PKP PLK otworzyła oferty na pojazdy dwudrogowe
Martyn Janduła ⚫ 13.04.2017 ⚫
695

Fot. PKP PLK
PKP PLK prowadzą obecnie postępowanie przetargowe na zakup kolejnych pojazdów technicznych. W tym roku zaplanowano dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych maszyn. Wspomogą one zespół ratownictwa technicznego.
Przedmiotem obecnie prowadzonego zamówienia przez PKP PLK jest dostawa fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2017 roku, pojazdów szynowo-drogowych. – Zespoły kolejowego ratownictwa technicznego są na bieżąco wykorzystywane do prac utrzymaniowych oraz do świadczenia usług w Grupie PKP i poza nią. Nie ma w kraju żadnych jednostek ratowniczych lub służb, które zastąpiłyby działania pociągów ratownictwa technicznego działających w strukturach PLK. Mając na uwadze, jak ważne jest utrzymanie ich w pełnej sprawności technicznej i gotowości operacyjnej, jak również działając zgodnie z przyjętą „Strategią dla kolejowego ratownictwa technicznego”, PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie realizują wymianę floty ratownictwa technicznego – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego.
Dwie oferty
Budżet przeznaczony na to zamówienie to aż 9,225 mln zł brutto. W przetargu zgłosiły się tylko dwie firmy. Pierwszą ofertę złożyła firma Corail TS z Warszawy, która wyceniła realizację zamówienia na 5 798 369 zł netto. Wykonawca udzielił ponadto 24-miesięcznej gwarancji na każdy z pojazdów, tyle samo na powłokę lakierniczą i 6 lat gwarancji na perforację nadwozia.
Drugim oferentem okazała się czeska firma Saz, której oferta opiewa na 5 945 000 zł netto. Określono dłuższy okres gwarancji, bo 36 miesięcy, na każdy z pojazdów i na powłokę lakierniczą. 6 lat gwarancji zaoferowano na perforację nadwozia. Cena w tym przetargu stanowi 95% kryteriów wyboru oferty, zaś 5% stanowi okres gwarancji.
Do pięciu zakładów
Wykonawca będzie zobligowany dostarczyć pojazdy do 29 grudnia 2017 roku. Pojazdy trafią do pięciu Zakładów Linii Kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych: w Łodzi, Sosnowcu, Tarnowskich Górach, Wrocławiu i Zielonej Górze. Przeznaczone będą do działań ratowniczych i usuwania skutków wypadków kolejowych.
Kolejny przetarg
To już nie pierwszy przetarg, który obecnie prowadzi PLK na dostawę następnych pięciu pojazdów szynowo-drogowych, umożliwiających jazdę po drogach z prędkością do 90 km/godz. oraz po torach normalnych, tj. o szerokości 1435 mm z prędkością do 50 km/godz. – Aktualne zamówienie różni się od poprzedniego tym, że poprzednie pojazdy miały możliwość poruszania się również po torach szerokich – dodaje Jakubowski. Warto przypomnieć, że chodzi o zamówienie zrealizowane w 2016 roku, kiedy to PKP PLK zamówiły 5 podobnych pojazdów.
Pojazdy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem Euro 6. W wymaganiach zamawiającego znalazł się również zapis mówiący o możliwości przestawienia pojazdu z jazdy po drogach kołowych do jazdy po szynach (i odwrotnie) w czasie nie dłuższym niż 10 minut. Masa całkowita pojazdu wraz z sześcioosobową załogą nie może przekraczać 15 ton. W pojeździe ma być zbudowany hydrauliczny zespół napędowy.
Redakcja przeprasza za błąd dotyczący cen ofert netto w pierwotnej wersji tekstu.
Dwie oferty
Budżet przeznaczony na to zamówienie to aż 9,225 mln zł brutto. W przetargu zgłosiły się tylko dwie firmy. Pierwszą ofertę złożyła firma Corail TS z Warszawy, która wyceniła realizację zamówienia na 5 798 369 zł netto. Wykonawca udzielił ponadto 24-miesięcznej gwarancji na każdy z pojazdów, tyle samo na powłokę lakierniczą i 6 lat gwarancji na perforację nadwozia.
Drugim oferentem okazała się czeska firma Saz, której oferta opiewa na 5 945 000 zł netto. Określono dłuższy okres gwarancji, bo 36 miesięcy, na każdy z pojazdów i na powłokę lakierniczą. 6 lat gwarancji zaoferowano na perforację nadwozia. Cena w tym przetargu stanowi 95% kryteriów wyboru oferty, zaś 5% stanowi okres gwarancji.
Do pięciu zakładów
Wykonawca będzie zobligowany dostarczyć pojazdy do 29 grudnia 2017 roku. Pojazdy trafią do pięciu Zakładów Linii Kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych: w Łodzi, Sosnowcu, Tarnowskich Górach, Wrocławiu i Zielonej Górze. Przeznaczone będą do działań ratowniczych i usuwania skutków wypadków kolejowych.
Kolejny przetarg
To już nie pierwszy przetarg, który obecnie prowadzi PLK na dostawę następnych pięciu pojazdów szynowo-drogowych, umożliwiających jazdę po drogach z prędkością do 90 km/godz. oraz po torach normalnych, tj. o szerokości 1435 mm z prędkością do 50 km/godz. – Aktualne zamówienie różni się od poprzedniego tym, że poprzednie pojazdy miały możliwość poruszania się również po torach szerokich – dodaje Jakubowski. Warto przypomnieć, że chodzi o zamówienie zrealizowane w 2016 roku, kiedy to PKP PLK zamówiły 5 podobnych pojazdów.
Pojazdy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem Euro 6. W wymaganiach zamawiającego znalazł się również zapis mówiący o możliwości przestawienia pojazdu z jazdy po drogach kołowych do jazdy po szynach (i odwrotnie) w czasie nie dłuższym niż 10 minut. Masa całkowita pojazdu wraz z sześcioosobową załogą nie może przekraczać 15 ton. W pojeździe ma być zbudowany hydrauliczny zespół napędowy.
Redakcja przeprasza za błąd dotyczący cen ofert netto w pierwotnej wersji tekstu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |