Partnerzy serwisu:

Są chętni na projekt rewitalizacji linii 229 Kartuzy – Sierakowice [oferty]

Witold Urbanowicz 17.05.2019 134

Są chętni na projekt rewitalizacji linii 229 Kartuzy – Sierakowice [oferty]
fot. Jacek Goździewicz
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na przygotowanie projektu dla rewitalizacji linii 229 na odcinku Kartuzy – Sierakowice. Ruch pociągów na tej linii jest w tej chwili zawieszony. Ewentualna realizacja projektu będzie przypadać już na kolejną perspektywę unijną.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji linii 229 na odcinku Kartuzy – Sierakowice wraz z uwzględnieniem ewentualnej elektryfikacji. Zamówienie obejmuje przygotowanie rezultatów studium wykonalności, a także dokumentacji projektowej. Chodzi o 25-kilometrowy odcinek linii (od km 42,103 do km 67,500) w województwie pomorskim. W tej chwili ta jednotorowa linia jest nieczynna. Wg informacji PKP PLK regularny ruch pasażerski na odcinku Kartuzy – Lębork zawieszono w roku 2000, natomiast ruch towarowy prowadzony był do roku 2012.

Zgodnie z przedmiotem zamówienia założono prędkość pociągów pasażerskich na 100 km/h, a towarowych na 60 km/h. Dopuszczalny nacisk osi to 22,5 t, a długość pociągów towarowych – 525 m. Na linii przewidziano następujące stacje i przystanki: Grzybno przy ul. Rybackiej (nowy przystanek w km 43,300), Prokowo (stacja), Łapalice (nowy przystanek w km 50,020), Garcz (zmiana lokalizacji przystanku – w km 51,680), Reskowo (przystanek), Miechucino (stacja), Miechucino Szkoła (nowy przystanek w km 57,850), Sierakowice (stacja), Sierakowice Szkoła (przystanek w km 67,300). Założono perony 150-metrowe.

Termin składania ofert mija 26 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego (40%). Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca grudnia 2020 r., przy czym na opracowanie rezultatów studium wykonalności przeznaczono 100 dni. W przypadku realizacji opcji w postaci przygotowania raportu środowiskowego oraz opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie sieci trakcyjnej założono wydłużenie okresu realizacji o dziewięć miesięcy. Dokumentacja powstanie ze środków przyznanych przez marszałka w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Realizację założono w przyszłej perspektywie unijnej.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

Do postępowania zgłosiło się sześć podmiotów. Najtańszą propozycję ma WYG (5,27 mln zł). Wszystkie oferty mieszczą się w zaplanowanym na 9,225 mln zł kosztorysie. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony