Partnerzy serwisu:

PKP Intercity sprawdziło satysfakcję pasażerów pociągów EIP, EIC, IC i TLK

Michał Szymajda 03.12.2020 2,5k

PKP Intercity sprawdziło satysfakcję pasażerów pociągów EIP, EIC, IC i TLK
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity od 2013 roku bada satysfakcję swoich klientów. PKP Intercity chwali się, że obecnie wskaźnik satysfakcji wynosi 75 punktów procentowych, co stanowi najwyższy od początku badań. O co pyta operator pasażerów? Ile ankiet przeprowadzono?
Obecny wskaźnik satysfakcji wynosi 75 punktów procentowych (obliczany jako różnica między procentem pasażerów wskazujących najwyższe oceny a tymi wskazujące najniższe) i jest o 4 p.p. wyższy niż rok temu.  Różnicę widać, gdy porówna się obecne wyniki z tymi z pierwszego badania, przeprowadzonego w 2013 roku. Wówczas wskaźnik satysfakcji wyniósł 33 punkty procentowe. Zadowolenie z usług PKP Intercity wzrosło więc od tego czasu dość znacząco.

Bezpieczeństwo i czystość w pociągach oceniane wysoko

Pasażerowie państwowej spółki bardzo wysoko ocenili poczucie bezpieczeństwa w pociągu – wskaźnik satysfakcji w tej kategorii wyniósł 83%. Od 2013 roku satysfakcja z bezpieczeństwa w pociągu wzrosła aż o 45 punkty procentowe.

Wyniki ankiet prowadzonych przez PKP Intercity wskazują, że pasażerowie wysoko oceniają czystość w pociągach. Satysfakcja na poziomie 79 punktów oznacza najlepszy wynik od 2013 roku, kiedy wskaźnik ten wynosił zaledwie 21 p.p.

Rosnący komfort podróży

Zakup nowego i modernizacja starszego taboru przynosi efekty. W 2013 roku wskaźnik satysfakcji z komfortu przejazdu wynosił jedynie 26 p.p., w październiku 2016 roku – 68 p.p. Ostatnie badanie przyniosło kolejny wzrost – obecnie satysfakcja z komfortu podróży oceniona została przez pasażerów na 78 p.p.

Kolejnym istotnym czynnikiem ocenianym w badaniu było zadowolenie z punktualności pociągu. Wskaźnik satysfakcji w tym obszarze wynosi obecnie 79 p.pl. To kolejna kategoria,
w której przewoźnik zanotował najlepszy wynik w historii badań satysfakcji z podróży.

Pasażerowie bardzo wysoko ocenili również wygodę zakupu biletu. Wskaźnik satysfakcji w tej kategorii to obecnie 80 p.p., podczas gdy w 2013 roku było to 38 p.p., a 4 lata temu – 68 p.p.

Jaka metodologia badań?

PKP Intercity podało, że badania ankietowe prowadzone były na pokładach pociągów PKP Intercity na przełomie września i października. Wykonano 1601 ankiet.

– Badanie zostało przeprowadzone we wszystkich kategoriach pociągów uruchamianych przez PKP Intercity (TLK, IC, EIC, EIP), wśród pasażerów podróżujących na trasach o największych potokach pasażerskich. Tracking satysfakcji, prowadzony od 2013 roku, opiera się na analizie zadowolenia pasażerów na kluczowych punktach styku. Stała konstrukcja rdzenia kwestionariusza oraz zachowanie porównywalnej próby osób badanych umożliwiają monitorowanie zmian w czasie w zakresie satysfakcji z poszczególnych obszarów – wyjaśnia metodologię badań Agnieszka Serbeńska  z biura prasowego PKP 





PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony