatywnie krótkiej linii nr 11 Łowicz Główny – Skierniewice. Zamówienie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj.

Dostosowanie do prędkości 160 km/h

Na stacji w Bełchowie znajdują się dwa tory zasadnicze, trzy dodatkowe oraz tory boczne. Tory zasadnicze były remontowane w 2009 r., a stan podkładów oceniany jest jako dobry. Stan większości rozjazdów jest dostateczny. Na odcinku objętym zakresem prac znajdują się trzy przejazdy kolejowo-drogowe oraz jedno przejście przez tory. Na stacji znajduje się jeden dwukrawędziowy peron, wyposażony w wiaty dwustronne. Nastawnia została zbudowana w 1965 r. – ruch prowadzony jest przy wykorzystaniu urządzeń przekaźnikowych typu E.

Jak wynika z programu funkcjonalno-użytkowego, usunięte mają być przyczyny istniejących ograniczeń w zakresie maksymalnej prędkości – w wyniku robót linia ma zostać dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Obecnie pociągi jeżdżą tu nie szybciej niż 100-120 km/h. Przewidziano klasę obciążenia 221 kn/oś. Założono obsługę min. 750-metrowych pociągów. Wykonawca ma przeprowadzić badania obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej, geotechniczne oraz przedstawić koncepcję zabudowy urządzeń srk (uwzględniającą przyszłościową zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 2).

16 nowych rozjazdów


Zakres prac będzie obejmować wymianę nawierzchni torowej w torach zasadniczych i dodatkowych. Zabudowanych zostanie 16 nowych rozjazdów. Na torach dodatkowych i bocznych mają zostać użyte staroużyteczne podkłady z torów zasadniczych. Konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej, które są w złym stanie, zostaną wymienione. Wykonane zostanie nowe odwodnienie. Założono przebudowę przejazdów przez tory i dostosowanie ich do obowiązujących norm i przepisów. Roboty budowlane obejmą rozbiórkę nastawni Bł oraz budynku gospodarczego zlokalizowanego obok, a także zabudowę kontenerów dla potrzeb urządzeń srk, teletechniki, pomieszczeń magazynowych i socjalnych. Zbudowane zostaną nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem, które zostaną włączone do LCS Skierniewice.

Istniejący peron zostanie zastąpiony nowym – o wysokości 0,76 cm, wyposażonym w dwie wiaty siedziskowe o długości 20 m. Jak wskazują PKP PLK, architektura wiat ma zostać dostosowana do „istniejącej zabudowy regionalnej”, ponadto w widocznych miejscach zabronione jest stosowanie blachy falistej, trapezowej i poliwęglanu komorowego. Szerokość peronu ma być dostosowana do przyszłościowej budowy przejścia podziemnego. W czasie prac podróżni będą korzystać z tymczasowego peronu jednokrawędziowego.

Termin składania ofert mija 3 grudnia. O wyborze decyduje wyłącznie cena, przewidziano też aukcję elektroniczną. Na realizację robót przeznaczono 504 dni (16-17 miesięcy), natomiast wykonawca ma złożyć komplet dokumentów związanych z procesem certyfikacji w ciągu 562 dni (18-19 miesięcy) od zawarcia umowy. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, z wolnej ręki.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony