Partnerzy serwisu:

PKP Intercity zleci naprawę P4 zmodernizowanych lokomotyw SM42

Kasper Fiszer 30.08.2021 4,4k

PKP Intercity zleci naprawę P4 zmodernizowanych lokomotyw SM42
Jedna z lokomotyw przeznaczonych do naprawyfot. Birkovv, lic. CC BY-SA 4.0
Trwa przetarg PKP Intercity na naprawę dziesięciu zmodernizowanych spalinowozów serii SM42 oznaczonych numerami od 3001 do 3005 i od 3101 do 3105. Maszyny te wykorzystywane są przede wszystkim do pracy manewrowej, a ich przeznaczenie po wykonanym remoncie nie zmieni się. Nie są przewidziane istotne modyfikacje wykraczające poza standardowy zakres naprawy, ale egzemplarze objęte zamówieniem zostały kilka lat temu gruntownie zmodernizowane.
PKP Intercity ogłosiło niedawno przetarg na przeprowadzenie naprawy poziomu P4 eksploatowanych przez siebie lokomotyw serii SM42. Zamówienie ma objąć remont dziesięciu pojazdów stacjonujących w różnych częściach kraju. Termin składania ofert w postępowaniu mija 20 września.

Nie będzie kolejnych modyfikacji spalinowozów

Naprawa nie będzie obejmować działań wykraczających poza standardowe ramy czwartego poziomu utrzymania. – Nie planujemy modyfikacji lokomotyw. Warto jednak przypomnieć, że siedem lat temu przeszły one gruntowną modernizację i zostały wyposażone w nowoczesne agregaty z silnikami CAT-18 – komentuje Zespół Prasowy PKP Intercity.

Do naprawy skierowana zostanie jedna lokomotywa eksploatowana przez Zakład Północny PKP Intercity (oznaczona numerem 3001). Cztery maszyny przypisane są do Zakładu Południowego (egzemplarze 3002, 3003, 3004 i 3005), a pięć – do Zakładu Centralnego (numery od 3101 do 3105). – W chwili obecnej nie planuje się rotacji lokomotyw. Czasowo mogą natomiast wystąpić zmiany lokalizacji pomiędzy zakładami – zastrzegają służby prasowe przewoźnika.

Główne zadanie SM42 to praca manewrowa

Lokomotywy serii SM42 są pojazdami o charakterystyce manewrowej i obecnie użytkowane są przede wszystkim właśnie przy manewrach. – Po naprawie P4 pojazdy nadal będą wykorzystywane przy tego typu pracach – zapowiada PKP Intercity. Naprawa każdej z dostarczonych lokomotyw ma potrwać maksymalnie 65 dni roboczych, a proces modernizacji wszystkich maszyn ma trwać nie dłużej niż 18 miesięcy. Wykonawca ma udzielić przynajmniej 12-miesięcznej gwarancji na pracę spalinowozów po ich naprawie.

Należy przy tym zaznaczyć, że okres udzielonej gwarancji i rękojmi jest jednym z dwóch kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty o wadze 15 proc. 85 proc. wagi przyznano natomiast cenie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony