PKP kupi kolejne Darty z pieniędzy za PKP Energetykę?
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy ⚫ 23.07.2015 ⚫
314
Archiwum RK
Komentarze:
2015-07-23 11:56:15 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
Buahahah czyż to nie piękne zarobki dla nas? Cieszy mnie to zamówienie. Jesteśmy narodowym producentem i to się nam należy jak psu micha. Newag będzie zdychal z braku zamowien a my grubo zarobimy. Buahhahahaah do tego im śrubę przykrecimy na pozostałych przetargach ze im ocY wyjdą na wierzch. Bueheheheheheh
2015-07-23 12:01:49 Autor: lolek
---.silesia-region.pl
Nie ma to jak polityczne patologie w spółce...
2015-07-23 12:15:31 Autor: dudo
---.204.69.8.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Słusznie. Stacje końcowe - postojowe to obraz nędzy i rozpaczy. Bakończcyce w Przemyslu są chyba najgorsze.
2015-07-23 12:17:30 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
Czekamy na słuszny protest Stadler/Newag.
Poza tym to może być tylko element jakieś gry...
Poza tym to może być tylko element jakieś gry...
2015-07-23 12:17:43 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"PKP kupi kolejne Darty z pieniędzy za PKP Energetykę?"
Wrzutka albo sytuacja finansowa IC jest tragiczna. A co z obowiązkiem ustawowym PKP S.A., prezesie karnovsky?
Wrzutka albo sytuacja finansowa IC jest tragiczna. A co z obowiązkiem ustawowym PKP S.A., prezesie karnovsky?
2015-07-23 12:19:36 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Wrzutka przedwyborcza - dla uciszenia głosów mądrości i rozsądku opozycji.
Teraz miss peronów z carycą peronów wyjdą i rzekną - patrzcie ten zły pis z Macierewiczem nie chcą pociągów z Polski...
Teraz miss peronów z carycą peronów wyjdą i rzekną - patrzcie ten zły pis z Macierewiczem nie chcą pociągów z Polski...
2015-07-23 12:25:25 Autor: kolejarz_1
---.adsl.inetia.pl
I znowu "pociągi".
To znaczy, że osoba, która to pisze nie ma pojęcia o kolei.
Kolejarz rozróżnia "pociąg" od "składu".
Kolej ogarnia wszechpotężna ignorancja...................
To znaczy, że osoba, która to pisze nie ma pojęcia o kolei.
Kolejarz rozróżnia "pociąg" od "składu".
Kolej ogarnia wszechpotężna ignorancja...................
2015-07-23 12:26:43 Autor: Kibic
---.centertel.pl
Super informacja dla wszystkich zagranicznych dostawców 'polskiego' pociągu. Daliby chociaż zarobić fabrykom foteli w Polsce, a nie wszystko montować z importu.
2015-07-23 12:28:59 Autor: gość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jestem pewny ze PKP IC drugi raz w to Dartolino nie wejdzie, chyba że to będą już czysto polityczne zagrywki. Pociągi nie weszły jeszcze do eksploatacji a już są z nimi problemy - waga, hałas.
2015-07-23 12:31:06 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
My zarobimy huehuehue. Przecież to najważniejsze żeby narodowy producent taboru się rozwija i solidnie zarobił. Kogo obchodzi jakiś stadler. To co jest dobre dla Pesy SA jest dobre dla Polski. Pesa to gwiazda polskiej gospodarki i to zamówienie się nam należy. Brawo pani kopacz brawo prezes PKP.
2015-07-23 12:39:44 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
mam nadzieje, że tez będą kolejne Flirty ze stadlera. Bardzo je blibie i bardzo mi sie podobają. Ciesza ogólnie nowe pociągi
2015-07-23 12:40:10 Autor: MROK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Coś mi tu śmierdzi z daleka...
Pociągi Dart są na razie prototypami i nie wyjechały jeszcze na tory z pasażerami. Obecnie trwają testy i dopuszczenia a PKP już mówi o zamówieniu kolejnych 10 sztuk. PESA chce wejść na rynek "high speed" za państwowe pieniądze PKP. Za dwa lata okaże się że będzie tak jak z łódzkimi ED74 które miały wozić pasażerów a w większości przypadków gniją w krzakach. Wszyscy po cichu mówią że to były prototypy i PESA musiała się na czymś nauczyć. Ja się z tym nie zgadzam, bo produkty zamówione za środki publiczne powinny być sprawne, wytrzymałe i odpowiednio przetestowane.
Teraz też okaże się że pierwsze Darty montowane na prędce [byleby tylko zdążyć do grudnia 2015] są wybrakowane, ale kolejne te z drugiego zamówienia to dopiero będą dobre... I historia powtórzy się jak z ED74. Zresztą identycznie jest z łódzkim Acatusem, czy ze wszystkimi pociągami dla WKD - jedna wielka prowizorka.
Pytam, dlaczego nie przetestują ich na żywym organizmie z pasażerami i dopiero wtedy zawyrokują. Może Flirty Intercity okażą się wygodniejsze? Dlaczego od razu zakładamy zwycięstwo PESY i zamówienie kolejnych 10 sztuk?
Rozumiem, że zbliżają się wybory i trzeba rzucić trochę kiełbasy, tylko dlaczego do Bydgoszczy a nie do Nowego Sącza?
Pociągi Dart są na razie prototypami i nie wyjechały jeszcze na tory z pasażerami. Obecnie trwają testy i dopuszczenia a PKP już mówi o zamówieniu kolejnych 10 sztuk. PESA chce wejść na rynek "high speed" za państwowe pieniądze PKP. Za dwa lata okaże się że będzie tak jak z łódzkimi ED74 które miały wozić pasażerów a w większości przypadków gniją w krzakach. Wszyscy po cichu mówią że to były prototypy i PESA musiała się na czymś nauczyć. Ja się z tym nie zgadzam, bo produkty zamówione za środki publiczne powinny być sprawne, wytrzymałe i odpowiednio przetestowane.
Teraz też okaże się że pierwsze Darty montowane na prędce [byleby tylko zdążyć do grudnia 2015] są wybrakowane, ale kolejne te z drugiego zamówienia to dopiero będą dobre... I historia powtórzy się jak z ED74. Zresztą identycznie jest z łódzkim Acatusem, czy ze wszystkimi pociągami dla WKD - jedna wielka prowizorka.
Pytam, dlaczego nie przetestują ich na żywym organizmie z pasażerami i dopiero wtedy zawyrokują. Może Flirty Intercity okażą się wygodniejsze? Dlaczego od razu zakładamy zwycięstwo PESY i zamówienie kolejnych 10 sztuk?
Rozumiem, że zbliżają się wybory i trzeba rzucić trochę kiełbasy, tylko dlaczego do Bydgoszczy a nie do Nowego Sącza?
2015-07-23 12:40:39 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
chciał bym tez aby Newag wyprodukował jakis pociąg dalekobieżny. Ogólnie impulsy bardzo fajne i cieszy mnie to że są to coraz lepsze pociągi, coraz bardziej niezawodne
2015-07-23 12:42:01 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
dobrzey by było aby oprócz flirtów, impulsów, elfów i dartów jeździły też inne pociągi np alstom albo bombardier. wtedy bym się już wogóle cieszył, że jest wybór i można by porównac różne produkcje, te Polskie i zagraniczne. cieszy, że Polscy producenci coraz bardziej prą naprzód, rozwijają się i robią coraz lepsze pociągi. pozdrawiam
2015-07-23 12:58:57 Autor: wiślak
---.162.216.37
Tutaj jak zwykle czarne scenariusze. W PKP IC myślę najlepiej wiedzą jak finansowo stoją i na co sobie mogą pozwolić. Jeśli poważnie myślą o kolejnych Dartach to czemu nie. Oznacza to też, że najwidoczniej są zadowoleni z dotychczasowych odbiorów, że pojawiają się takie plany.
2015-07-23 13:06:44 Autor: komik
---.free.aero2.net.pl
a wiadomo już co shrek sobie kupi?...
2015-07-23 13:09:16 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-23 13:11:35 Autor: MROK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja jeszcze zadam pytanie co na to pasażerowie? Czy wszyscy chcą podróżować pociągami bezprzedziałowymi? Pojawiają się głosy zwolenników tradycyjnych składów wagonowych. Czym powinien kierować się przewoźnik - łatwością eksploatacji i szybką możliwością zmiany kierunku czy większą wygodą i komfortem jakie w moim odczuciu dają składy wagonowe i wydzielone przedziały?
Szanuję opinie zwolenników oraz przeciwników tradycyjnych przedziałów, ja sam uważam że na dłuższe podróże więcej komfortu dają przedziały, gdzie zwykle jest ciszej i spokojniej. Mam jakieś negatywne odczucia, kiedy pomyślę że miałbym jechać takim EZT przez pół Polski z Jeleniej Góry do Warszawy. Zbyt długa trasa...
Szanuję opinie zwolenników oraz przeciwników tradycyjnych przedziałów, ja sam uważam że na dłuższe podróże więcej komfortu dają przedziały, gdzie zwykle jest ciszej i spokojniej. Mam jakieś negatywne odczucia, kiedy pomyślę że miałbym jechać takim EZT przez pół Polski z Jeleniej Góry do Warszawy. Zbyt długa trasa...
2015-07-23 13:38:25 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
OK niech będą Darty, bo wizualnie są OK, ale pod jednym bardzo istotnym warunkiem! Niech to będą składy w 1/2 albo przynajmniej w 1/3 długości z przedziałami, nie chcemy kolejnych autobusów na szynach!
2015-07-23 13:42:01 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
W odpowiedzi na post Gierek:
"OK niech będą Darty, bo wizualnie są OK, ale pod jednym bardzo istotnym warunkiem! Niech to będą składy w 1/2 albo przynajmniej w 1/3 długości z przedziałami, nie chcemy kolejnych autobusów na szynach!"
Szerokość mają jak zwykły wagon Z to bez problemu dałoby radę zrobić przedziały. Niestety należy się spodziewać, że znajdą jakiegoś papierkowego haka mówiącego, że kolejne Darty nie mogą się różnić specyfikacją od pierwszych dwudziestu. 2015-07-23 13:44:21 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
Tutaj nikt nie wygrywa, zamówienie na 20 dartów było z opcją na kolejne 10, a ponieważ aktualna gospodarka taborowa PKP IC jest taka że jak wiemy "taboru absolutnie nie brakuje" to już wiedzą że te 40 nowych ezt im nie wystarczy.
2015-07-23 13:46:15 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
Jak dla mnie te Darty są całkiem OK, ale znowu zamawiać pociągi z vmax=160 km/h (czy 200?)? Może IC mogłoby pomyśleć nad np. Railjetami? Odcinków pod pociągi z prędkością ponad 200 km/h powoli przybywa.
2015-07-23 13:52:45 Autor: Ryhó
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moim zdaniem lepiej byłoby kupić np. 10 loków na 160-200 km/h (Gama lub Griffin) i jakieś wagony np. z FPS Poznań.
2015-07-23 13:53:59 Autor: Ryhó
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
... albo jakieś piętrowe EZT na linię Warszawsko-Łódzką.
2015-07-23 14:00:31 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Ryhó:
"Moim zdaniem lepiej byłoby kupić np. 10 loków na 160-200 km/h (Gama lub Griffin) i jakieś wagony np. z FPS Poznań."
Również popieram. Za dużo jest w PKP ślimaków typu EP/EU07, EP08; a za mało szybszych loków typu EU44 (EP09 ma prędkość odpowiednią na większość linii), a dzięki zakupowi nowych od rodzimych producentów pieniądze zostaną w kraju. Ryhó: KM mogłoby na tej linii jeździć piętrusami ;)
2015-07-23 14:12:46 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Zanim PKP SA kupi PKP IC 10 dartów do obsługi pociągów na linii łódzkiej niech PESA poinformuje, kiedy wyklepie dla IC 40 wagonów z kontraktu Przemyśl-Szczecin. Gdyby nie opóźnienie Pesy, IC nie musiałoby brać 30 wagonów od CD, a skoro wzięło to za wynajem powinna zapłacić PESA a nie IC...
2015-07-23 14:25:21 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
troszkę ironizuję ale bardzo bym chciał żeby Newag wygrał jakiś przetarg na szybkie pociągi, może niedługo się doczekamy. bardzo lubie flirty se stadlera i cieszy mnie ze na niektórych trasach będziemożna jechać nowoczesnymi pociągami. ale pendolino też jest bardzo fajne. super pociągi Impuls, bardzo wygodne i Elfy też.
2015-07-23 14:30:02 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
bardzo fajne pociągi sa w Newagu, bardzo dobre. mam nazdzieję, że też będą coś robic w segmencie miedzywojewódzkich pojazdów. !!!
2015-07-23 14:59:12 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Za dotację z UE na infrastrukturę, dostaliśmy zamiast nowych całych linii czy pełnej rewitalizacji ich, PENDOLINO. Więc infra pod psem za ... .
Teraz za energetykę DARTY, czemu nie za PKP SA?
Teraz za energetykę DARTY, czemu nie za PKP SA?
2015-07-23 15:08:10 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
Co do składów wagonowych lub ceglorzowej odpowiedzi na Railjeta to jestem za. Jak najbardziej popieram zamówienie kolejnych 10 Dartów, co rozpoczęte niech zostanie sfinalizowane. Po prostu jak będą rozpisywane kolejne przetargi to niech będą to przetargi na składy wagonowe, a nie na kolejne EZT. Wagony są o tyle dobre, że można jechać pod drutem i na bezdruciu zależnie od podłączonej lokomotywy, a EZT tylko pod drutem, chyba, że się zamówi coś w stylu dwusystemowego Flirta z dieslem.
2015-07-23 15:17:46 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe co na to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Komisja Europejska? Ze sprzedaży spółki infrastrukturalnej dotuje się tylko i wyłącznie państwowego przewoźnika i inwestycje dla tego przewoźnika. Sprzedaż PKP Energetyka uderzy we wszystkich przewoźników, a korzyści finansowe dotyczą jedynie PKP Intercity.
2015-07-23 15:48:13 Autor: BPT8
---.centertel.pl
Nie kur.a nie zgadzam się na ten SZROT. Chyba że zaczną robić w aluminium i w ogóle...
2015-07-23 16:32:22 Autor: hejter
---.146.78.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A AGV z.Alstomu to co bylo, jak nie nauka za publiczne.pieniądze Francuzów? A JEDNA jednostka CAF na V350 co, jak nie nauka za publiczne pieniądze Hiszpanów?
A jak.jest finansowany Airbus? Zamówieniami z "linii narodowych". A Boeing? Zamówieniami wojskowymi...
Wszyscy tak robią, bo to im się opłaca. Czasem dla niepoznaki Bombardier dostarczy tramwaj do Francji albo Alstom pociag do Hiszpanii, ale generalnie w strategicznych sektorach "wolny rynek" to.ściema dla kolonii.
A jak.jest finansowany Airbus? Zamówieniami z "linii narodowych". A Boeing? Zamówieniami wojskowymi...
Wszyscy tak robią, bo to im się opłaca. Czasem dla niepoznaki Bombardier dostarczy tramwaj do Francji albo Alstom pociag do Hiszpanii, ale generalnie w strategicznych sektorach "wolny rynek" to.ściema dla kolonii.
2015-07-23 17:43:43 Autor: vAv
---.centertel.pl
PKP SA oddalają spłatę długu, bo po spacie przestali by istnieć.
2015-07-23 18:02:34 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Wrzutka przedwyborcza - dla uciszenia głosów mądrości i rozsądku opozycji.
Teraz miss peronów z carycą peronów wyjdą i rzekną - patrzcie ten zły pis z Macierewiczem nie chcą pociągów z Polski..."
Nic nie trzeba uciszać. Wystarczy popatrzeć na statystyki - ile jeździ nowego taboru z Pesy i Newagu, a ile z Alstomu. Proporcja jak jakieś 15:1 może 20:1. Teraz miss peronów z carycą peronów wyjdą i rzekną - patrzcie ten zły pis z Macierewiczem nie chcą pociągów z Polski..."
2015-07-23 18:21:34 Autor: semaforek
---.dynamic.chello.pl

semaforek
Kupowanie EZT do ruchu dalekobieżnego to moim zdaniem pomyłka. Ciekawe co szanowne IC zrobi jak pasażerów będzie na tyle że trzeba dołożyć 3 wagony, bo raczej nie dołoży drugiego EZT.
2015-07-23 21:00:15 Autor: grubaska z Bydgoszczy
---.adsl.inetia.pl
Hmm. Pieniądze z PKP Energetyka stanowić będą cześć środków, którymi PKP IC zapłaci już samodzielnie za pojazdy (bez finansowania z UE) bo nasz wielki narodowy producent nie dostarczy Dartolino do końca 2015 w wyniku czego ... wystąpi potrzeba kolejnego ratowania naszego zacnego narodowego producenta taboru...
2015-07-23 21:21:32 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.97.25.244
Jaki jestem głupi takie rzeczy pisać !!! Głupi jak narodowy producent taboru kolejowego
2015-07-23 22:52:57 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
czyli oczywiście Newag. ale i tak kiedys zrobimy szybkie pociągi. Newag górą !!! Newag mistrz !!!
2015-07-23 22:54:26 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.static.ip.netia.com.pl
Bedzie na pewno więcej stadlerów Flirt i Impulsów z Newagu i Pesa Dart. wszyscy będa zadowoleni. a ja jestem zakompleksiony bo tylko chińszczyzne kupuje, własciwie to cieszyło by mnie to gdyby w tym kraju nic nie powstawało. ja bym chciał wszystko kupować od Niemców, Szwedów i Chińczyków.
2015-07-23 23:32:04 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Wagony często są niezastąpione, choćby w Europie nikt jeszcze nie zamówił EZT sypialnego.
2015-07-24 07:47:50 Autor: Zenek z Maczupikczu
---.play-internet.pl
Grubas z bydgoszczy albo ty masz rozdwojenie jazni albo po prostu urodziles sie deklem.
2015-07-24 08:00:43 Autor: cały pic CVC
---.static.ip.netia.com.pl
PROGRAM INWESTYCYJNY CVC
-CVC sprzeda PKP Energetykę w 2017 r. z 0% marzą zysku.
-CVC kupi PKP Intercity w 2017/2018 ( firma PKP IC zostanie dokapitalizowana przez zakup taboru ze środków z prywatyzacji PKP Energetyki ).
-CVC sprzeda PKP Energetykę w 2017 r. z 0% marzą zysku.
-CVC kupi PKP Intercity w 2017/2018 ( firma PKP IC zostanie dokapitalizowana przez zakup taboru ze środków z prywatyzacji PKP Energetyki ).
2015-07-24 09:07:32 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda że kontrakty z Alstomem i Stadlerem nie miały takiej opcji. Akurat Pesa. Psipadek? Nie sondze.
Pendolino jeżdżące do BB, Gliwic, Rzeszowa, może Zakopanego, Jeleniej G, Kołobrzegu pokaże brak około 10 składów. Tym bardziej że należy standaryzowac połączenia po CMK.
Pendolino jeżdżące do BB, Gliwic, Rzeszowa, może Zakopanego, Jeleniej G, Kołobrzegu pokaże brak około 10 składów. Tym bardziej że należy standaryzowac połączenia po CMK.
2015-07-24 11:23:55 Autor: Kolejarz133
---.199.251.1
Jeśli chcecie szybciej po torach jeździć to trzeba modernizować sieć trakcyjną! Nie będziemy mieć pociągów szybkich jak np. w Japonii bez inwestycji na kolei!
Sprzedają spółkę energetyczną w której program modernizacji układów zasilania trwał przez kilka lat. Więcej inwestycji nie będzie jeśli spółkę sprywatyzują. Wasze "szybkie" pociągi nie będą potrzebne bez odpowiedniej infrastruktury jakie oferuje PKP Energetyki
Sprzedają spółkę energetyczną w której program modernizacji układów zasilania trwał przez kilka lat. Więcej inwestycji nie będzie jeśli spółkę sprywatyzują. Wasze "szybkie" pociągi nie będą potrzebne bez odpowiedniej infrastruktury jakie oferuje PKP Energetyki
2015-07-24 11:25:24 Autor: md
---.146.170.160.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mogą sobie kupować te DARTY, ale jak je wypróbują. Niech pojeżdżą z rok, nawet dwa i Pesa wszystko w nich wyprostuje, bo będzie jak z ED74 i teraz z Gamami.
2015-07-24 11:26:15 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
@ep40
Bo kolej ma sens na dystansach do ok 1000km, a na takim dystansie sprawny pociąg nie powinien jechać dłużej niż 5h z postojami co powiedzmy 100km i wtedy sypialnego wagonu nie potrzebujesz, wystarczy wygodny odchylany fotel bo szkoda będzie się kłaść spać na parę godzin.
Bo kolej ma sens na dystansach do ok 1000km, a na takim dystansie sprawny pociąg nie powinien jechać dłużej niż 5h z postojami co powiedzmy 100km i wtedy sypialnego wagonu nie potrzebujesz, wystarczy wygodny odchylany fotel bo szkoda będzie się kłaść spać na parę godzin.
2015-07-24 12:12:36 Autor: maciej2000
---.dynamic.gprs.plus.pl
Niemcy też sprzedali swoją kolejową energetykę, po czterech latach odkupili od inwestora prywatnego. Jak widać osoby zarządzające naszą koleją nie wyciągają wniosków np. od zachodnich sąsiadów. Czy ktoś wie, czy została/zostanie zawarta w umowie tzw. ,, złota akcja''? Czyli w razie zagrożenia bezpieczeństwa państwa, minister właściwy skarbu może wykupić spółkę. Ciekawe co na to wszystko ABW i służby wojskowe SKW.
2015-07-24 12:15:43 Autor: maciej2000
---.dynamic.gprs.plus.pl
Niemcy też sprzedali swoją kolejową energetykę, po czterech latach odkupili od inwestora prywatnego. Jak widać osoby zarządzające naszą koleją nie wyciągają wniosków np. od zachodnich sąsiadów. Czy ktoś wie, czy została/zostanie zawarta w umowie tzw. ,, złota akcja''? Czyli w razie zagrożenia bezpieczeństwa państwa, minister właściwy skarbu może wykupić spółkę. Ciekawe co na to wszystko ABW i służby wojskowe SKW.
2015-07-24 13:30:26 Autor: pasażerSKMWA
---.static.chello.pl
Właśnie. Czy podobnych zapisów nie ma w umowie ze Stadler/Newag? A jeśli nie ma to dlaczego? Pierwszy przetarg wygrał wszak Flirt3, dopiero drugą 20-tke wygrał rysunek-szkic Darta.
Fabryki w Siedlcach i w Nowym Sączu tak samo zatrudniają polskich pracowników.
Fabryki w Siedlcach i w Nowym Sączu tak samo zatrudniają polskich pracowników.
2015-07-24 15:38:38 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
to niech się przeniosą do Bydgoszczy albo Mińska Mazowieckiego
ile osób w Polsce projektowało FLIRT3?
spadać na drzewo miłośnicy zegarków!!!
ile osób w Polsce projektowało FLIRT3?
spadać na drzewo miłośnicy zegarków!!!
2015-07-24 16:29:13 Autor: retrack19
---.146.51.175.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dlaczego w tekscie mowi sie o zamowieniu dodatkowych Impulsow by Newag, a dalej wspomina o potrzebach Kolei Slaskich?
Od kiedy na Slasku jest Szybka Kolej Miejska? Gdzie ona jezdzi?
Od kiedy na Slasku jest Szybka Kolej Miejska? Gdzie ona jezdzi?
2015-07-24 22:11:43 Autor: buncol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a czy darty to pociągi na ropę, bo bez prądu to one po szynach nie pojadą.
2015-07-25 00:18:19 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Newag ma 20WE. Spokojnie można zrobić wersję dalekobieżną. Mniej drzwi, moze nawet nie 6 a 7 wagonów i do przodu.
2015-07-25 01:51:48 Autor: 999
---.dynamic.mm.pl
A ja się zastanawiam jak to się stało, że ED74 kupione za pieniądze unijne dla AGLOMERACJI ŁÓDZKIEJ (pomalowane na kolory PR) po dwóch latach wylądowały w INTERCITY w Krakowie (Bieżanowie, a nie jak niektórzy piszą Płaszowie) i robiły kursy po trasach ogólnokrajowych, choć pod kątem standardu się do tego nie nadawały kompletnie. Efekt był taki, że po 3 latach miały podobno po 300tyś. km przebiegu. Unijne projekty powinny chyba trwać minimum 5 lat.
2015-07-25 03:20:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post 999:
"A ja się zastanawiam jak to się stało, że ED74 kupione za pieniądze unijne dla AGLOMERACJI ŁÓDZKIEJ (pomalowane na kolory PR) po dwóch latach wylądowały w INTERCITY w Krakowie (Bieżanowie, a nie jak niektórzy piszą Płaszowie) i robiły kursy po trasach ogólnokrajowych, choć pod kątem standardu się do tego nie nadawały kompletnie. Efekt był taki, że po 3 latach miały podobno po 300tyś. km przebiegu. Unijne projekty powinny chyba trwać minimum 5 lat."
Umowa na dostawę (i o dofinansowanie nawet chyba wcześniej) podpisano w grudniu 2005 roku, EDyty wyjechały w kraj w grudniu 2010, czyli wszystko się zgadza. 2015-07-27 10:10:43 Autor: Kristofor
---.internetdsl.tpnet.pl
Nie rozumiem o co ta cała wrzawa. Był przetarg w którego warunkach zamieszczono zamówienie uzupełniające. Czytałem SIWZ i z jego warunków doskonale wynikało, że pociągi mają być przeznaczone do podróży na dalekie odległości. Jedyne przedziały w EZT jakie widziałem mieli Niemcy w ICE, jednakże przy kolejnych modernizacjach są one usuwane. Co istotne jednak, zarówno we Flirtach jak i Dartach zastosowano środkowe drzwi, co powoduje podział jednej "stodoły" na dwie mniejsze, dzięki czemu wnętrze jest znacznie przytulniejsze. Oczywiście w 1 kl. można by wprowadzić tzw. półprzedziały, ale to inna kwestia. Porównując pociągi z wagonami bezprzedziałowymi i nowe EZT w mojej ocenie wygrają Flirty i Darty, przede wszystkim mniejszymi przestrzeniami i lepszym ustawieniem okien.
2015-07-28 01:24:47 Autor: lars
---.play-internet.pl
Osobiście uważam, że teraz trzeba zainwestować w lokomotywy i wagony z przedziałami.
20 Pendolino, 20 Dart, 20 Flirt 3 to w zupełności wystarczy jak na kategorię pociągów EIC.
Teraz należy zainwestować w tańsze i dalekobieżne pociągi TLK jako składy wagonowe.
EZTy są dobre głównie w aglomeracjach i krótkich połączeniach.
Na dłuższe trasy zdecydowanie składy wagonowe, bo w sezonie zawsze można wydłużyć, a potem skrócić, zaś EZTy nie.
20 Pendolino, 20 Dart, 20 Flirt 3 to w zupełności wystarczy jak na kategorię pociągów EIC.
Teraz należy zainwestować w tańsze i dalekobieżne pociągi TLK jako składy wagonowe.
EZTy są dobre głównie w aglomeracjach i krótkich połączeniach.
Na dłuższe trasy zdecydowanie składy wagonowe, bo w sezonie zawsze można wydłużyć, a potem skrócić, zaś EZTy nie.
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |