Partnerzy serwisu:

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

jm, ms/Rynek Kolejowy 21.01.2019 19

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]
Fot. PKP PLK (Archiwum)
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na projekt i zabudowę systemu ERTMS/ETCS na linii E75 na odcinku Warszawa Rembertów – Białystok. Jedna z nich mieści się w kosztorysie.
W październiku PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na zadanie „Projekt i zabudowa systemu ERTMS/ETCS na linii E75 na odcinku Warszawa Rembertów – Białystok”. Na magistrali wciąż są jednak odcinki, które nie zostały poddane modernizacji. Prawdopodobnie dlatego PLK zdecydowały się na podzielenie zadania na zadanie podstawowe i zadanie w opcji. Zakres podstawowy obejmuje zabudowę systemu ERTMS/ETCS na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne, opcja: montaż ERTMS na odcinku Sadowne – Białystok.

Przypomnijmy, że prace na odcinku od Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne niemal się już zakończyły, trwają pomiędzy a Sadownem a Czyżewem (ich koniec planowany jest na ostatni ostatnie miesiące 2019), natomiast jeśli chodzi o odcinek między Czyżewem a Białymstokiem, to PKP PLK jest obecnie na etapie wyboru wykonawcy zadania, przy czym założony przez zarządcę torów budżet został tu poważnie przekroczony.

Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę wykonania w okresie ostatnich 5 lat zabudowy systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na co najmniej 30 km linii kolejowej, chyba, że okres prowadzenia działalności jest krótszy. Przypomnijmy: jedyny funkcjonujący odcinek ERTMS/ETCS poziomu 2 między Legnicą a Bielawą zbudowała firma Bombardier Transportation (ZWUS), natomiast budowę tego systemu na odcinku od Warszawy do Trójmiasta realizuje konsorcjum firm w składzie: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska, Thales Polska oraz Nokia Siemens Networks. Prace przy nim zakończą się w 2019 roku.

PKP PLK przewiduje udzielenie zamówień (może to zrobić „z wolnej ręki”) po wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z wykonawcą, w szczególności w zakresie dokumentacji projektowej, automatyki kolejowej, urządzeń telekomunikacyjnych, elektroenergetyki oraz w zakresie zapewnienia pełnej funkcjonalności na styku linii objętych zadaniem z liniami stycznymi wyposażonymi w system ERTMS/ETCS.

Zamówienie ma być dofinansowane przez Unię Europejską z funduszu CEF. PKP PLK wybierze ofertę z uwzględnieniem kryterium ceny brutto za realizację zakresu podstawowego (50%), ceny brutto za realizację opcji (30%) oraz doświadczenia personelu wykonawcy (20%). Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu upłynie 22 listopada.

Przypomnijmy, że bez poprawnego działania systemu łączności GSM-R w Polsce, nie uda się nadać pełnej funkcjonalności ERTMS/ETCS poziomu 2. Przetarg na budowę masztów i wdrożenie systemu GSM-R wygrała na wiosnę 2018 Nokia.

Aktualizacja: Dwie oferty

18 stycznia PKP PLK otworzyły oferty w postępowaniu. Na wykonanie zakresu podstawowego zamówienia przeznaczono 82 mln złotych brutto. Oferty złożyły dwie firmy – Bombardier ZWUS oraz Thales. Ten pierwszy zaproponował cenę 79,2 mln zł brutto, a drugi –108,3 mln zł brutto. Wykonanie opcji zostało wycenione odpowiednio na 41,5 mln zł i 38 mln zł (brutto). 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony