Partnerzy serwisu:

PKP Intercity zmienia zasady zwrotów biletów

Witold Urbanowicz 13.03.2020 51

PKP Intercity zmienia zasady zwrotów biletów
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia co
PKP Intercity wprowadza zmiany w zasadach zwrotów biletów. Podróżni, którzy rezygnują z podróży, będą mogli oddać bilety jednorazowe, okresowe, odcinkowe i sieciowe, w tym z ofert specjalnych. Otrzymają pełny zwrot – bez potrąconego odstępnego.
Jak pisaliśmy, PKP Intercity wprowadza spore zmiany w kursowaniu pociągów w związku ze wstrzymaniem ruchu pasażerskiego na granicach z Czechami i Słowacją. Wiąże się to z odwołaniem bądź skróceniem relacji pociągów. Jednocześnie, w związku ze wprowadzonymi środkami ostrożności wielu pasażerów rezygnuje z podróży na relacjach krajowych.

W tym kontekście pojawiają się pytania o zwroty biletów i pobieranie odstępnego. Spółka poinformowała właśnie o wprowadzeniu szczegółowych zasad, regulujących kwestię rezygnacji z podróży.

Podróżni mogą zwracać bez potrącania odstępnego następujące bilety:
  • jednorazowe w komunikacji krajowej i międzynarodowej (w tym również według ofert specjalnych, których warunki wyłączają ich zwrot i wymianę biletów) – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. na odjazdy w dniu 5 marca 2020 r. lub później,
  • okresowe odcinkowe – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. i uprawniające do przejazdów 5 marca 2020 r. lub później,
  • weekendowe, w tym według oferty specjalnej „Razem w Polskę” – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. i obowiązujące na weekendy od 6 marca 2020 r. lub kolejne,
  • sieciowe (Karty INTERCITY oraz bilety z ulgową usługą transportową) – zakupione najpóźniej 4 marca 2020 r. i uprawniające do przejazdów 5 marca 2020 r. lub później.

W ostatnich dniach internetowy system sprzedaży biletów był przeciążony.  – Podróżni, którzy zrezygnowali z podróży, ale w związku ze zwiększonym ruchem w systemie e-IC nie mogli dokonać zwrotu niewykorzystanego biletu a termin jego ważności upłynął, mogą ubiegać się, w drodze reklamacji, o zwrot należności za taki bilet  –  informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP IC. Jednocześnie podróżni, którzy już dokonali zwrotu biletu, również mogą w drodze reklamacji ubiegać się o zwrot pobranego przez PKP Intercity odstępnego. Szczegółowe zasady zwrotu biletów tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony