Partnerzy serwisu:

PKP Intercity zmienia postoje techniczne na handlowe. Wiele wsi z pociągami dalekobieżnymi

Michał Szymajda 03.12.2020 489

PKP Intercity zmienia postoje techniczne na handlowe. Wiele wsi z pociągami dalekobieżnymi
Pociąg TLK Hańcza między Białymstokiem a AugustowemFot. Michał Szymajda
Od nowego rozkładu jazdy 2020/2021, który wejdzie w życie od 13 grudnia, pociągi spółki PKP Intercity zatrzymają się na kilkudziesięciu niewielkich stacjach. Większość z nich nigdy nie była miejscem, gdzie można było wsiąść do pociągu dalekobieżnego.
Na to, że w rozkładach jazdy dla pociągów PKP Intercity, ważnych od 13 grudnia jest bardzo dużo miejsc zatrzymania, których dotąd nie było w siatce połączeń, zwrócili nam uwagę czytelnicy.

Postoje w jedną stronę przybliżą kolej mieszkańcom?

Przykłady można mnożyć: np. pociąg IC Karkonosze z Wrocławia do Jeleniej Góry zatrzyma się w liczącej prawie 800 mieszkańców Rybnicy, ale... zrobi to tylko jadąc do Jeleniej Góry. W kursie powrotnym nie będzie tu bowiem postoju w celu zwolnienia jednotorowego szlaku. Także licząca ponad 700 mieszkańców wieś Starczów w powiecie ząbkowickim doczeka się jednokierunkowego postoju IC Śnieżka. Pociągi IC i TLK kursujące między Gdynią a Słupskiem będą zatrzymywać się w dość losowych lokalizacjach, skąd nigdy dotąd nie zabierały, poza szczególnymi sytuacjami, pasażerów. Np. pociąg IC Żuławy z Olsztyna do Szczecina, w oczekiwanie na zwolnienie szlaku, umożliwi wejście na pokład w Luzinie, a IC Albatros – w Godętowie.

Pociągi IC Hańcza i TLK Podlasiak zatrzymają się natomiast w Machnaczu w powiecie białostockim. W kilkunastu budynkach mieszka w nim (za danymi z wikipedii) 21 mieszkańców. Do wioski pociągiem dalekobieżnym dojedziemy z Białegostoku, ale podróż powrotna będzie możliwa tylko pociągami regionalnymi.

Skąd pomysł na włączenie do siatki połączeń tak marginalnych stacji?

– PKP Intercity wprowadza w rozkładzie 2020/2021 nowe postoje handlowe w wybranych 61 lokalizacjach – tam, gdzie wcześniej pociągi miały zaplanowane postoje techniczne. Wprowadzenie postojów w mniejszych miejscowościach w kraju wypełnia wytyczne organizatora przewozów, dotyczące tworzenia rozkładu jazdy w odniesieniu do składów objętych postanowieniami umowy o świadczenie usług publicznych – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

PKP Intercity będzie monitorować zainteresowanie pasażerów

Przedstawicielka przewoźnika dodaje, że zmiany dotyczą tylko postojów technicznych, które spełniały określone wymogi m.in. w zakresie parametrów technicznych i warunków bezpieczeństwa. Muszą mieć więc np. odpowiednio długie, do przyjęcia pociągu dalekobieżnego, perony.

– PKP Intercity będzie monitorowało frekwencje pasażerów na tych postojach, a następnie przekaże rekomendacje organizatorowi przewozów w sprawie ich ewentualnego zachowania w kolejnych rozkładach – kończy Agnieszka Serbeńska.

Nowe postoje będą wprowadzone częściowo od wejścia rocznego rozkładu w grudniu, a częściowo w marcu 2021 roku, wraz z wejściem korekty rozkładu. Dla niektórych pociągów, obsługujących ośrodki i regiony turystyczne, postoje zostały zaplanowane sezonowo - w okresie wakacyjnym.

Bilety z Machnacza i innych miejscowości, gdzie dotąd nie zatrzymywał się pociąg spółki PKP Intercity, są już w sprzedaży.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony