Partnerzy serwisu:

PKP PLK poprawia infrastrukturę na szlaku z Wielkopolski na Mazury

Michał Szymajda 06.07.2016 16

PKP PLK poprawia infrastrukturę na szlaku z Wielkopolski na Mazury
PKP PLK poprawia infrastrukturę na szlaku z Wielkopolski na Mazury Fot. PKP PLK
Ponad 260 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację linii z Poznania przez Toruń do Olsztyna (nr 353). Jeszcze wygodniejsze podróże zapewni na tej trasie poprawa kolejnych odcinków torów oraz peronów pomiędzy Toruniem a Olsztynem. PLK ogłosiły dwa przetargi o wartości ponad 57 mln zł.
– Prace będą miały miejsce na linii 353 na odcinkach: Ostrowite – Biskupiec Pomorski – Jamielnik oraz Naterki – Olsztyn. Prace pozwolą utrzymać sprawne przejazdy z wyższą prędkością i podniosą poziom bezpieczeństwa na torach. Poprawi się standard obsługi pasażerów na stacji Naterki i Olsztyn Zachodni. Perony zostaną przebudowane. Zyskają nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zarządca infrastruktury wymieni też tory i wyremontuje 10 obiektów inżynieryjnych – poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zadbały również o podwyższenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Zmodernizowanych zostanie 16 przejazdów kolejowo – drogowych, w tym na 8 zamontowane zostaną dodatkowe urządzenia sygnalizacyjne.

Prace na odcinkach Ostrowite – Biskupiec Pomorski – Jamielnik oraz Naterki – Olsztyn dostosują tory do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz do 100 km/h dla pociągów towarowych.
Szacowany koszt obu projektów to 57 mln zł. Realizacja robót zaplanowana jest w latach 2016-2017.

Poprawa standardu podróży na trasie Poznań – Olsztyn

Ogłoszone postępowania są kolejnymi inwestycjami mającymi na celu polepszenie przewozów na trasie Poznań – Olsztyn. W kwietniu 2016 ruszyły prace na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno. Odnowione zostanie 10 stacji i przystanków. Przebudowane zostaną perony w Ligowcu, Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Wszystkie wyposażone zostaną w elementy małej architektury i oświetlenie oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach prac PLK wymienią 70 km sieci trakcyjnej.

– W ubiegłym roku zakończyła się również rewitalizacja 90 km trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego. Efektem rewitalizacji tego odcinka jest m.in. blisko 170 km nowych torów i 75 rozjazdów, 16 odnowionych obiektów inżynieryjnych i 55 wyremontowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Obecnie podróż między tymi miejscowościami trwa niecałe 70 minut, a pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/h. Koszt inwestycji przekroczył 200 mln zł – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Inwestycje z 2015 roku

W 2015 r. pomiędzy Gnieznem a Trzemesznem PLK wymieniły ponad 8 km torów i zamontowały 14 rozjazdów. Wzrósł poziom bezpieczeństwa na 4 przejazdach kolejowo-drogowych, dzięki montażowi automatycznych półrogatek i sygnalizacji świetlnej. Poprawił się także standard obsługi pasażerów na przystanku osobowym Jankowo Dolne, który został zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W sierpniu planowane jest rozpoczęcie prac na odcinku Mogilno – Janikowo. PLK kompleksowo przebudują tam sieć trakcyjną na długości ok 20 km, dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo i ograniczy możliwość awarii, co wyeliminuje opóźnienia pociągów.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony