PKP PLK budują nowy most kolejowy między Polską i Niemcami
PKP PLK ⚫ 05.05.2015 ⚫
194
Archiwum RK
Komentarze:
2015-05-05 13:31:26 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Już widzę jak polscy przewoźnicy pasażerscy pchają się w kolejce, by puścić ruch pasażerski po nowym moście. Niedawno PIC zlikwidował JEDYNE połączenie kolejowe z Wrocka do Berlina a ostatnio tęgie głowy w dolnośląskim UM zawiesiły połączenia Wrocek - Drezno...
ciszy nowa inwestycja, zwłaszcza jeśli zostanie oddana w terminie i bez większych wałków po drodze, jednak obawiam się, że ruch pasażerski pomiędzy Śląskiem a Niemcami odbudować będzie trudno
ciszy nowa inwestycja, zwłaszcza jeśli zostanie oddana w terminie i bez większych wałków po drodze, jednak obawiam się, że ruch pasażerski pomiędzy Śląskiem a Niemcami odbudować będzie trudno
2015-05-05 13:58:14 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
I niech nie zapomną zrobić na moście zatoki postojowe, coby pociąg mógł na bok zjechać, a maszynista zamienić się miejscami z zagranicznym kolegą ;-)
2015-05-05 14:25:30 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
Most nie jest dla przewozów pasażerskich. Modernizacja jest dedykowana przewozom towarowym i być może wojskowym.
2015-05-05 14:33:57 Autor: mikol
---.tktelekom.pl
@ kolejarz
To, że dotychczas tą linia jeździły tylko pociągi towarowe, nie oznacza, że po moście nie będą mogły przejeżdżać pociągi osobowe.
To, że dotychczas tą linia jeździły tylko pociągi towarowe, nie oznacza, że po moście nie będą mogły przejeżdżać pociągi osobowe.
2015-05-05 15:25:54 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
A co z linią nr 275 na odcinku Miłkowice - granica państwa? Przecież Gubin to duża stacja węzłowa i w dodatku zelektryfikowana. Powinno się wyremontować tę linię wraz z położeniem sieci trakcyjnej akurat pod kątem wzrastających przewozów towarowych i ewentualnie pasażerskich. Dodatkowo jeszcze remont linii nr 14 na odcinku Żagań - granica państwa na 160/200 km/h i przywrócić ekspresy do Berlina.
2015-05-05 19:49:03 Autor: marain44
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już trolle nadają swoją śpiewkę o pociągach do Drezna. Nudne to już. Co ma artykuł do tamtych pociągów? Pociągi do Drezna nawet jakby jeździły, to nie przez Bielawę Dolną. Pogódźcie się z faktami, że pociagi te były deficytowe. Jak ktoś uważa inaczej, nic nie szkodzi wynająć szynobusy do Deutsche Bahn i jeździć samemu.
2015-05-05 20:56:18 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wydano miliony EUR na remont trasy kolejowej Wroclaw - Wegliniec - Bielawa Dolna, na remont trasy kolejowej Wegliniec - Zgorzelec, wraz z nowym centrum sterowania ruchem w Boleslawcu, nastepnie wydano miliony EUR na remont mostu miedzy Zgorzelcem i Gorlitz oraz miedzy Bielawa Dolna i Horka. Po niemieckiej stronie trwa rozbudowa szlaku Hoyerswerda (Wojrowice) - Horka.
Pomimo takiego polepszenia stanu infrastruktury na pograniczu polsko - niemieckim, pociagow osobowych z Polski do Niemiec w rejonie Zgorzelca i Legnicy brak. Zlikwidowano EC Wawel, zlikwidowano pociagi Dresden (Drezno) - Wroclaw.
Pomimo takiego polepszenia stanu infrastruktury na pograniczu polsko - niemieckim, pociagow osobowych z Polski do Niemiec w rejonie Zgorzelca i Legnicy brak. Zlikwidowano EC Wawel, zlikwidowano pociagi Dresden (Drezno) - Wroclaw.
2015-05-05 21:09:58 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Z całym szacunkiem drodzy Państwo ale trasowanie pociągów do Drezna (jeżeli one kiedykolwiek wrócą) czy w inną część Saksonii z pominięciem miast Zgorzelec i Goerlitz jest nieporozumieniem. A jak dobrze zauważył Kolejarz most jest dedykowany głównie przewozom towarowym na odcinku Węgliniec - Horka.
2015-05-06 04:22:51 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Nic dziwnego, że pociągi z Wrocławia do Drezna woziły powietrze. Cała ta relacja była nieporozumieniem. Pociąg do Berlina - to samo. Przecież tam od lat w wagonach hulał wiatr. Na dodatek wysokie koszty uruchamiania (m.in. zmiana lokomotywy na spalinową po drodze). Podobnie w przypadku pociągów do Drezna (wynajem drogich jednostek od Deutsche Bahn).
2015-05-06 04:23:15 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Popatrzcie na przygraniczne rejony czesko-niemieckie. Tam pociągi regionalne jeżdżą pełne przez granicę (np. Drezno - Liberec), ale są to relacje stricte turystyczne, w góry. W lecie pełno w nich turystów udających się na wędrówki górskie, a w zimie narciarzy. A po co taki Niemiec miałby jeździć co chwilę do Wrocławia?
2015-05-06 04:23:40 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Podobnie jest zresztą u nas. Pociągi ze Szklarskiej Poręby do Harrachova jakoś na brak pasażerów nie narzekają. A wręcz przeciwnie - frekwencja w nich stale wzrasta. Kilka liczb dla porównania: w pociągach Drezno - Wrocław granicę przekraczało średnio kilka (w porywach maksymalnie kilkanaście) osób na pociąg, do Harrachova jest to około 50 osób. Podobnie do Trutnova frekwencja cały czas jest wysoka.
2015-05-06 04:24:02 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Wniosek nasuwa się sam: Pociągi z Drezna powinny jeździć do Jeleniej Góry, a nie Wrocławia. Dla Niemców możliwość przyjazdu pociągiem w Kotlinę Jeleniogórską i Karkonosze to byłby prawdziwy hit. Na pewno wielu z nich korzystałoby z takiego połączenia. Relacja do Wrocławia zwyczajnie się nie sprawdziła i bardzo dobrze, że władze zlikwidowały drogie i nierentowne pociągi.
2015-05-06 04:24:23 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Tymczasem na ironię zakrawa fakt, że Regioekspresy z Zgorzelcu nie były nawet w ogóle skomunikowane z pociągami do Jeleniej Góry. A my się dziwimy, że woziły powietrze. Te pociągi jeździły tylko dla "prestiżu", a to zdecydowanie za mało, żeby wywalać grube miliony podatników.
2015-05-06 04:24:47 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Mam nadzieję, że w końcu ktoś "na górze" to zrozumie i pójdzie po rozum do głowy w przypadku ewentualnego powrotu pociągów z Drezna. Dość wywalania publicznych pieniędzy w błoto! Pociągi mają wozić ludzi, a nie drogie niemieckie powietrze.
2015-05-07 00:18:48 Autor: Michał2
---.adsl.inetia.pl
W radio podali, że nowy most ma posiadać legalne przejście dla pieszych i rowerzystów- jest to prawda?
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |